סיפור ההצלחה של רכבת העמק מקבל כעת ביטוי בנתונים רשמיים. לפי חוברת הנתונים החדשה של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ”ס) “רבעון לסטטיסטיקה של תחבורה”, בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2018 נסעו בקו רכבת העמק 986,200 נוסעים.
קו רכבת העמק, אשר מופעל על ידי רכבת ישראל ונע בין עתלית לבין בית שאן ובכיוון ההפוך, החל לפעול באוקטובר 2016. הקו עוצר בתשע תחנות, ובהן חמש תחנות שהוקמו לאורך המסילה החדשה – בית שאן, עפולה, מגדל העמק-כפר ברוך, יקנעם-כפר יהושע ומרכזית המפרץ, וארבע תחנות לאורך מסילת החוף – חיפה מרכז השמונה, בת גלים, חוף הכרמל ועתלית. נוסעים המעוניינים בהמשך נסיעה דרומה – לבנימינה או לתל אביב למשל – יכולים לרדת בכל אחת מתחנות חיפה ועתלית ולהחליף רכבת.
לפי נתוני הלמ”ס, מבין שלושת הרבעונים הראשונים של 2018, הרבעון השלישי היה המוצלח ביותר, ובמהלכו השתמשו בקו רכבת העמק 368,700 נוסעים. ברבעון השני נסעו בקו 323,700 נוסעים, וברבעון הראשון השתמשו בו 293,800 נוסעים.
נתוני הלמ”ס מלמדים כי קו רכבת העמק הפך לנכס אזורי בתחום התחבורה הציבורית היעילה והנוחה ובתחום הפחתת זיהום האוויר.
תגובות