הקריה הרפואית רמב"ם (צילום: דוברות רמב"ם)
הקריה הרפואית רמב"ם (צילום: דוברות רמב"ם)

רמב"ם ובני ציון בין הנפגעים בתקלת המחשוב העולמית

תקלת המחשוב העולמית במערכת של חברת CrowdStrike משפיעה גם על הקריה הרפואית רמב"ם ועל המרכז הרפואי בני ציון. התקלה פגעה בין השאר בחברת החשמל, בבנקים ובדואר ישראל. במערך הסייבר הלאומי מיהרו להבהיר: לא מדובר במתקפת סייבר

פורסם בתאריך: 19.7.24 11:50

הקריה הרפואית רמב"ם והמרכז הרפואי בני ציון הם בין בתי החולים בארץ שמתמודדים עם תקלת המחשוב העולמית במערכת של חברת CrowdStrike.

במשרד הבריאות עדכנו כי התקלה משפיעה גם על בתי החולים שערי צדק, הלל יפה, לניאדו, ברזילי, שיבא, וולפסון, שמיר אסף הרופא, מעייני הישועה, נהריה, פוריה, זיו, בית החולים הצרפתי בנצרת ובית החולים האיטלקי בנצרת, וכן על קופת חולים מאוחדת. בעקבות השיבוש במחשבים נאלצו בתי חולים לעבור לעבודה ידנית ותיתכן פגיעה בפעילות חדרי הניתוח וחדרי המיון.

מרמב"ם נמסר: "מערך המחשוב בבית החולים פועל להחזרת כשירות מלאה של המערכות והמחשבים שנפגעו הבוקר בתקלה העולמית שדווחה על ידי משרד הבריאות. אף חולה או מטופל לא נפגעו כתוצאה מהתקלה, וכדי לוודא רישום ותיעוד קפדני של כל פעולה רפואית או סיעודית עברו בחלק מהמחלקות לרישום ידני. מיון בית החולים ומיון הילדים קולטים חולים ומטופלים כרגיל, וכך גם חדרי לידה. ניתוחים ופעולות רפואיות דחופות מתבצעים כרגיל".

גם מד"א דיווח על תקלה בקווי החירום של מוקד 101. ממד"א נמסר כי ייתכנו קשיים בחיוג וכי במידת הצורך יש לחייג למוקד 100 של משטרת ישראל.

 

המרכז הרפואי בני ציון (צילום: ניר קופלר)

המרכז הרפואי בני ציון (צילום: ניר קופלר)

 

 

התקלה במערכת של CrowdStrike משפיעה גם על חברת החשמל שבה לא ניתן ליצור קשר עם מוקדי 103; על פעילות הבנקים, שבחלקם לא ניתנת ללקוחות גישה באמצעות האפליקציה ולא ניתן למשוך כסף בכספומטים; ובדואר ישראל שהודיע כי לא ניתן לקבל כעת שירות ביחידות הדואר, במוקדים הטלפוניים ובאתר.

במערך הסייבר הלאומי ציינו כי לא מדובר במתקפת סייבר: "בשעות אלו תקלה טכנית עולמית משפיעה על מערכות טכנולוגיות רבות ברחבי העולם, כמו גם בישראל. חברת הטכנולוגיה CrowdStrike הוציאה הבוקר התרעה טכנית בנוגע לבעיה משמעותית המשפיעה על מערכות Windows ברחבי העולם".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר