חברת נתיב אקספרס וחברת בורסה הטורקית, המפעילה רכבל שמחבר בין העיר בורסה בטורקיה לפארק הלאומי בהר אולודאג, יפעילו את הרכבלית בחיפה. שתי החברות זכו במכרז של משרד התחבורה להפעלת הפרויקט, אשר כולל רכבל שינוע מהצ'ק פוסט לטכניון ולאוניברסיטת חיפה.
הרכבלית, אשר מוקמת בימים אלה על ידי משרד התחבורה באמצעות חברת יפה נוף, תחל לפעול במחצית השנייה של שנת 2020 ותחבר את מרכזית המפרץ עם הטכניון ועם האוניברסיטה.
המיזם צפוי לשפר משמעותית את הנגישות לטכניון ולאוניברסיטה ולעודד עשרות אלפי סטודנטים ואנשי אקדמיה להעדיף את התחבורה הציבורית על חשבון רכבם הפרטי. כמו כן יקל הפרויקט על מצוקת החניה בקמפוסים וברחובות הסמוכים אליהם ועל עומסי התנועה בצירי תחבורה ראשיים.
נתיב אקספרס ובורסה שזכו במכרז יידרשו להכשיר את כוח האדם הנדרש לתפעול הרכבלית ולהתקין מערכות כרטוס חכם ושילוט אלקטרוני שיאפשרו להפעיל את הרכבלית כחלק ממערך התחבורה הציבורית בחיפה.
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
שתי החברות הם של ערבים ….ליהודים לא נותנים עבודות בחיפה ואחר כך מתפלאים שיהודים עפים מהעיר לטובת תל אביב ושאר אזורים אחרים !! לא פלא שצעירים מהכפרים הסמוכים מגיעים לגור בחיפה הנה התשובה בגוף הכתבה!!!
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
הרכבל יקל על אוכלוסיה מחוץ לחיפה. לא תהיה לו שום השפעה על אזרחי חיפה. ההשפעה היחידה שעלולה להיות לו לגבי חיפה היא שאוכלוסיה צעירה של סטודנטים וסגל תעבור לקריות.
Herzl
This money-losing project will help the conquest of Haifa University by Arabs from the north
מיותר כל כך
הרכבל יביא אסון על התחבןרה הציבורית בעיר כי כמו בקריות כדי שהמטרונית "תצליח" יבטלו קוי אגד מצוינים שהיום מורידים בכל פינות הקמפוסים עכשיו יהיה רק רכבל בקצה הקמפוס ולא יאפשרו להגיע למרכזית המפרץ באוטובוס כדי שהמפעילות לא יכנסו לגרעונות ענק על הרכבל המיותר.
והידיעה שהקרונות בניגוד להבטחות בלי מיזוג אויר אתם יןדעים מה זה בקיץ בחום 35 מעלות להיות 20 דקות בתוך זה???
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
הבעיה שזה יעזור רק לסטודנטים שהם גם ככה יעזבו את חיפה לאחר הלימודים. מקבלים ארנונה מופחתת ולא עוזרים בשום צורה לחיפאים ולחיפה. האוניברסיטה והטכניון הן רק תחנות מעבר בדרך לתואר שלהם.
לנו החיפאים הרכבלית הזו לא תעזור בכלום ונשלם על זה ביוקר.