כבר בשנה הראשונה לחזרתה לפעילות בתשלום שברה הכרמלית את השיא השנתי של שני העשורים האחרונים במספר הנוסעים המשתמשים בה, ועשתה זאת בפער עצום מהשיא הקודם. לפי דיווח של הנהלת חברת הכרמלית חיפה, במהלך שנת 2019 השתמשו בכרמלית 1,110,000 נוסעים – נתון שמלמד על ביקוש אדיר לפעילותה מצד תושבי העיר.
כזכור, בתחילת חודש אוקטובר 2018, כ-20 חודשים לאחר שהושבתה מפעילות עקב שריפה חידשה הכרמלית את נסיעותיה, ועשתה זאת עם מערכת חדשה הכוללת שתי רכבות תחתיות חדשות. לפעילות בתשלום חזרה הכרמלית ב-2 בדצמבר 2018.
נתוני הנסיעות השנתיים בכרמלית החל מתחילת שנת 2000 פורסמו בשנתונים הסטטיסטיים של העירייה, ולפיהם השיא הקודם נרשם בשנת 2013 – 751,693 נוסעים. נתוני שנת 2019 משקפים פער עצום של 358,307 נוסעים ביחס לשיא הקודם.
ניתן להעריך שהסיבה לגידול במספר הנוסעים היא צירופה של הכרמלית בתחילת ינואר 2017 להסדר כרטיס הנסיעה המשולב, המאפשר באמצעות כרטיס הרב קו המשך נסיעה בחינם במשך 90 דקות בכלי התחבורה הציבורית האחרים.
מנכ"ל הכרמלית חיפה אבישי הדר: "אנו שבעי רצון מהנתונים שמסכמים את פעילות שנת 2019 ונמשיך לפעול להגדלת מספר הנוסעים בכרמלית".
תופעל הכרמלית בשבת !!!
די לסחיטה. עיר מעורבת.
נמאסתם
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
למה לפעול להגדלת הנוסעים ולא להגדלת הכרמלית לשכונות נוספות???????? חלם כבר אמרנו!!
יאיר
אי אפשר להגדיל את הכרמלית, זה לא עובד ככה
היא לא אוטובוס, אי אפשר למשוך או לנווה שאנן, היא כמו רכבל, חייבת לנסוע בציר אחד עולה ובשני יורד
הכשלון זועק לשמיים
בירושלים יש רכבת קלה, בתל אביב יש רכבת קלה.
כשניסו באוצר להחליף את אחד הקווים של הרכבת הקלה בגוש דן במסלול מטרונית כתבה מתכננת המחוז
שפתרון המטרונית הוא גרוע, בעל קיבולת נוסעים נמוכה, תדירות נמוכה יותר, תקלות רבות.
רק יהב אמר רכבת קלה ובסוף הביא מליארד וחצי שקל בזבוזים על נתיב מטרונית כושל.
המטרונית כשלה, הכרמלית כשלה. איך אנחנו יודעים? כי פעם 70 אחוז בחיפה נסעו בתחבורה ציבורית והיום 30 אחוז בלבד.