שלושה רציפים חדשים לפריקת מטען כללי – מטען שמגיע באוניות ייעודיות ולא במכולות, בעיקר חומרי גלם לתעשייה ולבנייה – נפתחו היום (ראשון) בנמל חיפה. שניים מהרציפים נמצאים במתחם קישון מערב והשלישי במתחם קישון מזרח. עבודות שיקום הרציפים, שבוצעו בשיתוף עם חברת נמלי ישראל (חנ"י), הוקדמה, וכך גם ההצטיידות בעגורנים עבור רציפים אלה.
הרציפים בקישון מערב יתופעלו באמצעות חמישה עגורני חוף חדשים מתוצרת Kocks Ardelt הגרמנית. עגורנים אלה, המצוידים בזרוע כפולה (Double-Jib), מתוכננים לטפל במטענים במשקל של עד 50 טון, והם בעלי רדיוס עבודה מירבי של 34 מטר. הפעלתו של הרציף בקישון מזרח תושלם במהלך חודש ינואר, עם כניסתו לשירות של עגורן הידראולי חדיש, היחידי מסוגו בישראל, מתוצרת SENNEBOGEN. עגורן זה מיועד לטיפול במטענים כבדים, כולל תפזורת, והוא מתמחה בהטענת גרוטאות ברזל. העגורן כולל מערכת הפעלה משולבת המאפשרת עבודה על רשת החשמל או באמצעות גנרטור.
מנמל חיפה נמסר כי הרציפים החדשים הם בשורה משמעותית לנמל חיפה ולשוק פריקת המטענים הכלליים בישראל. יו"ר דירקטוריון חברת נמל חיפה ד"ר רון מלכא: "פעילות מאומצת של הנהלת הנמל ועובדיו, בשיתוף ראוי לציון עם חנ"י, מאפשרת לנו להציע ללקוחות הנמלים בישראל פתרון ברמה העולמית הגבוהה ביותר, תוך הקדמת לוחות הזמנים בפרויקט שנמשך קרוב לשנתיים, וזאת כדי לעמוד בביקוש הגובר לשירותינו. אני מודה לבעלי הנמל אדאני וגדות שזיהו את ההזדמנות והשקיעו ברכש של שישה עגורנים חדישים ובהכשרה של עובדים נוספים. כולם כבר מחכים לעבוד מסביב לשעון למען המשק הישראלי".
מ"מ מנכ"ל נמל חיפה דוד כהן: "פתיחת הרציפים החדשים היא צעד משמעותי שמציב את נמל חיפה בחזית הטכנולוגיה והחדשנות בתחום הנמלים בישראל ובעולם. עם פתיחת הרציפים החדשים אנו קוראים לכל אוניות המטען הכללי להגיע לנמל חיפה ולפרוק את המטען שלהן ביעילות ובמהירות, וליהנות מההשקעה המשמעותית שביצענו".
פנסיונר
עכשיו אני מבין למה אני רואה מחוץ לנמל כבר יותר מחודש יותר מ 40 אוניות עומדות על עוגן כבר שבועות, אז מזל טוב