-->
ח"כ מיקי חיימוביץ' (צילום: אוליבייה פיטוסי)
ח"כ מיקי חיימוביץ' (צילום: אוליבייה פיטוסי)

ח"כ חיימוביץ': "לא להעביר את התעופה הכללית לחיפה"

יו"ר ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת ח"כ מיקי חיימוביץ' אמרה היום בישיבה שדנה בהעברת פעילותה של התעופה הכללית משדה התעופה בהרצליה, כי העתקתה לחיפה אינה הפתרון הנכון. גם חברת מועצת העיר ויו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה עו"ד שרית גולן שטיינברג מחזיקה בדעה דומה

פורסם בתאריך: 29.7.20 15:49

בישיבה משותפת של ועדת הכלכלה ושל ועדת הפנים ואיכות הסביבה אמרה ח"כ מיקי חיימוביץ' כי אין להעביר את פעילותה של התעופה הכללית משדה התעופה בהרצליה לשדה התעופה בחיפה.

בישיבה נדונו הקמתו של שדה תעופה בחדרה כחלופה לשדה התעופה בהרצליה והסדרת התעופה הקלה, התעופה המסחרית, התעופה הפרטית ובתי הספר לטיס. כזכור, ביום ראשון חתמו ראש העיר עינת קליש רותם וראשי רשויות אחרים על מסמך שקורא לשרת התחבורה מירי רגב להעתיק את פעילות התעופה הכללית מהרצליה לחיפה. "אנו פונים אלייך לאחר עבודה מאומצת שבה בחנו את מכלול ההיבטים הקשורים להעתקת פעילות שדה התעופה בהרצליה", נכתב במסמך, "הוות"ל (הוועדה לתשתיות לאומיות) מקדמת תוכנית להקמת שדה תעופה חדש במזרח חדרה שיכיל את פעילות שדה התעופה בהרצליה וחלקים מפעילות שדה דב. אנו סבורים כי מדובר בתוכנית אשר אין בה הגיון כלכלי, סביבתי ותכנוני. כולנו, החתומים על מכתב זה, סבורים כי הוות"ל לא עשתה את מכלול השיקולים ברמה הלאומית והתעלמה מהחלופה המיידית, הזמינה והנכונה ביותר, והיא העתקה של הפעילות אל שדה התעופה בחיפה, אשר בהתאמות לא משמעותיות ערוך ומוכן לקבל באופן קבע את פעילות התעופה הכללית של ישראל. אנו סבורים כי פעילות התעופה הכללית משתלבת היטב ברצון לבסס בחיפה שדה תעופה אזורי לטיסות בין לאומיות אשר ישרת את תושבי הצפון לטיסות קצרות ובינוניות ויהווה מענה הולם לעוגן תעופתי משמעותי בצפון המדינה".

יצוין כי עד כה התנגדה העירייה בראשותה של קליש רותם להעברתה של פעילות התעופה הכללית לחיפה. רק לפני כחודשיים סירבה העירייה לנפק את היתרי הבנייה הנדרשים להעתקת הפעילות לחיפה ועוררה זעם רב ברשות שדות התעופה (רש"ת). ברש"ת אף בחנו את האפשרות להעתקת הפעילות לחיפה באמצעים תכנוניים חלופיים שייתרו את התנגדותה של העירייה, וכעת לא ברור מה גרם לה לזגזג ולשנות את עמדתה ב-180 מעלות.

בדיון אמרה חיימוביץ', המשמשת יו"ר ועדת הפנים ואיכות הסביבה: "באשר להנחת היסוד של העתקת הפעילות לחיפה, אני חושבת שצריך לשאול עליה שאלות ולא לקבל אותה כקו מנחה. אני מסתובבת הרבה בחיפה ומייצגת את תושבי חיפה שמביעים דאגה קשה מהרעיון הזה להעתיק לשם את הפעילות. תושבי חיפה סובלים מספיק, ואני חושבת שלא צריך להעביר לשם את התעופה הכללית. אם נחלק את הפעילות בהרצליה לכל שדות התעופה בארץ, זה נראה לי כמו הפתרון הנכון יותר. העברה לחיפה אינה נראית לי הפתרון הנכון".

 

 

חברת מועצת העיר עו"ד שרית גולן שטיינברג מהקואליציה, המשמשת יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה, אמרה בדיון: "לכאורה, הדיון אם כן שדה תעופה בחדרה או לא שדה תעופה בחדרה פחות רלוונטי לנו, אבל כמו בכל מקרה שבו בוחנים לאן אפשר לזרוק את כל המפגעים הסביבתיים האפשריים, חיפה עולה כאופציה. והנה, שוב אנחנו מדברים על כך ש-80 אחוז מפעילותה של התעופה הכללית במדינת ישראל אפשר להעביר אלינו לחיפה. אם זה יקרה, ניתקע עם מטוסים קלים שמפריעים מאוד בחיפה. חשוב לי לציין בפני כל חברי הוועדה – כשאתם מדברים על ההשלכות הסביבתיות שעלולות להיווצר מהקמת שדה תעופה בחדרה, כולל הפרעה למסדרון האקולוגי, מטרדי רעש ומטרדים סביבתיים אחרים, תדעו לכם שהבעיות האלה קיימות גם בפריפריה. הפטרונות הזו שאומרת 'בואו נחזק את הפריפריה ועל הדרך נזרוק עליה את כל המפגעים הסביבתיים' היא זו שמנציחה את המעמד החברתי ואת המעמד הסביבתי הרעוע של היישובים הללו".

עוד אמרה גולן שטיינברג כי "לצערי, לא עלה כאן לאורך כל הדיון העניין שאם יש דבר שמפריע לתושבים יותר ממטוסי נוסעים בינוניים וגדולים הרי שזה המטוסים הקלים, הפייפרים. מאז ששדה דב נסגר והעבירו אלינו חלק מהפייפרים, איגוד הערים בראשותי קיבל מאות תלונות על מפגעי רעש. אין תקנות לרעש באזור שלנו, אז נוח מאוד לרשות התעופה האזרחית (רת"א) להגיד שאין מעבר על חוקי הרעש. הדבר הנורא מכל הוא שאף אחד מכם לא דיבר על אוזלת היד באכיפה נגד טייסים שחורגים מהנתיבים שלהם. שדה התעופה בחיפה הוא לא שדה לטיסת מכשירים, אין בו אפילו מכ"ם".

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ יעקב מרגי סיכם את הדיון ואמר: "מינהל התכנון יתבקש לקיים בדיקה נוספת למיקום של שדה התעופה החלופי להרצליה. הוועדות מבקשות לבדוק שוב היתכנות להשארת השדה בהרצליה. מנכ"ל רת"א אמר כי מתחייב להקים שדה תעופה לתעופה כללית במרכז הארץ. הוועדות התרשמו כי נדרשת בדיקה מעמיקה מחדש של הצורך והחלופות, ולפיכך דורשות הוועדות מרת"א, מרש"ת, מחיל האוויר ומגורמי התכנון לבחון שוב את הצרכים ואת החלופות, לרבות את האפשרות לחלק את הפעילות של התעופה הכללית בין כמה שדות תעופה".

 


 

 


 

תגובות

9 תגובות
9 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אין טעם לבנות שה תעופה בחיפה כי אין מה לעשות בחיפה

