פרופ' ריאד חדאד על קונסולת הרובוט (צילום: אלי דדון וירון חזן)
פרופ' ריאד חדאד על קונסולת הרובוט (צילום: אלי דדון וירון חזן)

דיוק מירבי בניתוחי כבד ולבלב

במערך הכירורגי במרכז הרפואי כרמל מבצעים את ניתוח הוויפל, שנחשב לאחד מהניתוחים המורכבים והמסוכנים בתחום כירורגיית הבטן. "הרובוט משפר את איכות התמונה ואת הרזולוציה שלה, ומנגיש את השדה הניתוחי לכירורג", מסביר המשנה למנהל המערך הכירורגי בכרמל פרופ' ריאד חדאד

פורסם בתאריך: 1.7.24 12:57

ניתוח הוויפל שנמשך שש שעות ואשר אותו עברה תושבת חיפה בת 60 במערך הכירורגי במרכז הרפואי כרמל נחשב לאחד מהניתוחים המורכבים והמסוכנים בתחום כירורגיית הבטן.

"בניתוח הוויפל, שמבוצע באמצעות רובוט דה וינצ'י, מתבצעת כריתה של ראש הלבלב, של התריסריון, של חלק מהקיבה, של דרכי מרה ושל כיס המרה ואז מתבצע שחזור של מערכת העיכול על ידי השקת הקיבה, דרכי המרה וגוף הלבלב למעי", מסביר המשנה למנהל המערך הכירורגי בכרמל פרופ' ריאד חדאד, שנחשב לאחד מהמנתחים המובילים בארץ בתחום ניתוחי הכבד והלבלב, "אזור זה מוקף בכלי דם גדולים ומחייב הפרדה עדינה ומורכבת תוך דיוק מירבי".

לצדו של פרופ' חדאד עמד בניתוח מנהל השירות לניתוחי כבד לבלב ודרכי מרה בכרמל ד"ר אחמד מחאמיד, שמוסיף כי "הניתוח מתבצע בגישת זעיר פולשני של ארבעה חתכים באורך של שמונה מ"מ כל אחד. בסוף הניתוח מוציאים את האיבר שנכרת דרך חתך של כחמישה ס"מ בבטן התחתונה, במקום הגישה המסורתית של חתך גדול וכואב".

 

 

בכרמל אומרים כי השימוש בטכניקת הרובוט ובטכניקות זעיר פולשניות מאפשר למטופלים החלמה מהירה יותר, שימוש בפחות אנטיביוטיקה וחומרים נוגדי כאב והחלמה מהירה יותר. לדבריו של פרופ' חדאד, "הרובוט מאפשר דיוק מירבי של המנתח, משפר את איכות התמונה ואת הרזולוציה שלה, ומנגיש את השדה הניתוחי לכירורג, כולל הפרדות עדינות ומורכבות של הלבלב מכלי דם של הכבד והמעיים. כמו כן, הרובוט מאפשר ראייה טובה יותר לביצוע השקות עדינות כמו זו של הלבלב למעי, תוך כדי שימור עקרונות הכירורגיה האונקולוגית".

המערך הכירורגי בכרמל מבצע בהצלחה את ניתוחי הכבד והלבלב המורכבים ביותר, תוך שימוש בטכניקות המתקדמות בעולם, כולל שימוש בטכנולוגיה של הרובוט דה וינצ'י. הניתוחים כוללים ניתוחי כריתת אונת כבד שלמה או חלקית, ניתוחי כריתה תת שלמה של לבלב וניתוחי וויפל. "כשצריך לבחור מחלקה מנתחת, אני ממליץ למטופלים שלי לבחור במחלקה בעלת הניסיון הרב ביותר, שיש לה צוות מנוסה ומעודכן, ושהיא בקיאה ומשתמשת בשיטות הניתוח ובטכנולוגיות הטיפול המתקדמות בעולם", מסכם פרופ' חדאד, "כזאת היא המחלקה שלנו בכרמל, ואנחנו זמינים לכל מטופל".

 

פרופ' ריאד חדאד וצוות המערך הכירורגי (צילום: אלי דדון וירון חזן) 

פרופ' ריאד חדאד וצוות המערך הכירורגי (צילום: אלי דדון וירון חזן)

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר