תושבים מהרחובות יוכבד, אביגיל, אהוד (סמוך לוואדי) ויותם טוענים כי לאחרונה הגישו יזמי נדל"ן לוועדה המקומית לתכנון ובנייה בחיפה לא פחות משמונה בקשות להיתרי בנייה למיזמי פנוי-ובינוי באזורם. עוד הם טוענים כי אם הפרויקטים הללו יאושרו, הם יגרמו לשינוי צביונה של השכונה – משכונה קטנה וירוקה עם בתים נמוכים לשכונה צפופה ועמוסה שתפגע בוואדי אהוד.
התושבים מבקשים מעיריית חיפה לבצע חשיבה מחודשת, סקרים נקודתיים ובדיקת ההשלכות העתידיות, כולל תכנון ארוך טווח, באשר לבנייה עתידית ולשינוי פניה של השכונה. "אין לנו התנגדות להתחדשות עירונית מווסתת, מאוזנת ואחראית, כזאת שתשמור על צביון השכונה ועל ערכי הנוף הייחודיים לה – שילוב של עיר וטבע", אומרת ארכיטקטית תושבת השכונה שמציינת שבמהלך חודש דצמבר הוגשו בקשות רבות להיתרי בנייה, שכן מ-1 בינואר לא ניתן להגיש יותר בקשות להקלות: "ההצעות המבוקשות הן הצעות מנופחות הכוללות חריגות קיצוניות ממסמך המדיניות. ההשלכות של אישורן יהיו הרס הוואדי והשכונה. מדובר בתוספת של כ-120 יחידות דיור על שמונה בניינים בלבד – העלאה דרמטית של רמת הצפיפות".
עוד היא מוסיפה כי כלל לא ברור אם השכונה יכולה לשאת תוספת כזו מכמה היבטים – תחבורה, תשתיות, חינוך, רפואה, פנאי ושאר השירותים שעיריית חיפה אמורה לתת לתושב: "היזמים שמו רגל בדלת כדי לבקש את כל ההקלות רגע לפני שהברז נסגר. מה שאנחנו מבקשים זה לעצור את הכל ולהסתכל על הדברים בראייה רחבה של השכונה כולה ולא רק כל מקרה לגופו. יש לבדוק כמה יחידות דיור השכונה יכולה להכיל, ולא רק עכשיו אלא על ציר הזמן, וכמובן היבטים של תחבורה, תשתיות, מילוט וכדומה. נזכיר שהשכונה נמצאת על שפת אחד מהוואדיות הצרים בחיפה, שמשמש גם ריאה ירוקה לשכונה כולה. כל התחדשות עירונית שתהיה פה חייבת להתייחס לערכים של שימור מרקמי ושימור הוואדי. המרווחים והצמחייה בין הבתים, העצים, החיבור לוואדי והנגיעה הרכה של הבינוי בו – זה ה-DNA של חיפה שאותו צריך לשמר".
רוב הבניינים בשכונה הם בני שלוש קומות, ולפי הבקשות להיתרים יתנשאו הבניינים המתוכננים לגובה של שש ושבע קומות. "כבר היום אין איפה להחנות, ואם אני מגיע בשעות הערב עם קניות, אין חניה גם במרחק של מאות מטרים", אומר אחד מתושבי השכונה, "לפעמים אין ברירה ואנשים חונים על המדרכות ויוצאים בבוקר מוקדם כדי לא לקבל קנסות, אבל לא תמיד זה מצליח ואנשים מקבלים קנסות של 500 שקל. המצב הוא בלתי נסבל, וזה יהפוך לגרוע יותר. כשהתלוננו שלחו אותנו לנסוע בתחבורה הציבורית – דבר שהוא לא ריאלי מבחינת רוב התושבים".
סגנית ראש העיר שרית גולן שטיינברג, המשמשת יו"ר הוועדה המקומית, מנסה להרגיע את התושבים המודאגים: "מדובר בבקשות שהגישו יזמים שונים. ברור לנו שצריך להסתכל על כל הבקשות כמכלול אחד ועל כל התשתיות העירוניות, האם הם יכולים לתמוך בתוספת הבינוי המוצע. כך נעשה – נסתכל על כל הבקשות בהיבטים של תנועה, תחבורה, גישה לתחבורה ציבורית, תוספת מוסדות ציבור ועוד. על פי ההסתכלות הכוללת יגבש מהנדס העיר המלצותיו לוועדה המקומית, והוועדה תדון בכל אחת מהבקשות".
עזבו..עזבתי
חארטה! כמו שתקעו את רמות רמז מבחינת חניות ותשתיות ואת שאר השכונות מסביב לה כך יעשה בכל העיר בסופו של דבר בגלל תכנון לקוי בצע כסף ומאבקי כוחות.
עמית כהן
דיירי הרחוב פנו לעירייה וציינו במכתב כי:
1. רחוב יוכבד הקטן, מבית מס׳ 1 ברחוב יותם, עד בית מס׳ 20 , הגובל ברחוב שמשון, הינו רחוב חד סטרי, צר וצפוף, המנקז אליו את כל התנועה, גם מרחוב אביגיל.
2. הרחוב, הינו כל כך צפוף, עד כדי כך, שגם כיום, המכוניות חונות על מעט המדרכה הקיימת.
3. זה לא מקרה, שעד היום, פרט לבית מס׳ 20, שלמעשה ממוקם ברובו ברחוב שמשון, לא קודמה אף תוכנית שכוללת תוספת כל כך, מאסיבית של דירות.
4. הבקשה הנ״ל להגדלת מס׳ הדירות הקיימות בכל אחד מהבתים מכ-7 ל-23, מהווה לא רק פגיעה אנושה באופיו של הרחוב, אלא גם תקדים, לא ראוי לאיזון הקיים בו, בין הטבע, הר הכרמל, וגן יוכבד.
5. אם יווצר חלילה, תקדים שכזה, זה יגרום להפיכת הרחוב, למיתחם צפוף, דחוס, רועש ופקוק לחלוטין.
6. כבר כיום, בשעות הבוקר, העומס ביציאה היחידה לכיוון רחוב יותם, הינו בלתי נסבל.
7. ברחובות, הסמוכים, יותם ושמשון למשל, מדובר בתוואי דרך דו מסלולי, דו סטרי, ואילו רחוב יוכבד, נשען רק על דרך חד סטרית, צרה וצפופה.
8. נוסף לכל הנ״ל, יש לקחת בחשבון שגם כיום, רכבים כבדים נמנעים בצדק, מכניסה לרחוב יוכבד הצר, קל וחומר כשיהיה מדובר בכניסת רכבים כבדים, וציוד נילווה לביצוע פרוייקט מגלומני שכזה.
9. אנו כדיירים ותיקים ברחובות יוכבד, ואביגיל, בעד מיזמים שמשפרים את תחזוקת הבתים הקיימים, אך כאלה, השומרים על אופי השכונה, כאלה שמשפרים את הביטחון והנראות, לרבות תוספת של בניית ממ״דים, חנייה וכו׳
10. מתקבל הרושם כי ה״התנפלות של כרישי הנדל״ן״ על מתחם יוכבד אביגיל, נעשית גם בשל כך, שנשאר עבור היזמים, רק חלון זמן צר, לממש מיזמי נדל״ן שכאלה.
יש לקוות שראש העיר יונה יהב, וסגניתו עו״ד שרית גולן שטיינברג, לא יתנו יד ליוזמות המגלומניות וההרסניות
גבע חובב טבע
רצינו פרו ורבו בהמונינו, במדינה זערורית. ברור היה שנהפוך לעזה, במסווה אינטלקטואלי לכאורה.
איצטרובל
חייבים להגביל גובה בניה בשכונה כזו. לחייב המשך גגות אדומים ויפים ושמירה על עצים. הלוואי שהעיריה תשכיל להבין את היופי ולא תתן יד להרס
שרון לוי
רחוב יוכבד הקטן, מבית מס׳ 1 ברחוב יותם, עד בית מס׳ 20 , הגובל ברחוב שמשון, הינו רחוב חד סטרי, צר וצפוף, המנקז אליו את כל התנועה, גם מרחוב אביגיל.
הרחוב, הינו כל כך צפוף, עד כדי כך, שגם כיום, המכוניות חונות על מעט המדרכה הקיימת.
זה לא מקרה, שעד היום, פרט לבית מס׳ 20, שלמעשה ממוקם ברובו ברחוב שמשון, לא קודמה אף תוכנית שכוללת תוספת כל כך, מאסיבית של דירות.
