-->
חנות הפופ-אפ של אתא במתחם של אניצ'ה (צילום: אמבר ניזרי)
חנות הפופ-אפ של אתא במתחם של אניצ'ה (צילום: אמבר ניזרי)

רבותי, ההיסטוריה חוזרת: "אתא" תפתח סניף קבוע בחיפה

עד אמצע שנות ה-80 היה מפעל הטקסטיל "אתא" שם נרדף לישראליות. בשנת 1985 נסגר המפעל עד שאיש העסקים שחר סגל החליט להקים את המותג מחדש לפני תשע שנים. הצלחתה של חנות הפופ-אפ שנפתחה במתחם אניצ'ה בשדרות מוריה הביאה להחלטה להקים סניף קבוע בחיפה שפתיחתו מתעכבת בשל המצב הביטחוני. הסניף צפוי להיפתח בתחילת חודש הבא

פורסם בתאריך: 25.10.24 11:08

ותיקי העיר בוודאי יזכרו את החנות המיתולוגית של מפעל הביגוד "אתא" ברחוב העצמאות בעיר התחתית. הייתה זו חנות הדגל של המפעל בעיר שנחשב לאחד המותגים האיכותיים והמוכרים בארץ שהלביש דורות של אנשים עוד מתקופת המנדט הבריטי.

בשנת 1934 פתח איש העסקים אריך מולר מפעל לטקסטיל במפרץ חיפה שהיה בזמנו המרכז התעשייתי הגדול בארץ. המפעל הוקם על שטח שנקנה סמוך לכפר הערבי דאז כופריתא, ששמו שונה אחרי כך לכפר עטא – שלימים קיבל האזור את השם העברי קרית אתא ומכאן קיבל המפעל את שמו. בתקופת מלחמת העולם השניה סיפק המפעל אוהלים, מדים ופרטי לבוש נוספים לצבא הבריטי והפך לספק הראשי שלהם במזרח התיכון. לאחר הקמת המדינה הפך המפעל לספק ראשי של צה"ל כשבנוסף לביגוד הוא סיפק לו גם אוהלים, אלונקות ורצועות למקלעים.

בתקופת הצנע שהונהגה בארץ בשנות ה-50 נכנס המפעל לכל בית בישראל. כל משפחה שקיבלה הקצבה של נקודות יכולה הייתה לרכוש ביגוד בחנויות הרשת שהלכה והתרחבה. בשנת 1985 נסגר המפעל לאחר שעבר מספר בעלים לאורך השנים. על השטח בכורדני, בו נפתח לימים מפעל נוסף, הוקם הקריון, ועל שטח המפעל בקרית אתא הוקמה שכונת מגורים.

 

אלא שבשנת 2016 החליט איש העסקים והבמאי שחר סגל להחזיר עטרה ליושנה ולהקים את המותג לתחייה בשותפות המעצבת יעל שנברגר. מאז פתח המותג ארבעה סניפים – שלושה בתל אביב ואחד ברמת השרון.

בחודשים יוני ויולי פתח המותג חנות פופ-אפ במתחם של שושי אברהמוב – אניצ'ה – בשדרות מוריה 3. בעקבות ההצלחה החליטו במותג להפוך את ההשתקעות הזמנית לקבועה ולפתוח סניף של המותג בחנות סמוכה. בשל המצב הביטחוני בחיפה ושיגורי הטילים התכופים נידחו השיפוצים המתוכננים שלה ופתיחת החנות, כך שלפני שבועיים פתחו באופן זמני חנות במתחם של אברהמוב עד להשלמת השיפוצים. הפתיחה המתוכננת, אומרים במותג, צפויה להיות בתחילת חודש הבא.

השיפוצים בסניף המיועד של אתא (צילום: אמבר ניזרי)

השיפוצים בסניף המיועד של אתא (צילום: אמבר ניזרי)

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר