החל מאמש (מוצ"ש) תגברה רכבת ישראל את תנועת הרכבת מחיפה לתל אביב בנסיעה נוספת, וזאת במסגרת הרחבת השירות הרכבתי לתושבי הצפון. במסגרת התגבור, החל ממוצאי שבת האחרונה, 22 בדצמבר, ועד להודעה חדשה, מסלולה של הרכבת אשר יוצאת מדי מוצ"שת מכרמיאל בשעה 19:06 הוארך, והרכבת ממשיכה כעת לתחנת תל אביב סבידור מרכז במקום עד לתחנת חיפה חוף הכרמל.
הרכבת עוצרת בתחנות בנימינה, קיסריה-פרדס חנה, חדרה-מערב, נתניה, נתניה-ספיר, בית יהושע, הרצליה ותל אביב אוניברסיטה.
משמעויות השינוי מבחינת תושבי הצפון הן הפעלת רכבת ישירה, ללא החלפה, בין כרמיאל לתל אביב (עד כה במוצאי שבת השירות הרכבתי בין כרמיאל לתל אביב היה כרוך בהחלפה בחיפה), והפעלת רכבת ישירה נוספת לתל אביב, ללא החלפה, לנוסעים בתחנות קרית מוצקין, קרית חיים, חוצות המפרץ, מרכזית המפרץ, חיפה מרכז השמונה וחיפה חוף הכרמל.
מרכבת ישראל נמסר: "אנשי רכבת ישראל עושים כל שניתן, ובכלל זה שימוש ברעיונות יצירתיים, כדי להקל ככל שאפשר על הצפיפות המורגשת ברכבות. רכבת ישראל תהפוך כל אבן כדי להביא ככל שניתן לרווחה תחת האילוצים הקיימים של מספר הרכבות וקוצר בתשתית ובזמן מסילה".
עצוב מאד
חיפה והצפון גמורים.
על כל פיפס צריך לנסוע לתל אביב.
לכן הצפיפות ברכבות. בדרך הפוך הרכבות ריקות.
ותיק פה
הייחוד של המאבק על תחבורה ציבורית בשבת
מכרמיאל לתלאביב, הוא שמדובר לא רק בנושא של דת ומדינה, אלא גם בנושא חברתי מובהק. אנשי המעמד הבינוני והגבוה – וכמובן הפוליטיקאים – מסתדרים היטב בלי תחבורה ציבורית בשבת. יש להם כלי רכב פרטיים. מי שצריכים תחבורה ציבורית בשבת הם דווקא החלשים (אותם מכנים בש"ס "שקופים"), מעוטי אמצעים שאין להם רכב. ביניהם קשישים, עולים, נשים חד-הוריות, חיילים, סטודנטים וכמובן גם בני נוער שעוד אין להם רישיון. מאלה נשללת הזכות לתנועה חופשית בשבת, נסיעה לאזורי הבילוי, לחוף הים, לטבע, לביקורי משפחה או חולים.
דני דין
שר המחלפים אולי תפתור כבר את בעית התחבורה הציבורית .
אדיר
במקום להוסיף רכבות בכול ימות השבוע כדי לפתור את בעיית הצפיפות ברכבות,מוסיפים רכבות במוצאי שבת.
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
"רכבת ישראל תהפוך כל אבן כדי להביא ככל שניתן לרווחה ",
חושבין שהציבור כולו מטומטם?! הדבר האחרון שרכבת ישראל חושבת עליו זה הנוסעים. תת רמה של שירות במדינה מערבית