מנתונים של עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, עולה כי בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2019 (ינואר-אוקטובר) נפגעו בתאונות דרכים בחיפה 746 בני אדם, ובהם ארבעה הרוגים ו-67 פצועים קשה. החודש שבו מספר הנפגעים היה הגבוה ביותר הוא חודש פברואר, שבו נפגעו בעיר 99 בני אדם.
מתחילת שנת 2019 נהרגו ברחבי הארץ 349 בני אדם בתאונות דרכים – עלייה של עשרה אחוזים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד – כאשר 135 מהם נהרגו בתחום הערים והישובים. מבין ההרוגים 68 היו רוכבי אופנועים וקטנועים, 17 היו רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים, 17 היו רוכבי אופניים רגילים ו-88 היו הולכי רגל.
ירושלים היא העיר שבה נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים בעשרת חודשי השנה הראשונים של השנה, ואחריה תל אביב-יפו, חיפה, פתח תקוה ובאר שבע.
מנכ"ל עמותת אור ירוק ארז קיטה: "שנת 2019 היא שנת כישלון במאבק בתאונות הדרכים, וזו תוצאה של הזנחה וצמצום הכסף שמועבר להצלת חיי אדם בכבישים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים נכשל בהגנה על האוכלוסיות שנמצאות בסיכון גבוה להיפגע בתאונות הדרכים כמו ילדים, קשישים, רוכבי אופנועים וקטנועים, ותושבים מהחברה הערבית. במקום להתמקד בכל אוכלוסייה ובמאפיינים הייחודיים שלה, להכין תוכנית פעולה לצמצום הנפגעים ולהוציא אותה אל הפועל, המדינה פשוט התעלמה מאותן האוכלוסיות, והתוצאות הקשות בהתאם. הנתונים הקשים היו מדליקים נורה אדומה בכל מדינה מתוקנת, אבל למרות זאת בישראל לא נערך דיון אחד רציני עם כל הגופים האחראים על החיים של כולנו בכביש, ולא נוספו תקציבים למאבק בקטל בדרכים אלא להיפך".
לדבריו של קיטה, "כדי להחזיר את ישראל למסלול של ירידה בהרוגים מתאונות דרכים יש להוסיף עוד 200 ניידות משטרה ומאות שוטרים שיגבירו את הנוכחות ואת ההרתעה בכבישים, להגדיל את התקציב שמיועד לטיפול בכבישים האדומים ובצמתים המסוכנים, לעודד שימוש במערכות בטיחות מצילות חיים על ידי הפחתה במס ולהתמקד בצמצום הנפגעים וההרוגים באוכלוסיות שנמצאות בסיכון להיפגע בתאונות דרכים. הכישלון המתמשך מוכיח כי האסטרטגיה של הטלת האחריות על הנהגים פשוט לא עובדת, ולכן חייבים להפסיק להאשים רק את הנהגים בתאונות ולקחת אחריות".
תגובות