המיזם הנ״ל להגדלת מס׳ הדירות הקיימות בכל אחד מהבתים מכ-7 ל-23, מהווה לא רק פגיעה אנושה באופיו של הרחוב, אלא גם תקדים, לא ראוי לאיזון הקיים בו, בין הטבע, הר הכרמל, וגן יוכבד.
אם יווצר חלילה, תקדים שכזה, זה יגרום להפיכת הרחוב, למיתחם צפוף, דחוס, רועש ופקוק לחלוטין.
כבר כיום, בשעות הבוקר, העומס ביציאה היחידה לכיוון רחוב יותם, הינו בלתי נסבל.
ברחובות, הסמוכים, יותם ושמשון למשל, מדובר בתוואי דרך דו מסלולי, דו סטרי, ואילו רחוב יוכבד, נשען רק על דרך חד סטרית, צרה וצפופה.
נוסף לכל הנ״ל, יש לקחת בחשבון שגם כיום, רכבים כבדים נמנעים בצדק, מכניסה לרחוב יוכבד הצר, קל וחומר כשיהיה מדובר בכניסת רכבים כבדים, וציוד נילווה לביצוע פרוייקט מגלומני שכזה.
התושבים הותיקים ברחובות יוכבד, ואביגיל, לא מתנגדים למיזמים שמשפרים את תחזוקת הבתים הקיימים, אך כאלה, שגם שומרים על אופי השכונה, כאלה שמשפרים את הביטחון והנראות, לרבות תוספת של בניית ממ״דים, חנייה וכו׳
מתקבל הרושם כי ה״התנפלות של כרישי הנדל״ן״ על מתחם יוכבד אביגיל, נעשית גם בשל כך, שנשאר עבור היזמים, רק חלון זמן צר, לממש מיזמי נדל״ן שכאלה.
אורה
לבי לבי על תושבי האזור. לצערי וכמו שזה נראה כעת, לא יעזרו לכם כל ההסתייגויות וההתנגדויות. כרישי הנדל"ן כבר תקעו שיניהם במובלעת הנפלאה שלכם וכל זה בעזרתה הנדיבה של העיריה שלא תוותר על ליטרת הארנונה הצפויה לה מאישור התוכנית. Only God will help you.
יוסף אלוןי
רחוב יוכבד הקטן, מבית מס׳ 1 ברחוב יותם, עד בית מס׳ 20 , הגובל ברחוב שמשון, הינו רחוב חד סטרי, צר וצפוף, המנקז אליו את כל התנועה, גם מרחוב אביגיל.
הרחוב, הינו כל כך צפוף, עד כדי כך, שגם כיום, המכוניות חונות על מעט המדרכה הקיימת.
זה לא מקרה, שעד היום, פרט לבית מס׳ 20, שלמעשה ממוקם ברובו ברחוב שמשון, לא קודמה אף תוכנית שכוללת תוספת כל כך, מאסיבית של דירות.
הבקשה להגדלת מס׳ הדירות הקיימות בכל אחד מהבתים מכ-7 ל-24, מהווה לא רק פגיעה אנושה באופיו של הרחוב, אלא גם תקדים, לא ראוי לאיזון הקיים בו, בין הטבע, הר הכרמל, וגן יוכבד.
אם יווצר חלילה, תקדים שכזה, זה יגרום להפיכת הרחוב, למיתחם צפוף, דחוס, רועש ופקוק לחלוטין.
כבר כיום, בשעות הבוקר, העומס ביציאה היחידה לכיוון רחוב יותם, הינו בלתי נסבל.
ברחובות, הסמוכים, יותם ושמשון למשל, מדובר בתוואי דרך דו מסלולי, דו סטרי, ואילו רחוב יוכבד, נשען רק על דרך חד סטרית, צרה וצפופה.
יש גם לקחת בחשבון שגם כיום, רכבים כבדים נמנעים בצדק, מכניסה לרחוב יוכבד הצר, קל וחומר כשיהיה מדובר בכניסת רכבים כבדים, וציוד נילווה לביצוע פרוייקט מגלומני שכזה.
חן אביב
חייבים להגביל את התמ״א המגלומנית ברחובות יוכבד אביגיל!
זאת שכונה קטנה (כלואה) שאם יכפילו בה את מספר משקי הבית, היא תהפוך לשכונה מסוכנת!
כבר היום ממש אין חניה! ויש פקק גדול ביציאה לכיוון רחוב יותם.