נתונים חדשים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) חושפים גידול עקבי בשנים האחרונות במספר הנוסעים בקו חיפה-תל אביב של רכבת ישראל. לפי הנתונים, הכלולים בחוברת הנתונים החדשה של הלמ"ס "רבעון לסטטיסטיקה של תחבורה", בשנת 2018 ממוצע הנוסעים החודשי בקו זה, הכולל את שני כיווני הנסיעה – מחיפה לתל אביב ובכיוון ההפוך – היה 873,122. מדובר בגידול של 120,039 נוסעים ביחס לממוצע הנוסעים החודשי בקו בשנת 2014, שהסתכם ב-753,083 נוסעים.
נתוני 2018 מתייחסים לשלושת הרבעונים הראשונים של השנה בלבד, ולפיהם בחודשים ינואר-ספטמבר נסעו בקו 7,858,100 נוסעים. לעומת זאת, נתונים שנתיים מלאים באשר לשנים הקודמות המוצגים בחוברת מצביעים על מגמת הגידול העקבי במספר הנוסעים השנתי בקו: 9,037,000 נוסעים בשנת 2014, 9,359,900 נוסעים בשנת 2015, 9,928,000 נוסעים בשנת 2016 ו-10,431,500 נוסעים בשנת 2017.
הנתונים מלמדים על גידול של 1,394,500 נוסעים בין סוף שנת 2014 לסוף שנת 2017.
סרדין ברכבת
וזה למרות צמצום שירות הרכבות בין חיפה לתל-אביב. מסביר מאוד את הצפיפות שיש בקו הזה
נוסעת טרם הצמצום
היה זוועה גם לפני הצמצום, ולמזלי חתכתי מהצפון לפני שהורידו ל-3 רכבות בשעה – בזיון.
מה הפלא כשלא הוסיפו קרונות ולא מסילות והאוכלוסיה רק גדלה?
צריכים להפוך את הרכבת לגדולה,מהירה ותחתית
התוואי שלה מצוין לכל אורך המדינה,אבל שיטת הנסיעה הישנה כבר לא מתאימה לעידן הנוכחי.חייבים להפוך אותה לגדולה ומהירה יותר וגם תחתית כמו באיסטנבול שעקפו אותנו בסיבוב בכל מה שקשור לקידמה בתחבורה ציבורית.
נכון זה עולה הרבה כסף אבל עדיף כבר להשקיע עם מחשבה לטווח ארוך