קרונית המבחן של הרכבלית הגיעה לארץ ונמצאת כעת סמוך למרכזית לב המפרץ. על קרונית זו יבוצע הפיילוט לתפעולה של הרכבלית, ובימים הקרובים יורכבו בה מערכת מיזוג אוויר, מצלמות ומערכות נוספות. קרונית המבחן הגיע בצבע לבן, אך הקרוניות הבאות יהיו בצבע כחול – כפי שהחליט ראש העיר הקודם יונה יהב.
כזכור, ב-7 בנובמבר, זמן קצר לאחר שהתיישבה על כיסא ראש העיר, עלתה עינת קליש רותם לשידור לייב בפייסבוק, ובמהלך השידור העיר אחד מהסובבים אותה כי "שואלים פעם רביעית מה עם הרכבל, הרכבלית", ואחר הוסיף: "זיכרונו לברכה". קליש רותם גיחכה ואמרה: "מה שלום הרכבל זיכרונו לברכה? טוב… הבנתם את התשובה".
במשרד התחבורה, שהרכבלית היא פרויקט הדגל הנוכחי שלו בחיפה, התייחסו אז בביטול לדבריה של קליש רותם, ולשאלת "כלבו – חיפה והצפון" אם ניתן לבטל את הפרויקט מסר דובר המשרד אבנר עובדיה: "פרויקט הרכבלית יצא לדרך והוא יבוצע ויושלם. הפרויקט נמצא בנקודת האל חזור שלו".
פרויקט הרכבלית נועד לחבר בין הצ'ק פוסט לטכניון ולאוניברסיטת חיפה, ובמסגרתו מוקמות שש תחנות עצירה – במרכזית המפרץ, בצ'ק פוסט, בכביש דורי, בטכניון (שתי תחנות) ובאוניברסיטה. הפרויקט ממומן על ידי משרד התחבורה ב-330 מיליון שקל, ובמכרז להקמת הרכבל זכתה החברה האוסטרית דופלמאייר. העבודות להקמת הרכבל כבר נמצאות בעיצומן – הקירוי של התחנות כבר הושלם, העמודים שיוצבו לאורך מסלול הנסיעה הגיעו לאחרונה לנמל חיפה, הקרונות כבר מוכנים, וכעת כאמור הגיעה לארץ קרונית המבחן. מועד סיומו של הפרויקט הוא מרץ 2020.
עצוב כמה הסף בוזבז על השטות הזו
מיותר, איטי, מסוכן, מכוער, והכי גרוע יגמר בגרעונות עתק נוספים והעיקר שכל הספקים החברים של יפה נוף מקבלים עוד עשרות מליוני שקליל על השטות הזאת.
ראובן
בזבוז משווע
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
יעיל , חסכוני , שקט ,נקי , אינו מזהם , ובנוסף עשוי להוכיח למקומות נוספים בארץ כברירה אלטרנטיבית לשינוע יעיל !!
במשך בזמן יכסה וישלם את ההוצאה ,,,,,
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
בזבוזים בלי סוף חברת יםה נוף הכושלת עשתה כאוס תחבורתי עם המטרונית וממשיכה עם הרכבלית..
לקחו כסף יקר שאין לעיר בשפע ובזבזו על פרוייקטים מיותרים ומטומטמים..
איפה נעלם מבקר המדינה חמה הוא לא חוקר את הכשלונות של יםה נוף האם היו כאן מניעים של שוחד שחיתות וטובות הנאה ביםה נוף או בעיריית חיפה. מדובר כאן על מילארדי שקלים שהלכו לפח סתם. בכוד מערכת ההסעה בחיפה מיןשנת לא נותנת מענה לעיר מודרנית ובטח פוגעת בהתפתחות העיר…
ותיק פה
בחרנו בראש עיר שתחליט גם למען טובת העיר ותושביה. למה זכות זו נלקחת ?
נחום
מדינה דיקטטורים …..בגץ שולט על הממשלה ( נבחרי הציבור שבחרנו) והממשלה שולטת על הראשי ערים( שהציבור בחר) איפה הדמוקרטיה פה?????
פשוט מזעזע קלות בזבוז הכספים במשרד התחבורע
הרכבל הזה ייסע ריק, בסוף שנה הבאה יכריזו שיש גרעון של 15 מליון שקל, משרד התחבורה ידרוש מעיריית חיפה לכסות אותו.
אחרכך יעלו את מחירי הנסיעה ברכבל, ואז הוא ייסע כמו זה של בת גלים ריק לחלוטין, ואז יגידו שהוא רכבל תיירותי, או ינסו
לבטל קווי אוטובוס לאוניברסיטה כדי לנסות לדחוף אנשים בכח לשבת 25 דקות בקרונית מעל הערפיח בצ'ק פוסט.
פשוט אין מילים לשטות הזאת.
כמה קווי אוטובוס אקספרס לקמפוסים וסימון נתיב אוטובוס בלבד באחד מהשניים בכביש דורי והיה נגמר כל העניין.
330 מליון שקל !!!!
אפשר בסכום הזה היה לבנות בריכה אולימפית, שתי קריות חינוך חדשות, ולשפץ עשרות קילומטרים של מדרכות שבורות.
מזעזע
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
עומר
עומר
מה
מתי טיקטינסקי
הרכבל הזה לא ישרת את תושבי העיר.אלא תושבי ערי הלווין וכפרי הגליל ומעט את תושבי חיפה. רכבל שאין לו תחנה בנוה שאנן נראה לי כמו הביצים של גוראל בבת גלים .
אלון
אנשים הולכים להתבשל בתוך זה
מיזם כושל מיומו הראשון
בכל יום של רוחות כמו בחודש דצמבר האחרון (וכל סמסטר חורף בקמפוסים נופל על חודשים עם רוחות חזקות) כל הרכבל יושבת.
אתם תשמעו בחדשות: היום צפויים שיבושים בפעילות הרכבל או הרכבל נסגר היום לאור רוחות חזקות.
אוטובוסים עובדים בכל תנאי מזג האויר, יש בהם קירור וחימום והם מפזרים את הסטודנטים ממש ליד הפקולטות. תארו לכם רכבל שמוריד אותך בגשם בצד השני של הקמפוס…
בקיצור רכבל = פתרון אומלל