הקריה הרפואית רמב"ם (צילום: ניר הופמן)
הקריה הרפואית רמב"ם (צילום: ניר הופמן)

התפרצות של חיידקים עמידים בשלוש מחלקות ברמב"ם

חיידקים עמידים מסוג אציטונובקטר וקלבסיאלה ופטרייה מסוג קנדידה אאוריס התגלו בשלוש מחלקות במרכז הרפואי רמב"ם. הנהלת בית החולים הורתה על נקיטת צעדים דחופים להשתלטות על התפרצות הזיהומים, שעלולים לגרום לסיבוכים מסכני חיים לחולים עם מערכת חיסון מוחלשת

פורסם בתאריך: 2.7.24 11:23

הנהלת המרכז הרפואי רמב"ם בחיפה הורתה אתמול (ראשון) על נקיטת צעדים דחופים להשתלטות על התפרצות זיהומים שהתגלו בשלוש מחלקות בבית החולים.

מהודעה שפרסם רמב"ם עולה כי מדובר בחיידקים עמידים מסוג אציטונובקטר וקלבסיאלה, ובפטרייה מסוג קנדידה אאוריס. מבית החולים נמסר כי זיהומים אלה אינם מסכנים אנשים בריאים, אך לחולים עם מערכת חיסון מוחלשת הם עלולים לגרום לסיבוכים מסכני חיים.

"ההתמודדות עם זיהומים מסוג זה מהווה אתגר מיוחד בבתי חולים שבהם יש תפוסה גבוהה במיון ובמחלקות הפנימיות בכל העולם בשנים האחרונות", נמסר מרמב"ם.

מנהל רמב"ם פרופ' מיקי הלברטל הנחה שבמחלקות שבהן אותר הזיהום יעברו הצוותים הרפואיים לעבוד במיגון מלא במעבר בין חולה לחולה, וכמו כן לא ייקלטו שבהן חולים חדשים עד להתגברות על ההתפרצות. משפחות החולים המבקרות במחלקות יתודרכו על התמגנות ועל הקפדה על ניקיון ידיים.

 

 

עדכון (18:05): מנהלת המכון למחלות זיהומיות ברמב"ם פרופ' מיכל פאול עם שאלות ותשובות בנושא:

בכמה חולים מדובר? מדובר בכ-50 גברים ונשים שנשאים לחיידק עמיד או לפטרייה קנדידה אאוריס. לא מדובר במטופלים שחולים בחיידק או בפטרייה, אלא באנשים שהגיעו לבית החולים לאשפוז או לטיפול ונמצאו נשאים לחיידק או לפטרייה העמידים.

האם החיידק או הפטרייה מסכנים את חייהם? באופן כללי לא. מדובר בנשאות על פני העור או במעי. רק אחד מתוך 50 המטופלים הנשאים חולה עכשיו בחיידק העמיד.

האם החיידק או הפטרייה מסכנים אנשי צוות או מבקרים? לא. מטרת הבידוד באשפוז היא למנוע העברה צולבת בין מטופלים והתפשטות החיידקים העמידים בבית החולים.

האם רמב"ם או מחלקות מסוימות בו סגורים לקבלות חולים? לא. בית החולים פועל כרגיל.

אלו צעדים נוקטים ברמב"ם להשתלט על ההתפרצות? ההתפרצות אירעה בשתי מחלקות פנימיות ובמחלקת נוירוכירורגיה. במחלקות אלה החולים מקובצים באזורים מסומנים, והם מטופלים על ידי צוות ייעודי שעובד עם מיגון. פרט לכך, מחלקות אלה פועלות כרגיל. משפחות ומבקרים נקראים להישמע להנחיות הצוות. אנו ממליצים על מבקר אחד לכל מטופל בכל זמן נתון על מנת למנוע צפיפות באזורי הבידוד וחשיפות מיותרות.

 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. אחד שיודע

    מעניין כמה אנשים שקיבלו חיסוני קורנה, הם הנפגעים מהחיידקים הללו וכמה אלו שלא קיבלו חיסוני קורונה נפגעו מאותם חיידקים?

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר