-->
ד"ר סער הראל במסיבת עיתונאים ראשונה (צילום: שושן מנולה)
ד"ר סער הראל במסיבת עיתונאים ראשונה (צילום: שושן מנולה)

מנהל המחוז החדש: "לא נאפשר לקבוצות מסוימות לחנך לבד את ילדיהן"

ד"ר סער הראל הציג במסיבת עיתונאים ראשונה קו נוקשה כלפי הגבייה החריגה של הריאלי. הוא שטח את משנתו שלפיה הוא מחויב לרב תרבותיות ולהטרוגניות, אבל שלל כניסה של גופים כמו שוברים שתיקה לבתי הספר

פורסם בתאריך: 23.3.17 21:01

משרד החינוך והעירייה ימצאו פתרונות לתלמידי בית הספר הריאלי אם בית הספר יחליט לסגור את שערי המוסד – כך אמר היום (חמישי) מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך ד"ר סער הראל במסיבת עיתונאים ראשונה לרגל כניסתו לתפקיד. הראל, שמחליף בתפקיד את מנהלת המחוז המיתולוגית רחל מתוקי שהלכה לעולמה לפני חודשים אחדים, הביע תקווה שהדו שיח בין הריאלי למשרד לא יגיע למצב שאין ממנו מוצא, "אבל אם נגיע למצב הזה לא יישארו תלמידים בלי פתרון", הוא אמר.

עם זאת, הראל לא שידר פשרנות ביחס לעמדת משרד החינוך ואמר שכניסתו לתפקיד, במקביל לכניסה של המנכ"ל החדש של המשרד שמואל אבואב, לא תביא לוויתורים כלפי הריאלי. "אין שינוי באידיאולוגיה", הוא אמר, "לא נאפשר לקבוצות מסוימות לגבות כמה שהן רוצות, לחנך לבד את ילדיהן ושכל השאר יהיו בצד".

הראל שטח את תפישתו שלפיה החינוך הציבורי הוא המפתח לשוויון הזדמנויות ואמר: "החינוך הציבורי מאפשר לבנות פה חברה ערכית, מחויבת ומשותפת ולא חברה של איים".

הראל, תושב כפר תבור, הגיע למחוז אחרי שניהל במשך שלוש שנים את האגף לטיפול וחינוך נוער בסיכון במשרד. הוא שימש כמנהל בתי ספר במשך כתשע שנים, ועבודת הדוקטורט שלו עוסקת במערכות חינוך בדגש על התפתחות בתי ספר הומוגניים והטרוגניים. בתחילת דבריו התייחס הראל למצב המחוז בתקופה שאחרי מתוקי: "אני נכנס בתקופה הקרובה למצב של למידה והיכרות עם המחוז. אני נכנס לנעליים גדולות. ישבה כאן לפני מתוקי שניהלה את המחוז במשך שש שנים ועשתה עבודה נפלאה. היא השאירה מחוז מצוין עם תשתיות מעולות ועם אנשים מחויבים, מחוז מוביל בכל הפרמטרים, כך שבמובן זה אני נכנס לתפקיד בצניעות מרובה".

בהתייחס למשנתו החינוכית אמר הראל: "אני בא מאסכולה שרואה את המערכת כולה מתכנסת ועובדת לטובת הילד שניצב בקצה. כל הקומות של משרד החינוך כאן, בבניין המפרש, אמורות להעניק את השירות הטוב ביותר כדי לאפשר לילדים למצות את הפוטנציאל שלהם, לחוש שייכים, להרגיש שיש להם כתובת ואוזן קשבת שמאפשרים להם למצות את מה שהם חולמים עליו, ולהגיע לכל מה שאפשר בתוך המערכת החינוכית".

הראל אמר כי גם ההורים הם חלק חשוב במערכת: "ההורים הם עוגן מרכזי. אנחנו שותפים של ההורים ולא להפך. נבנה שיח של אמון ותקשורת פתוחה כדי לאפשר להצמיח מערכות חינוך טובות ומשמעותיות בתוך הרשויות. כל המעגלים האלה – ילד-הורים-מחוז-רשות – צריכים להיות משולבים האחד בשני כדי שתהיה עשייה שלמה ומלאה, והם יהיו חלק מהיום יום ומהעבודה השוטפת".

הראל הוסיף שהוא מחויב לאפשר לצוותי ההוראה גישה לכלים המקצועיים ביותר בשדה החינוכי, גם בזירה הפורמלית וגם בזירה הבלתי פורמלית, כדי להגיע להישגים בבחינות הבגרות, אבל לא רק בהן. לדבריו, בצד ההישגיות הוא רואה חשיבות בערכיות ובחיבור ולקהילה: "למחוז יש מחויבות כלפי קבוצות שוני, מגזרים שונים ותפישות רב תרבותיות. המחוז הוא הטרוגני – יש בו קבוצות רבות וחיות בו קהילות שונות – יהודים, ערבים, דרוזים, בדואים, חרדים ודתיים. הוא מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית, ואנחנו נהיה רגישים מאוד כלפי הרב תרבותיות. זה מחייב אותנו".

מנגד התייחס הראל לאיסור על כניסת גופים כמו שוברים שתיקה לבתי הספר בארץ בכלל ובמחוז בפרט: "לא הייתי רוצה שבמחוז שלי כל גוף שרוצה להיכנס לבית הספר יוכל לעשות זאת. יש משהו ברור מאוד מבחינת הגבולות והשמירה. אין רשימה של ארגונים שאסור שייכנסו לבית הספר, אך המשרד עשה עבודת מטה מסודרת סביב השאלה אלו תוכניות יכולות להיכנס. אנחנו לא מכניסים עמותה אלא תוכניות. יש ספר תוכניות ויש בו תוכניות מומלצות ותוכניות מאושרות על ידי המשרד. תוכניות שהמשרד חושב שלא יכולות להיכנס כלל לא נמצאות בספר".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר