המאבק נגד ייקור התעריפים וביטול המנויים במנהרות הכרמל עולה שלב. הבוקר (שני) התקבלה הודעה בקבוצות הווטסאפ של עובדי עיריית חיפה שבה נכתב: "לידיעת הנהגים, ממחר בבוקר רכבי העירייה יחסמו את הנתיבים של מנהרות הכרמל".
ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע כי בשעה זו מתקיימת שיחה בין ראש העיר יונה לבכירי אגף התפעול בעירייה שבה יויקבע היכן יוצבו המשאיות.
כזכור, ביום רביעי הודיעה חברת כרמלטון, המפעילה את מנהרות הכרמל, כי "בהתאם להנחיות הסכם הזיכיון, סיום הסכם הפחתת התעריפים עם המדינה, וכן בהתאם להצמדה למדד המחירים לצרכן ולשינוי בשיעור המע"מ, יעודכן תעריף האגרה במנהרות הכרמל". התעריף החדש למקטע לרכב פרטי הוא 11.56 שקל, התעריף למקטע לרכב ציבורי עומד על 34.68 שקל, והתעריף למקטע למשאית הוא 57.80 שקל.
למחרת הודיע יהב כי הוא שוקל לחסום את הכניסות למנהרות: "הנהלת מנהרות הכרמל ממשיכה בצורה מקוממת להעלות תעריפים ולהכביד על כיסם של תושבי העיר שנזקקים לשירות כביש האגרה הזה. בהנחייתי עתרה העירייה נגד הנהלת מנהרות הכרמל ומשרד התחבורה. עד שתתקבל החלטה של בית המשפט, ואין לי ספק שהשופטים יצדיקו את הטענות שלנו ויזדהו עם מצוקת הנוסעים, אנחנו בוחנים דרכים אחרות לפעול נגד הגזירה. בין היתר אני בוחן את האפשרות לחסום באמצעות משאיות עיריית חיפה את הכניסה למנהרות ולשבש את פעילותן. אולי ככה הנהלת המנהרות תצא מאטימותה ותקשיב לרחשי הציבור".
הרצוג
יונה יה מלך !! רק כח הם יבינו
אין עליך
מבטיח ומקיים.
סבלנו מספיק. לא עוד!!
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
בוא נראה האם יעזור או שזה סיבוב פולטי
שמוליק
שיונה יהב יקח אחריות לכל תוספות השכר בעיריה ועל יקור הארנונה? למה פה הוא לא מטפל? למה עובדי עירייה מעל גיל פנסיה עדין עובדים בעיריה? האם אין משרות מיותרות בטח לעובדים מעל גיל 67? דיונה יטפל בחצר שלו לפני המנהרות. במנהרות מי שרוצה לשלם דישלם על חשבונו ולא על חשבון העיריה.
Sam
שיונה יהב יקח אחריות לכל תוספות השכר בעיריה ועל יקור הארנונה? למה פה הוא לא מטפל? למה עובדי עירייה מעל גיל פנסיה עדין עובדים בעיריה? האם אין משרות מיותרות בטח לעובדים מעל גיל 67? דיונה יטפל בחצר שלו לפני המנהרות. במנהרות מי שרוצה לשלם דישלם על חשבונו ולא על חשבון העיריה.
דוד
אולי סוף סוף מישהו התעורר בעיריה!! מה שלא הולך מוח הולך בכח! ככה זה במדינה שלנו. מסיק לעשוק את העם!!!
עומר
לכל מי שיש לו טענות ליונה יהב ,לא מבין איזה ראש עיר תותח יש לנו.גבר שבגברים ומי שמתגעגעת לקליש שתסבול.
יורם
רק קופה ריקה תגרום לכרמלטון להבין שיש מחיר לחזירות. מנהרה אפלה , לא נעימה ורחוקה מאוד ממנהרות אחרות בארץ שנראות הרבה יותר טוב , ובחינם ! ! !
חרם ציבורי זה הפתרון.
אורה
מקומם או לא מקומם, הסכמים / חוזים יש לקיים כלשונם. אין מה לבוא בטענות לכרמלטון שהיא חברה עיסקית לכל דבר שרוצה להרוויח אלא למי שהסכים וחתם עמם על חוזה דרקוני כזה.
גבאי
אין במה להתעסק בחיפה?
כל העיר הזאת וזה מה שחשוב לו???
הראש עיר הקודמת עשתה רק נזק וזה עסוק רק בשטויות..
חיפה עיר מתה.
עודד
אני מתבייש לראות שהעירייה לוקחת את החוק לידיים. ככה לא פותרים שום בעיה. אולי נחסום את הכניסה לבניין העירייה עד שיורידו מחירי ארנונה? אם ראש העיר כזה פופוליסטי שיתחיל לשנות דברים בעירייה עצמה.
עם ישראל
לזרוק את מנהלי המקום הזה.מיד אחרי ההלעה נתבשר שהשכר של המנהלים זינק בעשרות אחוזים.לחסום לא להשתמש במנהרה.
גילה
אויי פוליטיקה .. נראה שיסלול כבישים חדשים בחיפה שירבד את הקודמים אלה שלא נגעו בהם 40 שנה ..שיחייה את העיר המזדקנת ..
עם ישראל חי
מה מסובך כל כך. אני כבר שבוע לא נוסע ומה אתכם? תשאירו מנהרות ריקות
יונה יהב כל הכבוד. בירושלים שפע מנהרות בחינם
אלכסנדר סולובייצ׳יק
מעולה, תומך במאבק הצודק
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
אפשר תמיד לשמוח על יונה יהב ישקיע את כל האנרגיה והיחץ בנושאים הכי זניחים
עופר אלימלך חיפה
יונה יהב יושב טוב ואנחנו עומדים ומחכים לתחנת אוטובוס .
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
המנהרות הם הדבר הכי טוב שיש בחיפה, נכון שעלותם יקרה מאוד אבל הנסיעה חוסכת זמן רב. מאשר בכבישים וברחובןת ההרוסים שנים בחיפה. במקום לטפל בבעיות הקשות , רחוב הרצל שנים של סבל לכול החנויות ללא פרנסה, שם תתן פתרונות. יש דברים יותר חשובים לטפל…וכן לכו תחסמו קודם את הגישה לעיריות , למי כרמל שעושקים לאור השמש…לא מה שעובד ומשרת הכי טוב ומקבלים תמורה הולמת למחיר. אבוי לנו
דניאל
למי שלא יודע. פרויקט מנהרות הכרמל הוא פרויקט BOT
מדובר על פרויקט שהמדינה לא יכלה לממן אז היא הציעה אותו ליזמים חיצוניים שיבצעו אותו, ובתמורה יגבו עלות נסיעה בו למשך תקופה (לרוב 30 שנה), בהתאם למגבלות כלשהן.
הדיבור של יונה יהב על ביטול האגרה בכביש הוא פוליטי לחלוטין, לא אפשרי ולא חוקי.