רופאי המרכז הרפואי כרמל העבירו השתלמות למפקדי רפואה מחיל הים בעקבות בקשה שהגיעה מהחיל ללמוד על שיפור השירות הרפואי. בסקר שביעות רצון שנערך בקרב חיילי חיל הים עלו נושאים שדורשים התייחסות, ולמרות שלזרוע הים מונתה יועצת ארגונית שמלווה את התהליך מול כל מרפאה הביעו רופאי חיל הים רצון להשתלם בבית החולים בנושא עקרונות השירות הנכון והטוב ביותר.
כחלק מתוכנית ההדרכה התקיימו בכרמל שתי סדנאות שבהן השתתפו כ-30 רופאים, חובשים ואחראי מרפאה. את המפגש פתח מנהל בית החולים כרמל ד"ר אבי גולדברג, שהוא גם קצין בכיר במילואים ורופא בחיל הים, שהציג את חוזקות בית החולים כרמל ואת יתרונות השירות שלו; מנהלת השירות של המחוז בשירותי בריאות כללית אלינור נגב-ארונסי הציגה בפני הרופאים את קופת החולים, את חזונו ואת ייעודו; מנהלת השירות של כרמל קרן מרום העבירה סדנה בנושאים שירות, חוויית מטופל ומיומנויות תקשורת והציגה כלים ודוגמאות לתהליכי שיפור שירות; וסגן מנהל בית החולים ד"ר גיל לביא הציג את פעילותם של בית החולים והכללית וסקר את תהליכי העבודה המתקיימים בהם תוך הצבת המטופל במרכז.
במפגש התקיים דיון באשר לסוגיות של מנהיגות והובלה במערכת הבריאות המשותפות למערכת הצבאית ולמערכת הציבורית בדגש על קיום תהליכי רצף תיאום וטיפול שנועדו לתת למטופל את הטיפול האיכותי ביותר והשירותי ביותר. ד"ר לביא הביא כדוגמה את מוקד השירות לתיאום ניתוחים בכרמל, אשר מהווה מוקד מרכזי לכל תחום הניתוחים האמבולטוריים.
בתום ימי הסדנה הודה סגן קרפ"ח ים ד"ר רונן ברנד לצוותי כרמל והכללית על הסדנאות.
תגובות