אריג' טובאסי (דוברות כללית)
אריג' טובאסי (דוברות כללית)

טכנאית אקו לב גילתה מחלת לב קשה במהלך בדיקה

אריג' טובאסי, טכנולוגית מחוזית ראשית של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי, חשדה כי מטופל שהגיע לבדיקת אקו לב ירידה באספקת דם לשריר הלב. בזכות ערנותה הופנה המטופל מיד לבית חולים, עבר צנתור אבחנתי, וכעבור יומיים גם ניתוח מעקפים שהוכתר בהצלחה

פורסם בתאריך: 28.7.24 10:11

טכנאי אקו מיומנים לא רק מפעילים מכשור אלא מהווים חלק משמעותי בזיהוי בעיה רפואית. היכולת שלהם לזהות סימנים מחשידים, לתקשר ממצאים לרופאים המטפלים ולפעול במהירות במצבי חירום יכולה להיות ההבדל בין חיים למוות עבור המטופל.

אריג' טובאסי, טכנולוגית מחוזית ראשית של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי, מספרת על מטופל שהגיע לבדיקה שגרתית שממנה הוא הופנה מיד לבית החולים, שם עבר ניתוח מעקפים: "גבר באמצע שנות ה-60 לחייו הגיע לבדיקת אקו עם הפניה מרופא המשפחה בשל לחץ דם גבוה, ללא תלונות קליניות נוספות. לאחר שקראתי בעיון רב את הרקע הרפואי ותשאלתי את המטופל, גיליתי שמדובר בחולה סוכרת רמות שומנים גבוהות בדם, שלאחרונה החל בטיפול בעודף משקל ונמצא תחת לחץ נפשי מוגבר. חשדתי שמדובר במחלה איסכמית, כלומר ירידה באספקת דם לשריר הלב".

 

 

לדבריה של טובאסי, "במהלך בדיקת האקו זיהיתי שינויים בתנועתיות דופן חדר שמאל, שאכן מעידים על מחלה איסכמית. פניתי מיד לקרדיולוג ד"ר שחאדה ג'רייס, שעבד איתי במשמרת במחלקת קרדיולוגיה במרכז הרפואי זבולון, להתייעצות דחופה. ביצענו למטופל בדיקת א.ק.ג שהראתה עדות למחלה איסכמית. ד"ר ג'רייס קיבל את המטופל, הסביר לו את המצב והפנה אותו מיד לבית החולים להשלמת הבירור. עוד באותו היום בוצע לו צנתור אבחנתי, והוא אובחן כחולה במחלה תלת כלילית המערבת את שלושת עורקי הלב. כעבור יומיים הוא עבר ניתוח מעקפים מוצלח, וכעת הוא חש בטוב".

מקרה זה הוא אחד מהמקרים שהציגה טובאסי בהרצאתה במסגרת קורס חדשני וייחודי לטכנולוגים רפואיים בתחום הקרדיולוגיה, אשר מתקיים בימים אלה בכללית במטרה להעלות את רמת המקצועיות והערנות של הצוותים הרפואיים. הקורס מתמקד בהכשרה ובהרחבת הידע בקרב טכנאים מבתי חולים ומהקהילה בתחומי אקו לב, מבחני מאמץ, צנתורים, אלקטרופיזיולוגיה והנדסה רפואית.

"ערנות ותושייה גבוהה של טכנאי האקו יכולות להציל חיים", סיכמה טובאסי, "בזכות היכולת לאבחן ולהבדיל בין מקרה דחוף למקרה לא דחוף, בשילוב עם התנהלות תקינה, גם טכנאי אקו יכולים להציל חיים".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר