-->
נמל המפרץ (הדמיה: סטודיו HUE 3D)
נמל המפרץ (הדמיה: סטודיו HUE 3D)

הצעה חלופית לעורף הנמל: יותר שטחים לטובת העיר

מיכאל רטנר, מתכנן התשתיות המוביל את ההתנגדות לתוכנית הקיימת שאותה כינה "מהלך אסוני", פנה לוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים בבקשה להציג את תוכניתו הכוללת 2,000 דונם לפארק הקישון

פורסם בתאריך: 17.4.17 18:32

מתכנן התשתיות החיפאי הוותיק מיכאל רטנר, אשר מוביל את המחאה הציבורית נגד תוכנית המתאר הארצית לעורף נמל בחיפה, פנה לפני ימים אחדים לוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (הוולנת"ע) של מינהל התכנון וביקש להציג בפני חבריה את עמדתו, אשר כוללת תכנון אלטרנטיבי לשטחים הנכללים בתוכנית.

כפי שנחשף כאן, התוכנית שיוזמים מינהל התכנון וחברת נמלי ישראל (חנ"י) כוללת כ-7,000 דונם בייעוד של עורף נמל שבו תתאפשר הצבת מכולות במשטחים פתוחים, מרכזים ופארקים לוגיסטיים ושירותים עסקיים ומשרדיים נמליים. שטחים עצומים אלה נמצאים בחוף שמן ובקרקעות שממזרח נמל הקישון – מהנמל ועד לכביש מספר 22 (נתיבי המפרץ).

למעשה מייעדת התוכנית לעורף הנמל רצועה רחבה ביותר של שטחים שבין המפעלים המזהמים לקו המים בנמל. בתוכנית לא צוין כמה משטחי עורף הנמל ישרתו את נמל המפרץ החדש שיוזמת חנ"י בתמיכת עיריית חיפה.

מיד לאחר חשיפת תוכנית עורף הנמל פנה רטנר לוולנת"ע ובנייר עמדה שהגיש לה הגדיר את התוכנית כ"מהלך אסוני מאין כמוהו", וזאת מכיוון שלדעתו אין הצדקה לכמות העצומה של שטחי עורף נמל שהיא מאפשרת: "יש להבדיל בבירור בין עורף נמל אופרטיבי שחייב להיות קרוב למבנים הימיים, בהיקף של 300-200 דונם, לבין העורף הלוגיסטי שנהוג למקמו במרחק של חמישה-עשרה ק"מ מהנמל ושטחו עשוי להגיע למאות רבות של דונמים. הראשון מהווה השלמה של הנמל והשני אינו נבדל משטחי תעסוקה ארציים אחרים בעומק המדינה. יוצא אפוא שאין הצדקה להקצאת קרקע בקדמת החוף לחנ"י, והדבר אף מסוכן במיוחד מבחינת הציבור".

התוכנית נבלמה לעת עתה והוסרה מסדר היום של ישיבת הוולנת"ע מסוף מרץ, אך לפי ההערכות היא תשובץ מחדש לדיון בוועדה בקרוב. "באם זהו המצב, אבקש להופיע בפני הוועדה ולהציג את עמדתי בהתאם לנייר העמדה ששלחתי לכם", כתב רטנר למ"מ יו"ר הוולנת"ע רונית מזר.

בשיחה עם "כלבו – חיפה והצפון" הוסיף רטנר: "אני מבקש להציע לחברי הוולנת"ע תכנון חלופי באמצעות מצגת. התכנון האלטרנטיבי שהכנתי ישאיר יותר קרקעות לשימושים שאינם עורף נמל וישיג יותר מטרות עירוניות לטובת העיר ותושביה. כך למשל התכנון שלי מאפשר הקצאת כ-2,000 דונם לפארק מורד נחל הקישון".

יצוין כי עמדת חנ"י היא שתוכנית עורף הנמל משקפת כוונה לחולל שינוי במפרץ חיפה – הפיכת שטחי תעשייה לפארקים לוגיסטיים מתקדמים.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר