סיגריה אלקטרונית (צילום: Wavebreakmedia/depositphotos.com)
סיגריה אלקטרונית (צילום: Wavebreakmedia/depositphotos.com)

חשד: הגיעו לטיפול נמרץ בגלל סיגריות אלקטרוניות מזויפות

על פי החשד, בשני המקרים צרכו הצעירים וייפים המכילים קנבינואידים סינתטיים, שהם חומרים המנסים לדמות את השפעת הקנאביס. מנהל היחידה לטיפול נמרץ פנימי בקריה הרפואית רמב"ם ד"ר אסף מילר: "נאלצנו להרדים ולהנשים אותם. בינתיים הם התאוששו וחל שיפור במצבם"

פורסם בתאריך: 8.7.24 10:05

ביחידה לטיפול נמרץ פנימי בקריה הרפואית רמב"ם מטופלים בימים האחרונים שני צעירים שהגיעו במצב קשה, ככל הנראה בשל שימוש בסיגריות אלקטרוניות (וייפים) מזויפות. מרמב"ם נמסר כי כעת חל שיפור במצבם.

על פי החשד, בשני המקרים צרכו הצעירים וייפים המכילים קנבינואידים סינתטיים, שהם חומרים המנסים לדמות את השפעת התרכובות הנמצאות בצמח הקנאביס – THC ו-CBD – כפי שניתן למצוא בסמי פיצוציות כדוגמת נייס גאי. אחת מהסיגריות האלקטרוניות סומנה כמכילה קנאביס, אך למעשה הכילה קנבינואידים סינתטיים שהם חומרים מסוכנים מאוד.

זהו המקרה השלישי שמטופל ברמב"ם בתקופה האחרונה, כאשר רק לפני שבועות אחדים טופל בבית החולים צעיר שהגיע במצב קשה ובנסיבות דומות.

מנהל היחידה לטיפול נמרץ פנימי ד"ר אסף מילר: "מצבם של הצעירים שהגיע אלינו היה קשה, והם סבלו מהשלכות ומסיבוכים שונים, כך שנאלצנו להרדים ולהנשים אותם. הם התאוששו וחל שיפור במצבם. אנחנו ממשיכים לעקוב אחריהם".

בתוך כך, באותה היחידה מאושפז גבר, אף הוא במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם, ככל הנראה על רקע צריכה של מתנול – החומר שבו נעשה שימוש במוצרי אלכוהול מזויף. הגבר, שסובל מנזק נוירולוגי, מאושפז ביחידה זה כמה ימים, כאשר לפרק זמן קצר חל שיפור במצבו, אך הוא התדרדר שוב. מתנול פוגע במערכת העצבים המרכזית, ותהליך הפירוק שלו בגוף מהווה סכנה נוספת.

 

 

"יש קושי גדול לאבחן מקרים כאלה ללא בחינת החומר שהאדם צרך", מסביר ד"ר מילר, "התסמינים יכולים להיות מבלבלים, והבדיקות שאנחנו יכולים לבצע הן מוגבלות. אנחנו נשענים על עדויות הקרובים שמגיעים עם המטופלים או על אלו של המטופלים עצמם, אם הם במצב שמאפשר לשוחח איתם. פער בין רמת אלכוהול נמוכה בדם לתסמינים שמתאימים למצב של שכרות או הרעלת אלכוהול יכולים להעיד על צריכת אלכוהול מזויף. גם תסמינים המעידים על כשל בכליות, בעיות בראייה או נזקים נוירולוגים אחרים יכולים להצביע על הכיוון הזה, אך ללא הוכחת מעבדה מדובר באבחון חמקמק".

מנהלת המכון הארצי למידע בהרעלות ברמב"ם ד"ר יעל לוריא: "השימוש בקנבינואידים סינתטיים בסיגריות אלקטרוניות הוא ידוע ומסוכן ביותר. אלו חומרים שהשפעותיהם עלולות להיות קשות ולהוביל לנזקים נרחבים. יש קושי להוכיח את המקרים הללו מכיוון שהם לא מתגלים בבדיקות מעבדה שגרתיות המבוצעות ברוב בתי החולים. ניתן לבחון את הסיגריות עצמן ואת דגימות הדם והשתן במעבדות מיוחדות. לכן, אם מתפנים לבית חולים במקרים הקשורים לנסיבות כאלה, חשוב להגיע עם הסיגריה כדי שנוכל לבחון את הנסיבות באופן ראוי".

לדבריה, "מדי פעם אנחנו נתקלים ברצף של מקרי שימוש באלכוהול מזויף באזורים שונים בארץ. ההסבר לכך הוא שספקים של אלכוהול מזויף שמפיצים את מרכולתם באזור מסוים, גורמים לנזקים קשים, לעתים בלתי הפיכים, לצרכני אלכוהול לא זהירים. יש להקפיד על רכישת בקבוקים ממותגים מוכרים במקומות המיועדים לממכר אלכוהול, שמכסה הבקבוק חתום ושהמחיר תואם את ערך המוצר ולא זול באופן מחשיד. עם זאת, קשה לזהות בקבוקים מזויפים. לא ניתן לאתר מתנול לפי ריח, טעם או צבע בזמן השתייה, והדבר מתברר רק לאחר מעשה".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר