ערין חטיב אלעבאסי מציגה בכנס בוינה (צילום: דוברות כללית)
ערין חטיב אלעבאסי מציגה בכנס בוינה (צילום: דוברות כללית)

פריצת דרך בכללית: רוקחים משפרים ומייעלים טיפולים אונקולוגים

ערין חטיב אלעבאסי - רוקחת קלינית מחלקתית מכללית מחוז חיפה וגליל מערבי - הציגה בכנס יוקרתי של האיגוד האירופי לכלכלת בריאות שנערך בוינה את חשיבותו של הרוקח המחלקתי קליני כחלק בלתי נפרד מהצוות המטפל בחולים אונקולוגים בקהילה

פורסם בתאריך: 21.7.24 11:26

ערין חטיב אלעבאסי – רוקחת קלינית מחלקתית מכללית מחוז חיפה וגליל מערבי ודוקטורנטית בשלבים הסופיים של לימודיה – הציגה בכנס יוקרתי של האיגוד האירופי לכלכלת בריאות (EuHEA) שנערך בוינה, אוסטריה, את חשיבותו של הרוקח המחלקתי קליני כחלק בלתי נפרד מהצוות המטפל בחולים אונקולוגים בקהילה.

באמצעות מחקר חדשני שבחן את השפעת התערבותו של רוקח ייעודי בטיפול בחולים אונקולוגים הראתה חטיב אלעבאסי את השפעת הרוקח במניעת טעויות תרופתיות, בשמירה על בטיחות המטופל, בדיוק הטיפול, במניעת טיפול בתרופות לא מתאימות ובייעול קבלת החלטות רפואיות. המחקר הראה גם כי התערבות הרוקח המחלקתי קליני מפחיתה את עלויות הטיפול התרופתי ומעלה את היעילות הטכנית במרפאת המטו-אונקולוגיה.

המחקר נערך בהנחייתה של ד"ר שולי ברמלי-גרינברג מהאוניברסיטה העברית – מובילה בתחום כלכלת בריאות בישראל ובעולם – במשך שמונה חודשים ביחידת ההמטו-אונקולוגיה של כללית במרכז הרפואי לין בחיפה. תוצאותיו מדגישות את החשיבות של שילוב רוקחים מומחים בצוותי הטיפול, לא רק לשיפור איכות הטיפול אלא גם לייעול השימוש במשאבים. הרוקח סקר וטייב את הטיפולים התרופתיים, ובכך תרם לשיפור אסטרטגית הטיפול ואפשר טיפול מותאם אישית, תוך התחשבות בגורמים ייחודיים לכל מטופל.

 

 

"המחקר מציע מסגרת מעשית לשימוש יעיל ואפקטיבי של שירותי רוקחות, תוך צמצום השימוש בתרופות אונקולוגיות שלא לצורך", מסבירה חטיב אלעבאסי, "התוצאות מספקות תובנות חשובות לחולים האונקולוגים, לקופות החולים, לקובעי מדיניות ולאנשי מקצוע בתחום הבריאות. באמצעות המחקר הוכחתי כי רוקחים ייעודיים יכולים לסייע לחולים לקבל את הטיפול המתאים והבטוח ביותר עבורם, ובהמשך להוביל להתייעלות כלכלית של מערכת הבריאות".

חטיב אלעבאסי זכתה לתגובות חיוביות רבות על הצגתה, ומספר חוקרים ואנשי מקצוע מובילים בתחום הביעו התעניינות בתוצאות המחקר. "השתתפותה של ערין בכנס יוקרתי זה מדגישה את המצוינות המחקרית והמקצועית של סקטור הרוקחות בכללית מחוז חיפה ואת מחויבות כלל הסקטורים במחוז לקידום מחקרים פורצי דרך לטובת שיפור הטיפול במטופלים וייעול מערכת הבריאות", סיכמה אירנה מלנבסקי, הרוקחת המחוזית בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי.

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר