עיריית חיפה תאכוף החל מהשבוע את ההנחיות שנקבעו לפוד טראקס, ובמסגרת זו יידרשו בעליהן להזיז את המשאיות מדי ערב ולא להשאיר אותן במקומן – כפי שקורה היום עם רבות מהמשאיות. נוסף על כך, לא תותר הצבת מקררים והתקנת חיבורים לחשמל מחוץ למשאיות.
בתחילת חודש מאי פרסמה העירייה קול קורא להפעלת משאיות מזון ואת המיקומים שלהן. מיד עם יציאתו של הפרויקט אל הדרך הוא הפך להצלחה גדולה, אך גורם בעירייה מצביע על כך שלפי אישור הרוכלות שניתן לבעלי הפוד טראקס, הם נדרשים להזיז את המשאיות מדי ערב ולפנות את המקומות שבהם הן מוצבות, אך בפועל רבים ממקבלי ההיתר לא מפנים אותן: "בעלי המשאיות חייבים להתיישר עם הכללים, יש דין אחד. לא יכול להיות מצב שבו קיוסק או בית קפה בעיר לא יוכל לקבל דברים שהפוד טראק מקבל".
עם זאת, בעירייה ברור כי חלק מבעלי המשאיות יתקשו להזיז את משאיתם מדי ערב. "זה נכון", אומר הגורם בעירייה, "אבל אלו הם חבלי לידה. אנחנו העיר הראשונה שיזמה פרויקט כזה, ואין מה לעשות – לומדים. המטרה היא לא ליצור מצב של קבע שבו בן אדם בא מתחבר לחשמל ולמים ונשאר באותו מקום במשך 50 שנה. אבל חשוב להדגיש שאנחנו כאן כדי לעזור לבעלי המשאיות וללוות אותם, ושבחוזה כתוב שהם צריכים לפנות את המשאית מדי יום כי זוהי רוכלות ניידת. אנחנו מבינים שיש כאלו שמתקשים לעשות זאת, אבל יש חוק".
אחד מבעלי הפוד טראקס: "ניתן להזיז את המשאית אבל זה יקשה על החיים שלנו ועל המטרה של העירייה שהיא הנגשת הפרויקט הזה לקהל הרחב. זה יקשה על הפעילות ועל התפעול היומיומי. נצטרך להזיז את המשאיות בכל יום סתם כדי להזיז אותן. יש מקומות שבהם המשאיות לא תופסות מקומות חניה ולא מהוות הפרעה. במקומות שבהם זה מפריע לחניה בלילה, הדרישה היא מקובלת ומובנת, וזה גם מה שהיה כתוב בקול הקורא, אבל במקומות שבהם זה לא מפריע, הדרישה היא מיותרת".
מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "גם הפרויקט הכי מוצלח חייב לעבוד לפי כל הכללים והנהלים שקבעה העירייה מראש, ואת זה נדאג לאכוף".
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
ממש אבסורד.. איך מצפים מהם להזיז בלילה ולשוב בבוקר ומה אם הם מגיעים בבוקר והמקום תפוס על ידי רכבים חונים, מה אז..?
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
ואז יתפסו חניות אחרות במקום. כל מי שיחנה את המשאית שלו בחניה של הבניין יתפוס בגלל הגודל שלה גם אתה החניה של הכשנים וחניה של דיירים באזור. ואז, מה עשינו בזה?
עמוס
לענין חנית משאיות הפודטראק-מציע שיחנו בלילה ליד ביתה של ראש העיר( והמנכל אם הוא גר בעיר).
אייל חיפה
לאפשר להישאר במקום אבל לאכוף מסביב למנוע השתלטות על שטח בתור מסעדה או קיוסק כי זאת לא המטרה.
כשיהיו ארועים יש לחייב אותם לנוע בעיר במטרה לתת שירות באותם מקומות בהם אין מגוון מסעדות כמו היכל רוממה או האיצטדיון
יוסי
אם יזיזו את המשאיות בלילה במקומות אטרקטיביים בבוקר יחזרו ואז מישהו אחר יתנחל להם כלומר יחלו מלחמת כנופיות.
א.
הם חתמו על חוזה מול העירייה שזה היה אחד מתנאיו,עכשיו שיעמדו זו ולא יתבכינו.
הגיע הזמן- נראה כמו מאחזים פיראטיים
היו צריכים לאכוף את ההנחיות ישר מהתחלה. הפוד טראקס נראים כמו מאחזים פיראטיים שהולכים ומשתלטים על הסביבה הקרובה ללא שום פיקוח:
גידור שטחים, פסי תאורה, חיבורי חשמל ומיים והרבה פסולת סביבתית. חייבים לגרום להם לעבוד כמו פוד טראקס אמיתי ולא קיוסק שיוצר חזקה על המקום.
אין אכיפה אז שמים פס על ההנחיות
בחלק מהמשאיות אין הקפדה על תנאים תברואתיים בהכנת האוכל וכל הסביבה נראית כמו פח זבל אחד גדול.
חיפאית
הרעיון טוב- הביצוע כושל. בפועל נוצרו מתחמי האכלה מאולתרים, סוג של מזנונים ללא כל פיקוח מבחינת נראות, תברואה, השתלטות על הסביבה ועוד. טוב תעשה הנהלת העירייה אם תמהר ותטפל בנושא לפני שיווצרו תקדימים.
עמית
עושים משהו טוב בעיר ואז חייבים להרוס עם תקנות לא הגיוניות .
קליש(ה)
לא מבינה מה הבעיה? נתתי לכם סוכריה קטנה ועכשיו אני רוצה אותה חזרה.
אחרי מחקר מעמיק מול ה ADF הגענו למסקנה כי כל הפודטראק הללו הינם מדגרות וירוס אשר משנה את המוטציה לרחוב לרחוב- החלטנו לעצור את זה( הרי ביטלנו את החג של החגים)
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
חוק זה חוק רבותי !!
אני
שחררו אותם כל עוד יש קורונה, תקופה קשה! כל המטרה היתה לעזור לאנשים לשרוד, לנשום וכן לאכול קצת בחוץ באוויר הפתוח
שירה
מיזם גרוע מבית קליש.
תנאי תברואה והיגיינה נמוכים מאוד לממכר מזון.
לסלק מיזם כושל זה מהעיר.
עיתונאי
מעולה שיזיזו אותם במיוחד את זה מתינת השמונה שעושה מליונים על חשבון מקום ציבורי כשיש לו שם עברות בניה.
שיפנו מהר מהר.
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
טוב מאוד. פוד טראק כשמם הן אמורות להיות ניידות.
משאית אוכל צריכה לכלול את כל האביזרים והציוד בתוך המשאית ולא להוציא מקררים החוצה .
בארהב אין דבר כזה להשתלט על מרחב ציבורי. הכל במשאית.
משאית צריכה שעות מסוימות בהן יכולה למכור ולאחר מכן להתפנות מהאזור.
הגיע הזמן לאכוף תקנות. בעלי המשאיות יודעים זאת והתחייבו לזה .