תושבים שמשתמשים במעבר התת קרקעי שמחבר בין קרית אליעזר לבת גלים (מעבר הרכבת) מתריעים מפני סכנה: מעדויות מצולמות עולה כי בימי גשם מחלחלים מים אל תקרת המנהרה, בכניסה מצדה של קרית אליעזר, מטפטפים על הרצפה ויוצרים מפגע מסוכן שגורם להחלקות.
אפרת אירנה גורביץ', שתיעדה את הנזילה: "אני עוברת שם בכל יום בדרך לעבודה, והמים מחלחלים באופן קבוע כשיורד גשם. גם כמה ימים אחרי שהגשם פוסק, המים ממשיכים לחלחל כי הם מצטברים בתקרה. לוקח ימים עד שהנזילה פוסקת. הגשם יורד לתוך המנהרה, ובכניסה אליה נאגרות שלוליות, וחשוב לציין גם שהרצפה לא ישרה, יש סדקים בבלטות, ואף אחד לא בא לתקן. בתקרה מצטבר המון עובש. בסוף המנהרה הזאת תתמוטט. זו ממש סכנת נפשות. בעירייה מודעים למצב ולא מתקנים, ככה זה כבר שנים".
![הטפטופים מהתקרה במעבר התת קרקעי בין קרית אליעזר לבת גלים (צילום: אפרת אירנה גורביץ')](https://www.colbonews.co.il/wp-content/uploads/2025/02/635745002d70ea065875383362c298ef-e1739699999478.jpeg.webp)
הטפטופים מהתקרה במעבר התת קרקעי בין קרית אליעזר לבת גלים (צילום: אפרת אירנה גורביץ')
רק בחודש נובמבר התגאתה עיריית חיפה במבצע קישוט של קירות המעבר התת קרקעי בציורי קיר על ידי תושבי בת גלים וקרית אליעזר, אבל התמונה שמצטיירת היא הרבה יותר עגומה.
"לא עשו פה שום שיפוץ", אומרת גורביץ', "פשוט צבעו את הקירות בלבן וציירו עליהם אבל לא תיקנו לא את הריצוף ולא את התקרה. נכון שעכשיו המעבר הוא קצת יותר נעים, ואפילו התחילו לנקות שם אחרי שלא היו מנקים, אבל החלק ששייך לרכבת ישראל הוא נקי ומסודר, והחלק מקרית אליעזר ששייך לעירייה הוא מוזנח, הכל שבור ומטפטף. בכל פעם שמתחילים גשמים אני שולחת סרטונים ותמונות למוקד 106 של העירייה, הם טוענים שהם מעבירים את הפנייה למחלקת הנדסה – ולא קורה שום דבר, אף אחד לא בא לתקן. אני יודעת שאני לא היחידה שפונה, גם תושבים נוספים מהשכונה פונים, ומחזירים לנו תשובה כללית".
מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "המעבר התת קרקעי מחובר לחניון תת קרקעי של מבנה אגד הישן, אשר נטוש זה זמן רב. במקרים שבהם מתמלא החניון במי גשמים, המים חודרים גם למעבר. על מנת למזער את התופעה התקינה העירייה משאבות קבועות שנועדו לצמצם ככל האפשר את כמות המים החודרת למעבר. נוסף על כך פועלת העירייה לתחזוקת 'סרגלי הניקוז' המותקנים בתחתית גרמי המדרגות המובילות למעבר. ככלל, המעבר נקי, בוצעה בו שטיפה מיוחדת ולאחרונה אף נעשתה בה פעילות קהילתית משותפת עם תושבי השכונה לשיפור הנראות. בכוונת העירייה גם לבצע תיקונים משלימים במסגרת תוכנית העבודה לשנת 2025. בזכות כל אלה המעבר אינו מוצף במים כפי שהיה בעבר, ואולם לא ניתן למנוע לחלוטין חדירת מים למקום הנמצא מתחת לפני הקרקע – תופעה המוכרת במעברים דומים בארץ ובעולם".
כותרות ריקות במקום מעשים
כשעסוקים ביחסי ציבור ריקים של ציורי קיר במקום להתקין גגונים נגד מים אז זה מה שמקבלים.
יובל
מי בכלל הולך במנהרה הזאת? מגעילה, מפחידה ולא נעימה.