נתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) על מספר כלי הרכב המנועיים בישראל בסוף שנת 2017 מסבירים את הסיבה לגודש התנועה ההולך ומחמיר בכבישים ראשיים בחיפה.
הנתונים מפרטים את מספר כלי הרכב בערים השונות, ולפיהם בשנה שעברה היו רשומים בבעלותם של תושבי חיפה 123,857 כלי רכב, ובהם 108,007 מכוניות פרטיות. מדובר בתוספת של 2,921 כלי רכב ביחס לשנה קודמת. תוספת זו היא אמנם נמוכה מהתוספת שנרשמה בסוף 2016 – 3,162 כלי רכב שהעמידו את מספר כלי רכב שבבעלות תושבי העיר על על 120,936 – אך היא מלמדת על המשך מגמה מובהקת של רמת מינוע אשר גדלה משנה לשנה בשיעור משמעותי.
לפי נתונים שפורסמו בשנתון הסטטיסטי של עיריית חיפה וגם מקורם בלמ"ס, בכל אחת מהשנים האחרונות גדל מספר כלי הרכב שבבעלות החיפאים בכמה אלפים ביחס לשנה הקודמת. מי שירחיק עד לשנת 1995, שבה החזיקו החיפאים 83,292 כלי רכב בלבד, יגלה שמאז ועד לסוף השנה שעברה גדל מספר כלי הרכב שבבעלות תושבי העיר ב-40,565.
דני דין
חיפה סובלת מהגירה שלילית אז איך עלה מספר כלי הרכב בעיר לעורכי הסקר הפתרון
כשלון טוטאלי
חוסר אמון של תושבי חיפה בתחבורה הציבורית.
המטרונית זה תעלול כושל שפגע בקוים מהירים של טגד לקריות. קוי אגד ארוכים ומתישים.
פעם חצי מתושבי חיפה הסתדרו בלי רכב!
כשלון מוחלט בניהול קווי האוטובוס אין כתובת בעיריה