הקריה הרפואית רמב"ם (צילום: ניר הופמן)
הקריה הרפואית רמב"ם (צילום: ניר הופמן)

רמב"ם: הוסר גידול נדיר מחלל הפה והלוע של בת חודש

בקריה הרפואית רמב"ם הצילו את חייה של התינוקת, שנולדה עם מום מסכן חיים - גידול נדיר ומסיבי שהתפתח בחלל הפה והלוע שלה בעודה ברחם אמה. בשל גודלו של הגידול סבלה התינוקת מחסימה של נתיב האוויר ולא היתה יכולה להיות מוזנת באופן טבעי דרך הפה. הגידול הוסר בניתוח מורכב

פורסם בתאריך: 15.7.24 13:10

חודש לאחר לידתה, חייה של י' ניצלו בזכות ניתוח מורכב בקריה הרפואית רמב"ם. י' נולדה עם מום מסכן חיים – גידול נדיר ומסיבי שהתפתח בחלל הפה והלוע שלה בעודה ברחם אמה ותפס חלק ניכר מהאזור. בשל גודלו של הגידול סבלה התינוקת מחסימה של נתיב האוויר ולא היתה יכולה להיות מוזנת באופן טבעי דרך הפה.

י', שהעבירה את ימיה הראשונים לחייה בסכנת מוות, הועברה לרמב"ם מבית חולים אחר. במשך זמן מה היא טופלה ביחידה לטיפול נמרץ ילדים, שם הוזנה באמצעות זונדה והיתה תחת פיקוח רפואי צמוד על מדדי הנשימה, על לחץ הדם ועל רמות החמצן שלה. כאשר מצבה הרפואי אפשר זאת הוחלט לנתח את התינוקת, למרות שזהו ניתוח מורכב ומאתגר בשל מיקומו של הגידול, גודלו וגילה הצעיר.

לדבריו ד"ר טל קפושה, מתמחה בכירורגיה פה פנים ולסתות שהשתתף בניתוח, "במקרה כזה יש רגישות גבוהה לכל סיבוך או קושי בביצוע ההרדמה ובניהול דימומים. הדבר מצריך מיומנות גבוהה של הצוות הרפואי, שעבר הכשרה לביצוע פעולות כאלה בילדים ובתינוקות".

 

 

במהלך הניתוח ביצע צוות רב תחומי כריתה של הגידול החוסם בשלמותו, תוך שמירה על רקמות בריאות שנמצאות סביבו. ההליך הכירורגי, שאותו ביצעו ד"ר עומרי אמודי וד"ר קפושה מהמחלקה לכירורגיה פה ולסתות בניהולו של פרופ' עדי רחמיאל והמרדים הבכיר ד"ר וסילה ראצ'ה, הסתיים בהצלחה ובסיומו הועברה התינוקת להמשך התאוששות ביחידה לטיפול נמרץ ילדים, שם היא שהתה במשך כמה ימים.

ד"ר קפושה מציין כי בהמשך ייתכן שיהיה צורך בטיפולים משלימים נוספים, וכי בעקבות הכריתה ייתכן שהתינוקת תזדקק לטיפול שיקומי ולכירורגיה משחזרת של החך. "גידול מסוג זה בתינוקת צעירה כל כך נחשב לנדיר מאוד", הוא אומר, "הסיבות האפשריות להתפתחות שלו הן מומים מולדים, מחלות גנטיות או חשיפה לגורמים טרטוגניים ברחם. לפעמים זה יכול להיות גם ממקור לא ידוע. כך או כך, בספרות הרפואית מדווח על עשרות מקרים בודדים בשנה בעולם כולו. ההצלחה בטיפול מורכב כזה היא דוגמה נפלאה למקצועיות ולמסירות של צוותי הרפואה ברמב"ם, שלא חסכו מאמץ כדי לטפל ולהציל את חיי התינוקת".

 

צילומי C.T של הפעוטה לפני (משמאל) ואחרי הניתוח. במרכז התמונה הימנית - החלל שנותר לאחר הסרת הגידול (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)

צילומי C.T של הפעוטה לפני (משמאל) ואחרי הניתוח. במרכז התמונה הימנית – החלל שנותר לאחר הסרת הגידול (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר