משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והרשות הארצית לתחבורה ציבורית מרחיבים את הפיילוט להנגשת קווי האוטובוסים הבינעירוניים של התחבורה הציבורית לאנשים המתניידים בכיסאות גלגלים.
במסגרת הפיילוט, מ-1 בדצמבר יונגשו עשרות קווים בינעירוניים לנוסעים המתניידים בכיסאות גלגלים בכ-30 ערים ברחבי הארץ. יצוין כי קווי התחבורה הציבורית העירוניים בארץ מונגשים כיום לאנשים עם מוגבלות, בהתאם לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. למרות שהחוק מחייב את הנגשת האוטובוסים לכיסאות גלגלים רק בקווים העירוניים, החליטה שרת התחבורה מירי רגב לפני כשנה וחצי על יציאה לפיילוט של הנגשת אוטובוסים בקווים בינעירוניים.
ממשרד התחבורה נמסר כי כעת החליטה רגב על הרחבת הפיילוט ל-15 קווים נוספים, כך שמ-1 בדצמבר יגיע מספר הקווים שבהם ניתן לעלות לאוטובוס בכיסא גלגלים ל-60, בפרישה ארצית רחבה. באוטובוסים המשתתפים בפיילוט יותקן מעלון חשמלי להעלאה ולהורדה של נוסע בכיסא גלגלים.
הקווים שיצטרפו לפיילוט יפעלו בחיפה, בקרית אתא, בקרית ביאליק ובקרית מוצקין. כמו כן הם יפעלו בקרית שמונה, חצור הגלילית, צפת, ראש פינה, חורפיש, מעלות תרשיחא, נהריה, ירכא, ג'וליס, אבו סנאן, כפר מנדא, אעבלין, עפולה, נוף הגליל, יקנעם עילית, זכרון יעקב, ג'סר א-זרקא, בנימינה-גבעת עדה, פרדס חנה-כרכור, חדרה, רמת גן, בני ברק, מודיעין עילית, ירושלים, ביתר עילית ובית שמש.
בכל אוטובוס מונגש מתאפשרת נסיעה לנוסע אחד בלבד המתנייד בכיסא גלגלים, ולכן נסיעה בקו בינעירוני נגיש מחייבת הזמנת מקום 24 שעות מראש. ניתן לבצע הזמנה טלפונית במוקדים של מפעילי התחבורה הציבורית. בימים ראשון-חמישי ניתן להזמין מקום עד לשעה 16:00 ביום שלפני הנסיעה, וביום שישי ניתן להזמין מקום עד לשעה 12:30 עבור נסיעה במוצאי שבת או ביום ראשון. התשלום עבור הנסיעה הוא זהה לתשלום עבור נסיעה רגילה, ומתבצע בכל אמצעי התשלום הנהוגים בתחבורה הציבורית, ובהם רב קו ויישומוני התשלום מוביט, פנגו, Cello ו-Hop On.
רגב: "הרחבת הפיילוט להנגשת הקווים הבינעירוניים היא חלק ממחויבותנו לאנשים עם מוגבלות. למרות שהחוק מחייב אותנו להנגיש רק קווים עירוניים, יזמתי את הנגשת השירות גם לקווים בינעירוניים במטרה לצמצם את הפערים ולהרחיב את חופש התנועה של אלו הנאלצים להיעזר בכיסא גלגלים לצורך התניידות יומיומית. משרדנו ימשיך לדאוג לכל המגזרים ולכל קבוצות האוכלוסייה, במרכז ובפריפריה, על מנת להבטיח שכל אחד ואחת, בכל פינה במדינה, ייהנו מאותה רמת שירות ומהתחשבות בצרכיהם הייחודיים".
אייל
צריך להקים מערך של מיניבוסים מיוחדים לנכים, מוגבלים בתנועה ובעלי צרכים מיוחדים ושהמיניבוסים ייסעו על פי הדרישה עם הנכה ובני המשפחה בתשלום סמלי. זה הרבה יותר יעיל וזול מאשר להתחיל להנגיש אוטובוס עבור נכה אחד בלבד.