הכרמלית תושבת מחר (שישי) לאחר שהתגלו בעיות במנוע האחראי על הכבל שעליו נוסעת הכרמלית. החשד הוא שאחד הרכיבים במנוע התקלקל, ושני מומחים מחברת דופלמאייר-גרוונטה שייצרה את הכרמלית החדשה הגיעו משווייץ לחיפה כדי לסייע בטיפול בבעיה.
מנכ"ל הכרמלית אבישי הדר: "מדובר במנוע שנמצא בחדר המכונות בכרמלית, שביחד עם מנוע נוסף אחראים לסובב את הכבל שעליו יושבים קרונות הכרמלית. שמענו רעש חשוד מהמנוע, ואנחנו מבקשים לבדוק מה קרה. המנוע יפורק ויעבור בדיקה יסודית, ובמקומו נרכיב מנוע חלופי. העדפנו לטפל בחשד כבר עכשיו מאשר לחכות לתקלה שתשבית את העבודה באמצע הפעילות. כשהמנוע יפורק, המומחים השווייצרים יוכלו בוודאי לומר מהו מקור הרעש. זה מנוע של חברת דופלמאייר-גרוונטה והיא אחראית לתקינותו. אם נצטרך להחליף מנוע, עדיף לנו שהם יראו שזו לא תקלה שקרתה בגללנו אלא בעיה בייצור. בכל מקרה, יש אחריות על המנוע".
האם התקלה קשורה לתקלה הקודמת בכבל שהשביתה את הכרמלית לכמה ימים רק לפני עשרה ימים?
"לא, אין קשר בין התקלות. אנחנו מבצעים בדיקות במערכות הכרמלית ובכלל זה במנועים באופן שוטף. באחת הבדיקות נשמע רעש במנוע שלא נראה לנו סביר".
בעבר ביצעתם עבודות אחזקה לכרמלית בלילה או ביום שבת. מה קרה הפעם?
"נכון, כך פעלנו בעבר. כתבנו למשרד העבודה וקיבלנו אישור עבודה בשבת. לפרק מנוע אי אפשר בחמש שעות בלילה. זו עבודה שלהערכת המומחים תימשך לפחות 13 שעות. בשנים האחרונות אנחנו כבר לא מקבלים היתרי עבודה בשבת, אז לצערנו העבודות יתבצעו מחר עד לכניסת השבת. פעילותה של הכרמלית תתחדש במוצאי שבת".
התקלונית
בערי העולם מאות קרונות בעשרות קוים ואין כמות תקלות כמו במעלית הקטנה הזאת
זה בגלל קליש
ברור כאילו
לול
קרטנועית 2018
סיבה אמיתית – תושבי העיר התעמרו על תשלום לחניה בחופים- הוחלט להשבית את הכרמלית שכולם יסעו ברכבים ויקבלו דוחות ( השלמת הכנסה )