מכה קשה לחיפה: על אף פגישותיו של ראש העיר יונה יהב עם שרת התחבורה מירי רגב והדיונים על פרויקטים עתידיים בעיר, הממשלה לא הקצתה תקציב להארכת המסלול בשדה התעופה בחיפה.
ביום חמישי נפגשו יהב, מנכל העירייה גדי מרגלית, סגנית ראש העיר שרית גולן שטיינברג המשמשת יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה, היועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין, מהנדסת העיר אורית מרץ ומהנדס העיר הקודם אריאל וטרמן עם אנשי משרד התחבורה, כאשר אחד מהנושאים שעלו בפגישה היה הארכת המסלול בשדה התעופה בעיר שתאפשר להפעיל טיסות ליעדים מרוחקים יותר מאשר אגן הים התיכון. בפגישה שמעו נציגי העירייה מנציגי רשות שדות התעופה (רש"ת) כי אין תקציב לשיקוע כביש יוליוס סימון – הליך שמחויב להתבצע על מנת האריך את המסלול במסגרת תוכנית תת"ל 80א'.
כזכור, נושא הארכת המסלול בשדה התעופה, שאורכו היום הוא 1,367 מטר ברוטו, עבר גלגולים רבים. במסגרת תת"ל (תוכנית תשתיות לאומית) 80 דובר על הארכת המסלול ל-1,547 מטר (תת"ל 80א'), אך באוגוסט 2019 חתמה ראש העיר הקודמת עינת קליש רותם על הסכם בין העירייה למשרד התחבורה ולחברת נמלי ישראל (חנ"י) על הארכת המסלול ל-2100 מטר. באפריל 2020 חישב משרד התחבורה את מסלולו מחדש ונמנע מלהתחייב על הארכת המסלול. שנה לאחר מכן כבר הודיע המשרד לקליש רותם כי הוא משוחרר מהתחייבויותיו להארכת המסלול מכיוון שהעירייה לא עמדה בהתחייבויותיה להעתקת הפעילות של התעופה הכללית מהרצליה לחיפה. בדצמבר 2023 אישרה הממשלה את התוכנית.
גורמים שנכחו בפגישה מספרים כי נאמר להם שאין תקציב לשיקוע הכביש, ושכעת מקודמת תוכנית אחרת – תת"ל 80ב' – שאמורה להאריך את המסלול אף יותר, ל-1,852 מטר, אך היא נמצאת בהכנה ואין לה כל תוקף סטטוטורי. "אחרי ששמענו שאין תקציב להרחבת השדה במסגרת תת"ל 80א' כבר לא היה טעם להעלות את נושא תת"ל 80ב'", אומר גורם בעירייה, "נאמר שבמסגרת הארכת המסלול, טווח הטיסות יוכל לגדול למקומות כמו מלטה או דרום איטליה באמצעות מטוסים מסוימים, ושכיום יש אמצעים שיכולים לאפשר זאת".
למרות זאת, בעירייה אומרים באופן רשמי כי הפגישה היתה מוצלחת וכי נושא תת"ל 80ב' כן עלתה בפגישה, וציינו כי נאמר להם שדרך תת"ל 80א' ניתן יהיה להרחיב את טווח הטיסות.
כעת, לאחר שבעירייה הבינו שהתוכנית להארכת המסלול לא תצא אל הפועל בקרוב, הגורמים המעורבים מגלגלים את האחריות מאחד לשני.
מרש"ת נמסר כי הרשות "נמצאת בתהליך מתקדם של ביצוע תת"ל 80א', לרבות הקמת רחבות חניה למטוסים, מכוני בדק ועוד. גם תהליך תכנון הארכת המסלול, בהתאם לתת"ל 80א', נמצא בעיצומו. עם זאת, לצורך המימוש בפועל של הארכת המסלול נדרש לקבל אישורים של גורמים שונים, ובראשם חברת נמלי ישראל (חנ"י). רש"ת וחנ"י משתפות פעולה לקידום הפרויקט. חנ"י, שביצעה את חיבורי נמל המפרץ, מעוניינת לבצע את שיקוע הכביש וממתינה למימון משרד התחבורה".
מחנ"י נמסר: "שיקוע כביש יוליוס סימון הוא במימון משרד התחבורה ונמצא בהליכי תכנון. חנ"י הציעה לתכננו ולבצעו במימון משרד התחבורה, והחברה עובדת בשת"פ מקצועי הדוק עם רש"ת ועם עיריית חיפה לקידום הפרויקט".
ממשרד התחבורה לא נמסרה תגובה.
שי מנצ'יק
אם היה מתקיים המשחק בין סכנין לביתר בסמי עופר – והיינו דופקים להם דוחות מוגדלים – אזי היה תקציב להארכת המסלול…
כדי להעשיר את קופת העירייה עבור פרויקטים כאלה וכמו הגלגל הענק (סטייל לונדון איי) בצומת דולפין אגד הישן -זה רק דוחות – תראו איך חולדאי מתחזק את תל-אביב.
לאמור את האמת
תתקשרו למירי רגב במרוקו אולי משם היא תוכל לעזור
אייל
בכל עיר גדולה במרוקו יש שדה תעופה בינלאומי עם מעל 1 מליון נוסעים. בקזבלנקה, מרקש, רבאט, אגדיר, פז וטנג'יר.
למה אנחנו מדינה הזויה ??!
יואב
כמה כבר עולה לסלול מסלול?
רני
אם זה היה בשביל כדורגל, היו מוצאים תקציב…
רק הכדורגל פרויקט הדגל היחיד שבוצע אי פעם בחיפה
אופסס אבל שכחו חניה וצירי תנועה אל המגרש, אז כולם סובלים…
עוד פיל לבן לדיראון עולם…
ציפורה למפל
שיקראו לשדה תעופה על שם ביבי ואז יימצא מימון