קמפיין ויראלי חדש בשם #תהיו_עדי קורא למשתמשי הרשתות החברתיות להחליף את מסגרת תמונת הפרופיל שלהם באיור של שירה איסקוב ושכנתה עדי גוזי. הקמפיין נוצר להעלאת המודעות והשיח בנושא אלימות נגד נשים וליצירת שינוי אמיתי בעקבות ניסיון הרצח של איסקוב על ידי בעלה אביעד משה – מקרה שזעזע מדינה שלמה – וגוזי היתה זו שלמעשה הצילה את חייה.
מאחורי המהלך החברתי עומד משרד הפרסום החברתי The Brand House, שאותו ייסדה יערית שושן-סבג החיפאית והיא גם האחראית על הקריאייטיב ועל הארט של הקמפיין. את ההשראה קיבלה שושן-סבג לאחר שצפתה בסרטו של בן שני ששודר בתוכנית "עובדה" בערוץ 12.
"כשראיתי בטלוויזיה את סיפורה של איסקוב הזדעזעתי עמוקות, לא רק כאשה אלא כאדם", אומרת שושן-סבג, "לא ייתכן שבמדינת ישראל של שנת 2021 נשים עדיין משמשות שק חבטות של גברים אלימים שאיתן הן חיות. המדינה אמנם אישרה בשנת 2017 תוכנית למניעת אלימות נגד נשים, אך זו אינה מספיקה. תקופת הקורונה פוגעת כלכלית ונפשית בכל אזרחי ישראל, אך מביאה אל הקצה גברים בעלי נטייה לאלימות שמוציאים את תסכולם על נשים חסרות אונים שחיות איתם. כל מקרה של אלימות יכול להסתיים ברצח, וכל מקרה של רצח יכול להימנע בזכות ערנות של הסובבים, חקיקה של הממשלה וטיפול של גורמי רווחה".
לדבריה של שושן-סבג, הקמפיין הוא מהלך דיגיטלי התנדבותי חשוב שמשתמש בכוחן של הרשתות החברתיות, ונוסף על החלפת מסגרת התמונה מתבקשים הגולשים לתייג את האשטאג #תהיו_עדי.
מנכ"לית משרד הפרסום The Brand House עו"ד רוני ססובר: "החלטנו ליצור מהלך קטן עם חשיבות ענקית להעלאת המודעות נגד אלימות. על ידי הוספת המסגרת המאוירת והתיוג נחשפים למהלך כל החברים והעוקבים של מי שהחליף את תמונת הפרופיל. העלאת נושא האלימות נגד נשים מלמטה גורמת ללחץ ציבורי שיקדם עוד חקיקה ועוד עזרה לנשים אלו".
לקמפיין שהולך וצובר תאוצה נרתמו עד היום משפיעניות וידועניות רבות שהכירו בחשיבותו והחליפו את מסגרת התמונה שלהן, ובהן רוית אסף, מיכל חלפון, נעמה קסרי, פנינה רוזנבלום, נטלי דדון, יוליה פלוטקין, מירן בוזגלו ועיינה גולן.
יוסי
ההיתי מאד שמח לראות בקמפיין תהיו עדי תמונות של גברים לצד דמותה של שירה!!!