-->
המעבר הצר במיניבוס (צילום: דינה סיון)
המעבר הצר במיניבוס (צילום: דינה סיון)

נוסעי קו 32 מתלוננים: המיניבוס צר מדי ולא נגיש

לפני חודשים אחדים החליפה אגד את המיניבוס בקו 32 ברכב אחר, שאינו ידידותי לקשישים, אשר חלקם הם בעלי מוגבלויות. "לא ניתן לעלות אליו עם סלים, עם עגלות קניות ועם הליכונים כי אין איפה להניח אותם", אומרת נוסעת קבועה בקו

פורסם בתאריך: 15.1.25 07:56

תושבים שמתגוררים לאורך מסלול הנסיעה של קו 32 – ממרכז הכרמל, דרך הכרמל הצרפתי ורמת שאול, ועד לשער עלייה – מתלוננים כי המיניבוס אשר נוסע בקו הוחלף במיניבוס מסוג אחר שאינו ידידותי לקשישים, אשר חלקם הם בעלי מוגבלויות.

דינה סיון, שנוסעת בקו 32 באופן קבוע, אומרת שהרכב החדש, שנכנס לשימוש לפני חודשים אחרים, הוא צר מאוד, ולכן אנשים כבדי משקל מתקשים להתנייע בו, וכך גם מי שנעזרים בהליכון או סוחבים עגלת קניות. סיון אף פנתה לאגד בבקשה להחליף את המיניבוס לרכב נגיש יותר או לחזור למיניבוס הקודם.

"עד לפני כמה חודשים המיניבוס היה נוח", היא אומרת, "נכון, הוא היה קצת מיושן – אבל הוא היה נגיש. המיניבוס החדש הוא צר יותר, ארוך יותר, ונוספה לו דלת אחורית שמיועדת לעגלות ולבעלי מוגבלויות. בפועל זה בלתי אפשרי. המדרגות הן קטנות וצרות, וגם המעבר הוא צר. השבוע ראיתי אשה שלא הצליחה לעבור במעבר ונאלצה ללכת על הצד כדי להתקדם לתוך המיניבוס. זו סיטואציה ממש לא נעימה. לא ניתן לעלות אליו עם סלים, עם עגלות קניות ועם הליכונים כי אין איפה להניח אותם. יש בסוף המיניבוס כיסאות מתקפלים שלידם אפשר להציב את ההליכונים, אבל הכיסאות נשברו ולא תיקנו אותם".

 

 

סיון טוענת כי בשל המצב החדש, רבים נאלצים לוותר על הנסיעה: "לפני כמה ימים פגשתי בסופר את אחת מהנוסעות הקבועות ושאלתי אותה לאן היא נעלמה. היא אמרה לי שהיא לא יכולה לעלות למיניבוס ושבגלל זה היא נשארת בבית".

למרות ששוחחה עם נציגים של אגד ופנתה לחברה פעמיים בנושא, מאוכזבת סיון מדרך הטיפול של החברה: "לצערי, ההרגשה היא שהם מנפנפים אותי במענה סתמי. אף אחד לא באמת נתן לי תשובה עניינית. חלפו כבר ארבעה חודשים מהפנייה הראשונה, הם הבטיחו לטפל בנושא, אבל כלום לא קרה. מבחינתנו, שיחזירו את המיניבוס הקודם או שיחליפו אותו ברכב נוח יותר".

מאגד: נמסר בתגובה: "הפונה קיבלה מענה לתלונתה ב-17 בדצמבר. בעבר שירת בקו 32 מיניבוס מיושן, והוא הוחלף לאחר שהוצא מהשירות במיניבוס חדיש ומונגש. גם בדגם החדש וגם בישן לא היה מקום מיוחד להליכונים בתוך הרכב. אגד עובדת בשיתוף פעולה מלא עם משרד התחבורה אשר אישר להכניס לשירות את המיניבוס החדש המשמש אותנו כיום".

 

חלקו האחורי של המיניבוס (צילום: דינה סיון)

חלקו האחורי של המיניבוס (צילום: דינה סיון)

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. עידו

    עכשיו הם מוציאים את הנוסעים שקרנים בטענה שלא היה מקום גם בדגם הקודם,
    העיקר לא לפעול.

  2. עופר

    איזו תגובה מבישה של אגד, אבל האמת היא שזה לא מפתיע.אין ציפיות מהם. מקווה שראש העיר יתערב ויטפל בנושא.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר