ד"ר עופר גלילי והצוות הבכיר של המחלקה לכלי דם במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)
ד"ר עופר גלילי והצוות הבכיר של המחלקה לכלי דם במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)

שתל מותאם אישית: כך מטפלים בכרמל במפרצת של כלי דם

המרכז הרפואי כרמל הוא אחד משני בתי חולים בישראל שמייצר סטנטים מותאמים אישית לטיפול בחולים עם מפרצת במצבים דחופים, ועד היום כבר ניצלו עשרות אנשים בזכות הטיפול. מנהל המחלקה לניתוחי כלי דם ד"ר עופר גלילי: "ניתוח של מפרצות ענק הוא ניתוח מורכב שדורש מיומנות טכנית, ניסיון וידע"

פורסם בתאריך: 18.8.24 10:56

תושבת חיפה בת 69 הגיעה למחלקה לניתוחי לב במרכז הרפואי כרמל לצורך בירור רפואי שגרתי. בבדיקת אקו חשדו רופאי המחלקה כי היא סובלת ממפרצת באחד מכלי הדם בבית החזה, אך בדיקת ה-CT הדהימה אותם. בעורק המרכזי (אבי העורקים) ביציאה המרכזית מהלב נמצאה מפרצת ענקית בגודל של 55 מ"מ, שמילאה את חלל בית החזה ואת כלי הדם הגדולים באיברי הבטן מהחזה ומטה.

"זהו מקרה של סכנת חיים", מסביר מנהל המחלקה לכירורגיית כלי דם בכרמל ד"ר עופר גלילי,  "אם מפרצת כזאת בכלי דם מרכזי כזה פוקעת פתאום באמצע היום, והחולה לא נמצא שוכב כבר בחדר ניתוח, זה יכול להיות עניין של כמה דקות, תוך איבוד דם מסיבי, והחולה עלול למות".

ד"ר גלילי וצוותו הכניסו את המטופלת למעקב צמוד. כלי הדם שלה באזור המפרצת נסרקו ונשלחו לחברת Cook בארצות הברית, שבמעבדותיה הוכן שתל (סטנט) מיוחד המותאם באופן אישי לגודל המפרצת. השתל תוכנן בדיוק מירבי והוכן באמצעות תוכנת מחשב כשתל גמיש מבוסס דקרון וחומרים מתקדמים שיתאים בדיוק למצבה.

 

צוות כלי דם במהלך צנתור (צילום: אלי דדון)

צוות כלי דם במהלך צנתור (צילום: אלי דדון)

 

בישראל יש רק שני מרכזים רפואיים שפועלים בשגרה בשיטת הכנת סטנט ייעודי בהתאמה אישית לטיפול במפרצות ענק, אחד מהם במחלקת כלי דם בכרמל. "ניתוח של מפרצות ענק הוא ניתוח מורכב ביותר שדורש מיומנות טכנית גבוהה, ניסיון וידע נרחב של כל הצוות", אומר ד"ר גלילי, "עד היום ביצע הצוות יותר מ-50 ניתוחים מורכבים כאלה עם אחוזי הצלחה גבוהים. שניים מיתרונותיה הגדולים של המחלקה הם הרצף הטיפולי והחיבור שלנו לקהילה. רופאי המחלקה עובדים גם במרכזי הבריאות של כללית בזבולון, בקריות, בנהריה, בנצרת, בטבריה ובקרית שמונה, והמטופלים שלנו נהנים משירות שבו אותו רופא המחלקה רואה אותם במרפאה בקהילה, ובמקרה הצורך הוא גם הרופא שינתח אותם בבית החולים".

ד"ר גלילי התמחה בשנים 2010-2008 במחלקת כלי הדם בכרמל, ניהל את מחלקות כלי דם בבתי החולים פוריה בטבריה והלל יפה בחדרה, ובשנת 2017 חזר לכרמל כדי לנהל את המחלקה.

 

טיפול במפרצת, לפני ואחרי

טיפול במפרצת, לפני ואחרי

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר