-->
מופע האורות בנמל הונג קונג (צילום: pat138241/depositphotos.com)
מופע האורות בנמל הונג קונג (צילום: pat138241/depositphotos.com)

אולי בכל זאת? העירייה הקציבה עשרה מיליון שקל לנמל האורות

יונה יהב לא מוותר על הפרויקט השאפתני "נמל האורות". הפרויקט, שהוקפא על ידי משרד התיירות בקדנציה של עינת קליש רותם, חוזר לקדמת הבמה, ולהקמתו הקצתה עיריית חיפה עשרה מיליון שקל בתקציב הפיתוח

פורסם בתאריך: 16.12.24 07:57

תרימו את השאלטר: פרויקט "נמל האורות" יוצא לדרך באופן רשמי, וזאת לאחר שעיריית חיפה הקציבה עשרה מיליון שקל למיזם, שהיה אחד ממיזמי הדגל של יונה יהב יהב בקדנציה הקודמת. הסכום שהוקצה מופיע בתקציב הפיתוח לשנת 2025.

הדיבורים על פרויקט נמל האורות החלו כבר בשנת 2017, כשהעירייה ומשרד התיירות תכננו להוציא אל הפועל מיזם אור קולי שיופעל בנמל חיפה, בהשראת המיזם "סימפוניה של אורות" בהונג קונג. עלות הפרויקט נאמדה ב-20 מיליון שקל, כאשר משרד התיירות והעירייה אמורים היו להקציב עשרה מיליון שקל כל אחד. ואם לא די בכך, החברה הכלכלית חיפה נבחרה לזו שתקים את "נמל האורות" ואף הוצא מכרז להפעלתו שבו זכתה חברת גיל טייכמן.

אלא שבשנת 2018 התחלף השלטון בחיפה, והפרויקט נגנז תחת שלטונה של עינת קליש רותם – ולא בקול ענות חלושה. ביולי 2019 שלח מנכל משרד התיירות דאז אמיר הלוי מכתב לקליש רותם, ובו הוא האשים את העירייה בעיכוב קידומו של הפרויקט, טען כי מאז בחירתה לראשות העיר "ובאופן שאין דומה לו באף מקום אחר בארץ, הפסיקה העירייה באופן חד צדדי את שיתוף הפעולה בקידום הפרויקט", והביע את חששו כי הכספים שכבר הוקצו לו ירדו לטמיון, תוך גרימת נזק עצום למשרד.

קליש השיבה אז להלוי כי "אין לעיריית חיפה כל התנגדות להמשיך את עבודת פרויקט 'נמל האורות'. כידוע לך, נכנסתי לתפקידי בנובמבר 2018, והפרויקט הונח על שולחני בד בבד עם העבודה על תקציב 2019 שגובש בלחץ זמן רב. בשל כך, הסיבה לעיכובים בהתחייבות הכספית היתה בראש ובראשונה היעדר תקציב בשנת 2019. למרות שהיו הסכמים עם משרד התיירות, פרויקט זה לא הופיע בספרי התקציב של עיריית חיפה. בימים אלו התחילו העבודות על תקציב 2020, ונשמח לדון בפרויקט מחדש לקראת תקציב זה. נוסף על כך, יש דוח ביקורת על ניהול פרויקט זה. אם נסכם על המשך הפרויקט, נצטרך לטפל בהמשך ניהולו בצורה תקינה".

 

 

לאחר חילופי הדברים הודיע הלוי לקליש רותם על הקפאה מיידית של תקצוב הפרויקט ועל הפסקת כל פעולה הנוגעת אליו. לדבריו, הסיבות לצעד זה היו "סחבת בקבלת החלטות, חוסר שיתוף פעולה מצדכם והפרת סיכומים עמכם בנוגע לקידום הפרויקט, אשר גרמו נזק אדיר לתיירות בחיפה וויתרו למעשה על פרויקט דגל ברמת בין לאומית ומוצר לילה איכותי שהיה מושך לעיר מדי שבוע אלפי תיירים ומעלה את התפוסה בבתי המלון". הלוי גם התייחס לדברים שקליש רותם כתבה והשיב: "יש לציין שמשרד התיירות ועיריית חיפה כבר סיכמו, התקשרו וחתמו על ביצוע הפרויקט, ואין בכוונתנו לפתוח התקשרות זו לדיון מחדש. לעניין ניהולו התקין של הפרויקט, הרי שמבחינת משרד התיירות תקצוב הפרויקט והדיונים המקצועיים בנושא נעשו באופן תקין ועל פי הנהלים, וככל שאת מתכוונת לדוח הביקורת הפנימי של עיריית חיפה, הרי שזהו עניין פנימי של העירייה ואיננו רלוונטי לדיון זה".

אך מסתבר שיהב לא זנח את הפרויקט. כפי שנחשף באוגוסט ב"כלבו – חיפה והקריות", בפגישה שקיים ראש העיר עם המנכ"ל הנוכחי של משרד התיירות דני שחר, הוא העלה מחדש את פרויקט "נמל האורות", וגורמים בעירייה טענו כי בשל חלוף הזמן, הוא יהיה מתקדם יותר מזה שתוכנן בשנת 2017. לאחר הפגישה אישרו גורמים במשרד התיירות אישרו כי מבחינתם ניתן אור ירוק להוצאתו של הפרויקט אל הפועל, כי התקציב שהוקצה מלכתחילה למימושו עדיין קיים וכי הם ממתינים לאישור של הנהלת העירייה להשתתפות בתקציב להקמת "נמל האורות".

כעת כאמור, לאחר אישור תקציב הפיתוח העירוני לשנת 2025, מתברר שהעירייה אישרה את חלקה במיזם, וכעת נותר רק לומר: ויהי אור.

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. בלפור

    איזה בזבוז מיותר ומטומטם
    שינקה קודם את העיר ויטפלו כבר בהדר

  2. סימונה

    לשוטיות יש כסף אבל לשפץ רחובות מדרכות תאורה ולדברים הכרחיים ונחוצים אין!
    יש משפט דאמר: כסף יש, השאלה לאן הוא מיועד!

  3. חיפאית שנמאס לה

    ובשביל זה נשלם ארנונה מטורפת. קודם לנקות את העיר, לתקן כבישים ומדרכות בכל העיר. לא עושים כלום

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר