-->
בית משפט (צילום: JanPietruszka/depositphotos.com)
בית משפט (צילום: JanPietruszka/depositphotos.com)

כתב אישום נגד החיפאים החשודים בריגול: "אחד המקרים החמורים ביותר של עבירות ביטחוניות"

על פי כתב האישום, שבעת החשודים, תושבי חיפה והצפון, מילאו במשך כשנתיים מאות משימות עבור מפעיליהם האיראנים, בהן איסוף מידע וצילום מתקנים צבאיים. עבור ביצוע המשימות הם קיבלו סכום של כ-300 אלף דולר

פורסם בתאריך: 25.10.24 12:41

פרקליטות המדינה הגישה הבוקר (שישי) לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד שבעה תושבי חיפה והצפון, שניהלו במשך כשנתיים תא ריגול איראני, המייחס להם עבירות ביטחון של סיוע לאויב במלחמה ומסירת ידיעה לאויב וביקשה לעצור אותם עד תום ההליכים.

החקירה המאומצת, שהחלה עם חשיפת הפרשה, העלתה כי שבעת הנאשמים פעלו במסגרת חוליה מאורגנת שגויסה ע"י סוכן איראני, ועסקו במשך תקופה של כשנתיים באיסוף מידע וצילום מתקנים צבאיים ובסיסים, בהם בסיסי חיל האוויר בנבטים וברמת דוד, מחנה הקריה בתל אביב, אתרי סוללות כיפת ברזל ועוד.

הנאשם המרכזי וראש החוליה הוא אזיז ניסנוב (43), שהיה בקשר עם המפעילים האיראניים, ופעל לצירוף חברים נוספים לחוליה. הנאשם השני הוא אלכסנדר סדיקוב (58), ששימש סגנו של ניסנוב, והיה אחראי בפועל על ניהול החולייה וחלוקת המשימות והתשלום בין חבריה. הנאשם השלישי, קטין, ששימש איש הביצוע העיקרי במשימות הצילום ושליחת התוצרים למפעילים האיראניים. נאשם נוסף, קטין גם הוא, עסק במשימות צילום, שליחת תוצרים וקבלת כספים מהסוכן האיראני. הנאשמים הנוספים בפרשה הם יגאל ניסן (20), בנו של הנאשם ניסנוב, ויצ'סלב גושצ'ין (46) ויבגני יופה (47) מנוף הגליל.

שבעת הנאשמים ביצעו מאות משימות עבור האיראנים. משימות שמתחלקות לשלושה צירים מרכזיים: איסוף אל מול מתקנים רגישים במדינת ישראל, אל מול בסיסים צבאיים ואל מול יעדי אדם – והכול למטרות פגיעה של האיראנים.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עוה"ד עינב איטסקו גולד, שגב אדלר ומור בן אבו מפרקליטות מחוז חיפה, בשנתיים האחרונות ביצעו הנאשמים משימות רבות עבור אדם שהזדהה בשם אלחאן אגייב, מטעם גורמי המודיעין באיראן, וסוכן חוץ נוסף המכונה "אורחאן". שני הפעילים היו בקשר רציף עם הנאשמים וגייסו אותם לביצוע משימות שונות במטרה לאסוף מודיעין עבור איראן, ובהן צילום ואיסוף מידע על תשתיות אזרחיות, בסיסים צבאיים, מערכות הגנה ואמצעי לחימה צה"ליים, וכן לעקוב אחר אנשים שונים.

הנאשמים ביצעו מאות משימות של צילומי בסיסים ובהם בסיסי חיל האוויר בנבטים, רמת דוד, תל נוף, פלמחים, יב"א במירון ובמצפה רמון, וכן בסיסים בבאר טוביה, קריית גת, עמק חפר, מתחם גלילות ועוד.

 

 

נוסף על כך, הנאשמים צילמו, בהתאם להנחיות המפעילים האיראניים, את מערכות כיפת ברזל באזור חיפה והקריות, את קריית הממשלה בחיפה, נמלי חיפה, אשדוד ואילת, תחנת הכוח בחדרה, ואת בלון התצפית הצה"לי באזור צומת גולני. אחת המשימות הייתה צילום בסיס נבטים ב-14 באפריל 2024, יום לאחר המתקפה האיראנית שפגעה בבסיס.

המפעילים האיראניים שלחו לנאשמים את מיקומי האתרים לצילום, כולל מפות, צילומי אוויר ומיקומים מדויקים, ולעיתים אף את המיקום שממנו היו צריכים לצלם. עוד שלחו המפעילים לנאשם הקטין נקודות ציון של מספר בסיסים צבאיים ואתרים אסטרטגיים, לצורך ביצוע משימות צילום עתידיות, ובהם בא"ח גולני ובו נקירה של נקודת ציון בחדר האוכל שבבסיס, מכון דוד (רפא"ל) ועוד.

ניסנוב התבקש לברר פרטים על מומחית להנדסת גז ולענייני הקווקז מאוניברסיטת חיפה, שהרצאותיה בנוגע לאיראן מפורסמות באינטרנט. בין היתר, התבקש לברר פרטים אודות קרובי משפחתה, רכבה, הלו"ז שלה ועוד.

נוסף על כך, ולמקרה שייתפסו כשהם מצלמים במקומות אסורים, ניסנוב יצר לחוליה סיפור כיסוי כאילו הם מדריכי טיולים.

הנאשמים קיבלו על כל משימה תשלום והחזר הוצאות שנעו בין 500 ל-1,200 דולר לכל משימה. סך התשלום שקיבלו עמד על 300 אלף דולר שחולקו בין חברי החולייה.

בפרקליטות המדינה מדגישים, כי זה אחד המקרים החמורים ביותר של עבירות ביטחוניות, שנחשפו במדינת ישראל, ואשר בוצעו על ידי אזרחים ישראלים שידעו היטב שהם פועלים נגד בטחון המדינה ולטובת איראן, בשעה שמדינת ישראל מנהלת מלחמה קשה בכמה חזיתות.

חקירת הפרשה לוותה במשך מספר שבועות באופן צמוד על ידי הפרקליטים שהגישו את כתב האישום ובהובלה וניהול של ראש הצוות הביטחוני בפרקליטות מחוז חיפה, עו"ד שלי זאבי-ברזילי.

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר