המנופים הראשונים המיועדים לנמל המפרץ שנבנה על ידי החברה הסינית SIPG הגיעו היום (שבת) לחיפה באוניית משא סינית. שלוש גוררות סייעו לאונייה להיקשר לרציף, ועם פריקתם והרכבתם יסתיים שלב נוסף לקראת הפיכתו של הנמל לתפעולי.
בספטמבר 2019 אישרה רשות הרישוי המחוזית של מינהל התכנון את הבקשות של החברה הסינית לשלושה היתרי בנייה נוספים בנמל המפרץ – האחד לסדנאות ולמבנים נלווים, השני למבנים מינהלתיים והשלישי לאזור התפעולי של הנמל שהמנופים הם חלק ממנו.
יצוין כי בתגובה לבקשה שהגיש הפורום הישראלי לשמירה על החופים בשנת 2019 נגד התוכנית המפורטת לנמל המפרץ התייחסה חברת נמלי ישראל (חנ"י) לאופי הפעילות הנמלית הצפויה בנמל החדש – סוגיה שניצבת במרכז העתירה שהגיש הפורום. בהתייחסותה הדגישה חנ"י כי הנמל החדש ישמש נמל מכולות בלבד, אך לא פסלה את האפשרות שבתחומו יופעל בעתיד גם נמל דלקים, בכפוף לאישור תוכנית מפורטת אחרת.
טאוב יונה
בואו תראו איך החוף בין הנמל החדש לקריית חיים נהרס לחלוטין. בכייה לדורות הנזק שנגרם בגלל מגלומניה מיותרת.
אסון כלכלי ממשמש ובא
תחילת הסוף של נמל חיפה שהיה עוגן תעסוקה מרכזי בחיפה.
הנמל הסיני "הרובוטי" יעסיק בעיקר עובדים זרים, ימוטט את נמל חיפה, וישלח אלפים לאבטלה
דווקא בתקופה בה היא הכי גבוהה.
זה בעצם נוק אאוט כלכלי נוסף לעתיד חיפה.