בצד חזרתן ההדרגתית של חברות התעופה זרות לטוס לישראל וממנה אישרה אתמול (ראשון) הממשלה תקציב של יותר משבעה מיליארד שקל לפיתוחים נוספים של נמלי התעופה בישראל ויותר מחצי מיליארד שקל למעברים היבשתיים.
לפי ההצעה של שרת התחבורה מירי רגב, בנתב”ג יבוצעו פרויקטים להרחבת התשתיות הטרמינליות במטרה להגדיל את קיבולת הנוסעים ולשדרג את תשתיות הבידוק והניהול. עוד ניתנו תקציבים לפרויקט אחוד הבקרות (יב”ר) – הקמת יחידה ראשית לניהול ובקרה משולבת, שתשפר משמעותית את היעילות התפעולית והביטחונית בשדה התעופה, להתאמת מערכות מיון המזוודות ומערכות הבידוק הטכנולוגי לדור מתקדם, להקמת הזרוע החמישית בטרמינל 3 להשלמת המבנה האווירי, להחלפת 24 גשרי עליית נוסעים למטוסים בשלוחות C ,B ו-D, לשדרוג טרמינל 1, להוספת שטחי חנייה ולהמשך פיתוח מערכות לניהול ובקרה מתקדמות.
התקציב כולל גם שדרוגים בנמל התעופה רמון ובנמל התעופה חיפה, שיתמכו בהגדלת קיבולת הנוסעים והמטענים ויהוו חלופה ותוספת לפעילות האווירית בישראל.
התקציב שאושר לשדרוג שדות התעופה כולל התחייבות בהיקף של 7.166 מיליארד שקל, כאשר 943.6 מיליון שקל מהם הם במזומן לשנת 2025, 3.66 מיליארד שקל לביצוע מיידי ו-3.5 מיליארד שקל נוספים יוקפאו, עם אפשרות לשחרור בהתאם לצרכים ואישורים עתידיים. הממשלה הסמיכה את שרת התחבורה להאציל סמכויות לסמנכ”ל כלכלה במשרד התחבורה, ואת שר האוצר להאציל סמכויות לרכזת תחבורה באגף התקציבים לצורך גמישות תקציבית במהלך השנה.
הממשלה אישרה גם את הצעתה של רגב לפיתוח מעברי הגבול היבשתיים בסך של 586.6 מיליון שקל. סכום זה נובע מההערכה כי תנועת הנוסעים במעברי הגבול היבשתיים בישראל ב-2024 תגיע ל-4.6 מיליון נוסעים, וב-2025 היא תגדל משמעותית וצפויה להגיע לכ-5.6 מיליון נוסעים. כמו כן, התחזית לתנועת מטענים במעברי הגבול היבשתיים ב-2024 היא 151,412 משאיות וב-2025 היא תגיע לכ-164,000 משאיות.
תוכנית הפיתוח של הרשות לפעילות מעברי הגבול כוללת הקמת טרמינל באלנבי, שיפוץ והרחבת שני אולמות היוצאים במסוף אלנבי ותכנון והקמה של מערכת מסועים לשינוע תפזורת במסוף אלנבי. התקציב המעודכן מיועד גם לביצוע פרויקטים חדשים ולתגבור פרויקטים קיימים.
רגב: "אלו הם תקציבים אסטרטגיים שיאפשרו את פיתוחם ואת שדרוגם של השערים האוויריים של ישראל, כך שהם יעמדו בשורה הראשונה של נמלי התעופה בעולם. לאחר פירוק ציר הרשע, אנו עדים למגמה גוברת של חזרת חברות תעופה לטוס לישראל וממנה. משיחות שקיימתי עם שרי תחבורה ועם מנהלי חברות תעופה ברחבי העולם, אני מעריכה שמגמה זו תמשיך להתחזק. תקציב זה יסייע לפיתוח תשתיות חדשניות, בטוחות ומתקדמות. מעברי הגבול היבשתיים ישמשו גשר למסחר, לתיירות ולשיתוף פעולה בין המדינות המתונות במזרח התיכון, ובעזרת השם בעתיד גם גשר לשלום בטוח".
שוב החלטה הרסנית לצפון
המשך המונופול הדורסני והכושל של נתב"ג ללא התחשבות ב-4 מליון תושבי השרון הצפוני עד גבול הצפון שרוצים שדה תעופה בינלאומי שני שהוא חיוני לפיתוח תיירות וכלכלה אחרי משבר המלחמה
שדה תעופה בינלאומי בצפון = 40 מליארד שקל נזק ב-20 שנה אחרונות לכלכלת הצפון
כל שנה שאין שדה תעופה בינלאומי זה נזק של 2 מליארד שקל לכלכלת הצפון תכפילו את זה מאז ההחלטה של שר התחבורה
מופז שקבע ששדה תעופה בינלאומי גדול בחיפה זה יעד לאומי חשוב ב-2005 ומאז חלפו 20 שנה כלומר הנזק לצפון הוא של
40 מליארד שקל פגיעה בכלכלה בגלל שאין שדה תעופה בינלאומי בצפון.
מה עושים אחרי המלחמה ממשיכים את הנזק הלאה??!!