התוכנית להכפלת מסילות החוף, שכל הכרעה בה תשליך באופן משמעותי על עתידה של חיפה, שובצה שוב לדיון בישיבת הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל) של משרד האוצר. סדר היום של ישיבת הוות"ל שזומנה ליום שני הקרוב, 5 במרץ, כולל דיון בתוכנית ונראה כי הפעם גם תתקבל הכרעה בנושא לאחר שבישיבות הקודמות של הוועדה בתוכנית שהתקיימו בחודשים האחרונים לא התקבלה החלטה באשר לתוואי המסילה המוכפל.
בחיפה אמנם רואים בתוכניתה של רכבת ישראל להכפלת המסילות הזדמנות לבטל את חיץ המסילות הקיים בין העיר לחופיה, אבל עד עתה לא אימצה הוות"ל עמדה זו בהחלטה מחייבת, למרות שאת הדיון הראשון בתוכנית היא קיימה כבר בחודש מאי 2017.
באופן כללי מציעה תוכניתה של רכבת ישראל הכפלה של מסילות החוף משתי מסילות לארבע מסילות לאורך של 85 ק"מ מתחנת לב המפרץ לקיבוץ שפיים. תוואי המסילות בחיפה הוא כ-20 ק"מ, כאשר שבעה ק"מ מהם – מתחנת הרכבת חוף הכרמל ועד לבית המכס בעיר התחתית – עוברים במקטעים בעלי רגישות גבוהה על קו החוף ויוצרים חיץ בין העיר לים.
החלופה שממנה חוששים תושבי העיר היא הכפלת המסילות בתוואי הקיים והעילי – משדרות בן גוריון ועד תחנת חוף הכרמל – וגם בעניינה טרם התקבלה החלטה מחייבת. הסיבה לחששם של התושבים היא שחיץ המסילות הקיים יבוצר אם המסילות יוכפלו בתוואי הקיים והעילי בסביבה החופית.
תגובות