  2. אנשים קטנים

    לא יאמן! כמה עוד הזויה יכולה להיות עינת קליש ראשת העיר של חיפה! כל כך הרבה נזק היא גורמת והיד עוד נטויה! מנוכרת ומנותקת, פועלת בניגוד לטובת הציבור וכמו מתוך אבדן דיעה צלולה. מראשית כהונתה גורמת נזק מתמשך, בחלקו בלתי הפיך, לחיפה והסביבה. העברת התעופה הכללית לחיפה? אין ספק שדעתה של ראש העיר השתבשה או שהיתה משובשת מלכתחילה. קשה עד בלתי אפשרי למצוא הגיון ושכל ישר במעשיה ובמניעיה. כאילו לא מספיקים לתושבי חיפה והקריות זיהום האויר והמאגרים הנפיצים של החומרים המסוכנים עליהם אנחנו יושבים, ראש העיר, בהחלטה הזויה ובזויה, רוצה עכשיו להפיל עלינו גם את מפגע הרעש הבלתי נסבל של המטוסים הקלים, שכבר עכשיו מהווה מטרד וגורם סבל רב לתושבים. עינת קליש ונחשון צוק, תעשו לנו טובה, תארגנו לעצמכם עוד טיסה יחצנית על חשבונינו לאיזה יעד שאתם בוחרים – אמסטרדם, ברצלונה, ברלין או קפריסין. אבל הפעם, קנו על חשבונינו כרטיס לכיוון אחד, תישארו שם ואל תחזרו לשלוש שנים, ובלבד שלא תגרמו עוד נזקים, כי הנזק שגרמתם לעיר בתקופת כהונתכם הקצרה, כל ראשי הערים שקדמו לכם ביחד, לא גרמו לעיר בשבעים שנה. קליש וצוק, הציבור החיפאי קצ בכם. הציבור החיפאי קצ ברוח ובצלצולים, בדרמות ובסערות שאתם מחוללים חדשות לבקרים. שני בלונים נפוחים, שאם תנעץ בהם סיכה, יצא האויר ולא ישאר דבר, רק מילים גבוהות ונבובות והזיות לא מציאותיות למכביר. המזל של חיפה? שהכוח של צוק וקליש, שני הטירונים הטיראנים שמנהלים אותה בחוסר כישרון ובחוסר הצלחה מוכח, נגמר כשזה מגיע לתשתיות לאומיות. עד כאן. קליש וצוק יכולים לשחק אותה חשובים, לנפח אגו ושרירים, ולהנחית מכה אחר מכה (חגורה שחורה, זוכרים?) ברמה המקומית, השכונתית, העירונית. אבל ברמה הארצית, כשהם נדרשים לשחק במגרש של הגדולים (רשות שדות התעופה, חברת נמלי ישראל, משרדי התחבורה והאוצר, הביטחון, הפנים והמשפטים) קליש וצוק מתגלים, ולא בפעם הראשונה, כשחקנים, ויותר מכך כאנשים, קטנים.

  3. עיריית חרפה בשיא חדש

    לא ברןר איך יש קואליציה שמדברת בחמש קולות.. שרית נגד, עינת בעד, נחשון אןלי בעד ואולי נגד, תגידו אתם עירייה או חוג ליצנות עירונית?

  4. יגיל

    עינת קליש-רותם לא ראויה לתפקיד
    נזק נזק נזק
    גם לבית-ספר ליאובק גורמת נזק לא ישואר. עצרה את העבובדות שכבר החלו שם לסילוק אסבסט ואין פתרונות לשנת הלימודים הבאה .
    בושה של ראש עיר. גם לא יודעת לנהל ישיבה ולהתבטא.
    איך נפלנו

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יגיל אתה לא הבנת
    זה בגלל שאין יועץ אסבסט ויועץ תעופה במנהלת 2030 חחח..

  6. אלי

    מאוכזב מאוד מראש העיר קליש.
    במקום לטפל במפגעים הסביבתיים שתוקעים את מטרופולין חיפה, היא מחפשת להביא לפה מטוסים ולהעמיק את הצרות.
    שדה תעופה אולי יוסיף כמה מאות משרות, אך רובן בשכר נמוך בעוד שהאוכלוסיות החזקות שעוד נשארו באזור יברחו ובסה"כ זה יחליש את המטרופולין.
    במקום לעודד הייטק ותעשייה נקייה, קליש מנסה לקושש עוד משרות שכר מינימום בשדה תעופה שלא ייתן כלום.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר