סקר חוויית המטופל לשנת 2021 של משרד הבריאות העניק לחדרי המיון של המרכז הרפואי כרמל מקבוצת כללית את הציון המסכם 81 אחוז, והוא ממוקם בין הראשונים בקטגוריית בתי החולים הבינוניים בישראל.
מי שמוביל את חדר המיון (מלר"ד) כרמל עם קפיצה משמעותית של 7 אחוז לעומת הסקר הקודם הוא ד"ר סלים חלבי, מנהל מלר"ד מבוגרים, שאומר: "אנחנו גאים להעניק בכרמל שירות מקצועי ואמפתי ושמחים על האמון והמשוב המצוין מהמטופלים שלנו. שביעות הרצון הגבוהה נובעת מהמסירות ואהבת האדם הנטועה בכל אחת ואחד מאנשי הצוות. כולם, מהסגל הרפואי, דרך הסיעוד, כוחות העזר והצוות אדמיניסטרטיבי – כולם עובדים מתוך שליחות אמיתית, וזה ניכר בתוצאות".
מלר"ד כרמל משרת מאות אלפי תושבים מכל אזור חיפה, הקריות והצפון. בשערי המלר"ד עוברים בכל שנה כ-80 אלף מטופלים, המקבלים שירותי אבחון מהירים ומקצועיים. המלר"ד בולט ומצטיין במתן שירות מקיף ומלא תוך סיכום ואבחנות מהירות ומלאות לטובת המטופלים.
קרן מרום, מנהלת השירות וחוויית המטופל בכרמל: "ממצאי הסקר משקפים מאות אלפי מגעים של אנשי הצוות השונים במיון עם מטופלים, החל מהפקידים, דרך כוחות העזר, המשנעים, המנקות, טכנאי הרנטגן, הרופאים והאחיות, כל אחד מהם רואה את המטופל ומנסה להקל על הכאב ועל הלחץ שבו הוא נמצא. כל זאת בסביבת עבודה מאתגרת ומשתנה משעה לשעה. אני שמחה שהמטופלים מעריכים את הטיפול שניתן להם ומרגישים את האכפתיות והדאגה להם".
יפעת אלון, מנהלת הסיעוד במלר"ד: "חדר המיון שלנו הוא הפנים של בית החולים והמקום הראשון אליו מגיעים המטופלים. הקשבה למטופל ולצרכיו, זיהוי הבעיה הרפואית, הבנת מערכת התמיכה הסובבת אותו, חשיבה קלינית רציפה, עבודה יעילה מול ממשקים רבים והרצון האנושי והבסיסי לעזור לזולת – מאפיינים ומנחים את אנשי המיון. אני גאה להשתייך לצוות המובחר והמופלא הזה. צוות שעומד איתן, על אף העומסים הרבים, מגלה חוסן אישי וציוותי ונותן מכל הלב את הטיפול המקצועי, האדיב והמסור ביותר".
סקר חוויית המטופל במחלקות לרפואה דחופה, ילדים ומבוגרים, לשנת 2021, שמפרסם משרד הבריאות בדק את כל 29 בתי החולים בישראל. המדדים שנבדקו בין השאר הם: תנאים סביבתיים, זמני המתנה, רצף הטיפול, מתן מידע והסברים, יחס וכבוד למטופל, טיפול בידיים טובות ושביעות רצון כללית. הסקר נערך בחודשים מאי-נובמבר 2021.
מהסקר עולה, כי במיון הילדים בכרמל, 92 אחוז מההורים הרגישו שהילד שלהם נמצא בידיים טובות. במיון ילדים כרמל עוברים ונבדקים בכל שנה כ-10,000 ילדים, והמספרים ממשיכים לעלות. מיון הילדים מטפל בילדים מגיל לידה ועד גיל 18 מכל אזור חיפה, הקריות, יישובי חוף הכרמל, טבעון ויקנעם.
"אחד היתרונות הבולטים שלנו במיון הילדים שלנו הוא ההסתכלות על המטופל ומשפחתו כמשפחה וכיחידה אחת", מסבירה ד"ר מיוריאל קונופניקי, מנהלת מלר"ד הילדים בכרמל.
"מיון ילדים כרמל הוא מקום מיוחד", אומרת פאתן זיידאן, מנהלת הסיעוד של מיון הילדים, "כאן עובדים ביחד צוות רב מקצועי בשיתוף פעולה מדהים, וזה מתבטא בקשר הבינאישי הטוב בין אנשי הצוות בכלל, אם זה אחיות, מתמחים ורופאים בכירים וצעירים, מזכירות, כוח עזר ועובדת סוציאלית. רואים שהצוות בא בכיף לעבודה ונותן את כל כולו לטיפול בילדים ובמשפחותיהם בצורה מקצועית ומכבדת, עם שיתוף המטופל ומשפחתו בטיפול לאורך כל השהייה במיון. הצוות משתדל לבדוק כל ילד באמצעים רבים לצורך הסחת דעתו ועם מינימום כאב, בכי וחרדה. לא פעם נאמר לנו 'הפכתם את השהייה שלנו לחוויה חיובית'. בסופו של דבר, ההערכה החיובית שאנו מקבלים מהמשפחות היא זו שנותנת לנו את הכוח להמשיך בעבודה ומכל הלב ובצורה הכי מקצועית".
מסיכומי הסקר עולה, כי שני שלישים מהמטופלים דירגו את שביעות הרצון הכללית שלהם מהטיפול במיון בציונים 10-8; כ-70 אחוז מוכנים להמליץ על המיון שבו ביקרו; 77 אחוז הרגישו מטופלים בידיים טובות; ברמה הארצית נשמר השיפור שהושג במדדים של יחס וכבוד למטופל -84 אחוז. מידע ובהירות הסברים – 79 אחוז, רצף טיפולי – 77 אחוז. רק 28 אחוז מהמטופלים עדיין אינם מרוצים מזמני ההמתנה במיון.
ד"ר אבי גולדברג, מנהל כרמל: "פעם אחר פעם, מוכיחים צוותי כרמל שאנושיות ומקצועיות חסרת פשרות מובילות להישגים. העובדה שאנשי בית החולים זוכים לציונים כאלה בשנה כל כך מאתגרת, מביאה לידי ביטוי את איכות אנשינו ויכולותיהם להתמודד. לתושבי חיפה והצפון ולכלל באי בית החולים, יש במה ובמי להיות גאים".
תגובות