תושב חיפה תובע את חברת התעופה אייר חיפה. בתביעה שהוגשה היום (שלישי) לבית משפט השלום בחיפה נטען כי ב-15 בנובמבר הוא הזמין מאייר חיפה באמצעות האינטרנט טיסה מתל אביב ללרנקה עם המראה בשבת, 23 בנובמבר, בשעה 15:00. נוסף על כך הוא הזמין טיסת המשך לאותו היום מלרנקה ללונדון בחברת בריטיש איירווייז עם המראה בשעה 18:05.
"מטרת הנסיעה היתה השתתפות בכנס מקצועי וקיום פגישות עסקיות בלונדון", נכתב בכתב התביעה, "הפגישות נקבעו למועד תחילת הכנס ביום ראשון בבוקר. בבוקר שבת, 23 בנובמבר, נקבע אירוע משפחתי רב משתתפים בשעות 10:30-8:00, שלאחריו הייתי אמור לצאת לשדה התעופה".
לטענתו, "ביום שישי בשעות אחר הצהריים ביצעתי צ'ק אין לטיסה באינטרנט. לתדהמתי ראיתי שכרטיס העלייה למטוס שקיבלתי באימייל מאייר חיפה אינו לטיסה המקורית שלי שממריאה בשעה 15:00 אלא לטיסה מאוחרת יותר שאמורה להמריא בשעה 20:10 מתל אביב ולנחות לאחר השעה 21:00 – כמעט שלוש שעות אחרי המראת טיסת ההמשך שלי בבריטיש איירווייז. יודגש כי בשום מועד לא קיבלתי כל הודעה מהנתבעת על ביטול הטיסה המקורית שלי או על העברתי לטיסה אחרת, מאוחרת יותר. למותר לציין שמכיוון שלא נשאלתי על ידי אייר חיפה אם אני מוכן לשנות את מועד טיסתי, כפי שהיא מחויבת לעשות על פי סעיף 6 לחוק שירותי תעופה, כמובן שלא אישרתי לחברת התעופה כל שינוי שכזה".
עוד טוען התובע כי הוא ניסה "לפנות באופן מיידי לאייר חיפה על מנת שיטפלו בבעיה, אך לא קיבלתי כל מענה. מסתבר שבאייר חיפה שירות הלקוחות עובד רק בימים ראשון-חמישי בשעות מוגדרות במייל ובהודעות ווטסאפ, ואינו כולל מענה טלפוני. מצאתי את עצמי אובד עצות, פחות מ-24 שעות לפני טיסתי המתוכננת, ללא כל דרך להגיע ליעדי בזמן או בכלל, וללא כתובת לפנות אליה לעזרה בפתרון הבעיה. בהיעדר מענה מצד אייר חיפה ותחת לחץ למצוא פתרון מיידי נאלצתי לחדול מכל ההכנות לאירוע המשפחתי ולחפש טיסות חליפיות. למזלי מצאתי טיסה בארקיע בעלות של 103 דולר (388 שקל) שממריאה מתל אביב ב-12:35 ונוחתת בלרנקה שעה מאוחר יותר. הזמנתי את הכרטיס וביצעתי מיידית צ'ק אין באינטרנט. לאור ההקדמה בשעת הטיסה נאלצנו לבטל את האירוע המתוכנן לשבת בבוקר".
ב-25 בנובמבר – יומיים לאחר הטיסה המתוכננת – קיבל התובע תשובה מאייר חיפה לפנייתו מ-22 בנובמבר, שבה הוא דיווח על הבעיה וביקש פיצוי, אך מ"התשובה שקיבלתי היתה שאינני זכאי לפיצוי על פי החוק אך כמחווה של רצון טוב אזוכה במחיר הטיסה". התובע פנה שוב לשירות הלקוחות של החברה, הפעם בווטסאפ, "שם קיבלתי מענה מאוריה שהזדהתה כמנהלת שירות הלקוחות ובעלת הסמכות הבכירה בנושא. מנהלת השירות הודתה שהטיסה בוטלה ושהועברתי לטיסה מאוחרת יותר. למרות זאת היא הודיעה לי שאינני זכאי לכל פיצוי על פי הפירוש של המחלקה המשפטית של אייר חיפה להוראות החוק".
התובע מבקש מבית המשפט לפסוק לו פיצוי של 3,110 שקל – 1,440 שקל על ביטול הטיסה, הפרש של 170 שקל בין עלות הטיסה שנרכשה באייר חיפה לעלות הטיסה בארקיע, ופיצוי של 1,500 בגין עוגמת הנפש "על ביטול האירוע המשפחתי ברגע האחרון, על המועקה הנפשית בשל הצורך למצוא פתרון מיידי לטיסה בערב שבת, שעות לפני ההמראה, ועל תחושת הזלזול בשל התעלמות הנתבעת מהוראות החוק וטלטול הנוסע כחפץ מטיסה לטיסה ללא כל הודעה או הסכמה".
מאייר חיפה נמסר: "החברה רואה בשביעות רצונם של לקוחותיה ערך עליון ופועלת כל העת לשיפור השירות והחוויה שהם מקבלים".
אני
הם למדו מהר מאד איך לתת יחס גרוע ללקוחות.
ביזיון
חברה פח
אור
אם אין מענה טלפוני זה כבר מעיד על שירות גרוע
דנה
מה ציפית מחברה שנקראת אייר חיפה? חלטוריסטים.
שם לא מלא
בושה!
בונה חופשי
לא מפתיע, אופייני לחברות ישראליות. זו הסחורה.
היסטוריון
בחברות האחרות אף פעם אין איחורים וביטולים. מי שמע על ארקיע או אל על שמבטלות ותוקעות נוסעים בשדה תעופה בחו"ל בלילה עם כל המשפחה ובלי נציגי שירות? זה אף פעם לא קרה.
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
לא לטוס עם החברה הזאת. בכלל, לא להתקרב לחברות שלא נותנות שירות בטלפון.
משה
חווית הטיסה סהכ היתה טובה.
אבל גם לנו היתה בעיה בסופש – לא הצלחנו טכנית לבצע צ'ק אין באתר של אייר חיפה. ניסינו מכמה מחשבים שונים והמסקנה היתה שהיתה להם תקלה כלשהי.
הבעיה האמיתית היתה שלא היה עם מי לדבר בסופש. היטסה היתה ביום שבת. שירות הלקוחות של אייר חיפה אינו פעיל בימי שישי-שבת באף ערוץ. זה ליקוי חמור לדעתי. חברה שטסה בסופש צריכה שיהיה שירות לקוחות פעיל בסופש. מקווה שזה יחלחל.
חחחח
סתם מטומטם שחושב שהוא יכול להוציא קצת כסף, אני בטוח שהטיסה שלו לא התעכבה כמו שהוא אומר וחוקית הוא גם לא צריך לקבל פיצוי חחחחחח הצחקתם אותי.