שני הקרונות של הכרמלית ששרדו את השריפה בחודש פברואר אשתקד אמנם הועברו למוזיאון הרכבת בתחנת חיפה מזרח לאחר הוצאתם ממנהרת הכרמלית ביום שני, אך מסתמן שרק אחד מהם יישאר שם כמוצג מוזיאוני. מנכ"ל חברת הכרמלית חיפה אבישי הדר: "קרון אחד יישאר בוודאות במוזיאון הרכבת. לגבי הקרון השני נשקלים רעיונות לשימוש בו לתכלית ציבורית אחרת".
לפני כשנה כבר דווח כאן על האפשרות שהרכבת ששרדה תהפוך לאטרקציה עירונית כלשהי, אך עם העברתה למוזיאון התקבל הרושם שכל חלקיה יישארו שם כמוצג מוזיאוני.
מכל מקום, שוחרי הנוסטלגיה והשימור שמחו להתבשר כי לאחר הוצאתה מהמנהרה דרך הפתח התפעולי של תחנת כיכר פריז הרכבת ששרדה לא נגרסה. שני הקרונות, שמשקלם הכולל 50 טון, הונפו באמצעות מנופי ענק והועמסו על גבי משאיות שהובילו אותם למוזיאון הרכבת.
אתמול (שלישי) הגיעה לנמל חיפה מנמל אנטוורפן בבלגיה אחת משתי הרכבות החדשות של הכרמלית, ואליה תצטרף בעוד כשבוע הרכבת הנוספת. מייד עם פריקתם מהאונייה הועמסו אתמול שני קרונות הכרמלית החדשה על גבי משאיות גרירה והועברו לשטח אחסון עד להכנסתם למנהרה.
לצורך כך ייחסם ביום ראשון לתנועת כלי רכב מקטע בשדרות המגינים – בין רחוב שיבת ציון לשדרות פלי"ם – בשני הכיוונים החל מהשעה 19:00. בשעה 22:00 תחל הכנסת הקרון הראשון באמצעות שימוש במנופי ענק, ובהמשך הלילה יוכנס למנהרה הקרון הנוסף. כעבור שבוע, ב-8 ביולי, תוכנס למנהרה הרכבת השנייה.
אבי
מרכז הכרמל ניראה כמו הוסטל בירוחם