ד"ר מרון אבו רוחמה, אילנית ביטון והתינוקת (צילום: דוברות כללית) 
ד"ר מרון אבו רוחמה, שולמית ביטון והתינוקת (צילום: דוברות כללית) 

לידה שנייה תוך חודשיים במרכז בריאות האשה כללית זבולון

מטופלת בחודש התשיעי להיריונה הגיעה למיון נשים במרכז בריאות האשה במרכז הרפואי זבולון עם תלונות על כאבים בבטן התחתונה. תוך שניות זיהה הצוות את גודל האירוע, טיפל באשה וסייע לה ללדת תינוקת מקסימה

פורסם בתאריך: 5.8.24 11:46

צוות מרכז בריאות האשה במרכז הרפואי זבולון של שירותי בריאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי התרגל להשתתף בלידות מפתיעות.

מטופלת בחודש התשיעי להיריונה הגיעה למיון נשים במרכז בריאות האשה עם תלונות על כאבים בבטן התחתונה. האחות אווה רבייב חיברה אותה מיד למוניטור, והיא הועברה לבדיקת רופא. כאשר ד"ר מרון אבו רוחמה, מומחה ברפואת נשים, ביקש מהאשה לעלות על המיטה לצורך בדיקה, היא נעמדה והחלה לדמם.

ד"ר אבו רוחמה מתאר את האירוע כ"בלתי צפוי לחלוטין" ומסביר: "המטופלת הגיעה אלינו עם תלונה שגרתית לכאורה, ותוך דקות מצאנו את עצמנו מיילדים תינוקת מקסימה. הצוות הרפואי כולו התגייס למשימה, ועבדנו ביעילות ובמקצועיות כדי להבטיח את שלומן של האם והתינוקת".

 

 

מנהלת הסיעוד אילנית ביטון, שהיא גם מיילדת במקצועה, הגיעה מיד לסייע לרופא, בדקה את האשה וראתה שהיא בפתיחה מלאה ושראשה של התינוקת בצבץ החוצה. "הכל קרה כל כך מהר", היא מספרת, "תוך שניות הבנו שמדובר בלידה מתקדמת, והתחלנו בהכנות לקראת הלידה". התינוקת הגיחה לעולם בחלוף דקות ספורות, וביטון חתכה בהתרגשות את חבל הטבור.

צוות המשרד הזעיק לאמבולנס, ובמקביל פעלה ד"ר שלומית משיח רסקין, מומחית ברפואת נשים, להוצאת השיליה. צוות מד"א הוביל את האשה ואת התינוקת לבית החולים להמשך טיפול והשגחה, כשהן במצב טוב.

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר