-->
תחנת כביש דורי של הרכבלית (צילום: סיון אברהם)
תחנת כביש דורי של הרכבלית (צילום: סיון אברהם)

האוסטרים חזרו הביתה, פרויקט הרכבלית מתעכב

פרויקט הרכבלית בחיפה מתעכב מכיוון שעובדי חברת דופלמאייר - החברה האוסטרית שמקימה את הרכבל - עזבו את הארץ עם התגברותו של משבר הקורונה. היעדרותם מעכבת את השלמת העבודות על שני המקטעים האחרונים - מכביש דורי לשתי תחנות הטכניון ומהטכניון לאוניברסיטת חיפה

פורסם בתאריך: 20.4.20 07:55

עיכובים בהתקדמות פרויקט הרכבלית בחיפה בשל עזיבתם את הארץ של עובדי חברת דופלמאייר – החברה האוסטרית שזכתה במכרז להקמת הרכבל. לפני כשלושה שבועות, עם התגברותו של משבר הקורונה, החזירה החברה את עובדיה לאוסטריה, והיעדרותם יוצרת עיכוב בהשלמת העבודות על שני המקטעים האחרונים – מכביש דורי לשתי תחנות הטכניון ומהטכניון לאוניברסיטת חיפה.

פרויקט הרכבלית ממומן על ידי משרד התחבורה בכ-330 מיליון שקל, ועל הקמתו אחראי התאגיד העירוני יפה נוף. הרכבלית נועדה לחבר בין הצ'ק פוסט לאוניברסיטה באמצעות שש תחנות עצירה – במרכזית המפרץ, בצ'ק פוסט, בכביש דורי, בטכניון (שתי תחנות) ובאוניברסיטה. אורכו של תוואי הרכבלית הוא 4.4 ק"מ, והקרונות נוסעות על כבלים שנמתחים בין 36 עמודי פלדה.

 

 

גורמים ביפה נוף טוענים כי כעת, כשדופלמאייר מבקשת להשיב את עובדיה לישראל להמשך העבודות, המדינה לא מתירה זאת, ותחילת ניסויי ההפעלה שתוכננה לחודש ספטמבר עלולה להידחות.

יו"ר דירקטוריון יפה נוף יואב רמתי אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "משבר הקורונה הוא לא מצב רגיל. בכל הפרויקטים שלנו אנחנו ממשיכים לעבוד, אבל על קבלנים זרים אנחנו לא יכולים לשלוט. עכשיו המדינה אוסרת על כניסה לארץ, אז גם הקבלנים שלנו אינם יכולים להיכנס. זה אירוע לא צפוי, אבל אנחנו מקווים שזה יסתיים במהרה ושהפרויקט יושלם”.

 


 

 


 

תגובות

5 תגובות
5 תגובות
  1. כצכ

    כל הכבוד לחבר המועצה יואב רמתי שהוא יו"ר פעיל ואיש עשייה.
    מישהו זוכר מי היה היו"ר בקדנציה הקודמת? בכללי, חברי המועצה הנוכחית מאוד פעילים בתיקים ובחברות שעליהם הם אחראים.
    במועצה הקודמת לא היה ידוע מי עושה מה, היה חושך, כמו במחתרות.

  2. הסרט שגוזרים אותו

    חחח אולי הרכבל באמת יהיה רכז"ל. פרויקט כל כך מיותר ופופוליסטי. למה פשוט לא לעשות אוטובוס עם שלוש תחנות (מרכזית, טכניון, אוניברסיטה) שייצא כל עשר דקות? אין פקקים ביעקב דורי, באינטרנציונאל, ובירם. אולי פקקון בשדרות אבא חושי.

  3. איזה נזק כלכלי יהיה הרכבל האומלל

    הרכב המיותר.. מאות מליוני שקלים ירדו לטמיון לחברות אוסטריות. כל הציוד זר. כל תקלה חייבים להזמין מומחים זרים.
    כסף נשפך כמו מים על מיזם מיותר איטי ופגיע לטרור. פשוט בושה וחרפה שבנו את הרכבל האומלל והמיותר הזה.

  4. הטמטום מדהים

    תחנת כביש דורי – מישהו באמת יירד בתחנה הזו? את מה בדיוק היא משמשת?
    תחנה הזויה באמצע שום מקום כביש ראשי ללא שום בנייה לידו, את מה תשמש התחנה ברכבל המיותר הזה???

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר