-->
הבד השחור על מצבתו של סמ"ר דוד בוגדנובסקי ז"ל (צילום: מתוך הפוסט של יוליה בוגדנובסקי)
הבד השחור על מצבתו של סמ"ר דוד בוגדנובסקי ז"ל (צילום: מתוך הפוסט של יוליה בוגדנובסקי)

"הבד השחור הזה הוא דגל שחור לחברה הישראלית"

הפרסום על כיסוי מצבתו של חלל צה"ל סמ"ר דוד בוגדנובסקי ז"ל הגיע למסדרונות הכנסת. במכתב ששלח לשר הביטחון יואב גלנט ביקש ח"כ מאיר כהן "לפעול באופן מיידי, קודם כל בהבעת התנצלות פומבית ובמתן מענה למשפחה השכולה". גם יו"ר ארגון The Christian Voice הביע זעזוע

פורסם בתאריך: 8.10.24 10:17

הפרסום ב"כלבו – חיפה והקריות" על כיסוי מצבתו של חלל צה"ל סמ"ר דוד בוגדנובסקי ז"ל הגיע למסדרונות הכנסת. כפי שפורסם כאן הבוקר, אתמול הגיעה יוליה בוגדנוסבקי, אמו של דוד ז"ל, להתייחד עם זכרו וגילתה לתדהמתה כי המצבה כוסתה בבד שחור. הסיבה: על מצבתו של בוגדנובסקי ז"ל, שעלה לישראל מאוקראינה בשנת 2004 ואשר נטמן בקצה השורה סמוך לגדר האבן, חרוט צלב.

האם הכואבת פרסמה בפייסבוק פוסט קורע לב ובו כתבה: "פוסט של צער, טינה ואכזבה. היום נסעתי לדוידושקה כמו בכל יום כדי להדליק נר ולהיות איתו. הייתי המומה – שמו בד שחור על דוד שלי, הגיבור שלי, גיבור מדינת ישראל, כדי לכסות את המצבה ואת הצלב. אין לי מילים לתאר את ההשפלה שחשתי. חשבתי שדוד שלי, שמסר את חייו למדינה, שאהב את המדינה מעומק לבו, שהלך לצבא להגן עלי, על משפחתו ועל כולנו, לא שונה מבחורים אחרים ואינו אדם סוג ב'. עמדתי שם ובכיתי. לא הסרתי את הסמרטוט השחור הזה כי אני מכבדת את רגשותיהם של הורים אחרים, ואני יודעת איזה כאב יש בכל לב של אמא, אבא, אחות ואח. לא רציתי להפוך את הטקס לשדה קרב. אני לא נוגעת במצבות של ילדים אחרים, אז מי נתן לכם את הזכות לגעת בבני הקדוש? אני מאוכזבת, אני בוכה, אני צורחת מכאבים. זה לא העם היהודי שהתאהבתי בו".

בעקבות הפרסום שלח ח"כ מאיר כהן מכתב לשר הביטחון יואב גלנט, ובו כתב: "יוליה בוגדנובסקי, אמו של לוחם הנדסה קרבית סמ"ר דוד בוגדנובסקי שנפל ב-23 בדצמבר בקרב ברצועת עזה, חשפה בפוסט בפייסבוק כי קבר בנה כוסה בבד שחור במהלך הטקס הרשמי בבית העלמין בחיפה לציון שנה לאירועי 7 באוקטובר ולמלחמת חרבות ברזל. הבד השחור נועד להסתיר את הצלב על קברו של דוד, שמסמל את דתו ואת אמונתו. הבד השחור הזה הוא דגל שחור לחברה הישראלית. חיילי צה"ל בני כל הדתות נלחמים יחד ולמרבה הצער גם נהרגים יחד".

עוד כתב כהן כי "כישראלים וכיהודים עלינו לחבק את מי שבחרו להיות שותפים לגורלנו, לא להשפילם ולפגוע בהם. דרך ארץ קדמה לתורה – ערך זה, שחייב להוביל את החברה הישראלית, נפגע בצורה בוטה במקרה זה. מי שכיסה את המצבה ידע שהוא פוגע במשפחה שכולה, אך בחר במעשה זה מתוך חוסר רגישות. אנו חיים בחברה שמאופיינת בגיוון דתי ותרבותי, ועלינו להבטיח שלעולם לא יישנו מקרים שבהם נשכח זאת".

 

 

כהן ביקש מגלנט "לפעול באופן מיידי, קודם כל בהבעת התנצלות פומבית ובמתן מענה למשפחה השכולה. אנא, פעל באופן הנחוש הדרוש על מנת להגן על כבודם של אלו שנפלו למען המדינה ועל כבוד משפחותיהם. אבקש לדעת אם כיסוי קברו של דוד ז"ל נעשה באישור, אם היו מקרים דומים של כיסוי קברי נופלים, וכיצד בכוונתך למנוע הישנותם בעתיד של מקרים דומים שקורעים את נפשם של בני המשפחות השכולות. לא די לנצח בשדה הקרב אם נפסיד במאבק על אחדותנו. שותפות גורל משמעה גם סובלנות והכרה בשוני. כיסוי הקבר הוא ההיפך הגמור מכך, וראוי שהדבר יובהר על ידך כשר האחראי על הנצחת החללים ועל בתי העלמין הצבאיים".

גם יו"ר ארגון The Christian Voice, סא"ל (במיל') איהאב שליאן שלח מכתב למשרד הביטחון, שבו נכתב: "אני פונה אליכם בשם עמותת הקול הנוצרי כדי להביע זעזוע עמוק על המקרה החמור שהתרחש בבית העלמין בחיפה במהלך טקס זיכרון לחלל צה“ל דוד בוגדנובסקי ז“ל, שנפל במלחמת חרבות ברזל. קברו כוסה בסדין שחור מכיוון שעל הקבר היה סמל של צלב. אירוע זה, הכולל גזענות והדרה של המשפחה והקהילה הנוצרית, אינו מתקבל על הדעת ואינו הולם את ערכי צה“ל, מדינת ישראל והחברה הישראלית. אנו מצפים ממוסדות המדינה וממערכת הביטחון לנקוט את כל האמצעים למניעת הישנות מקרים כאלו בעתיד ולהוקיע גזענות ואפליה מכל סוג שהיא".

עוד כתב שליאן כי "כעמותה שפועלת למען קידום האחדות ושוויון בין הקהילה הנוצרית לכל אזרחי מדינת ישראל, אנו דורשים את חקירת האירוע, לקיחת אחריות מלאה ופרסום התנצלות פומבית כלפי המשפחה והקהילה הנוצרית כולה. אנו מאמינים בצדק, באחווה ובשותפות גורל של כל תושבי מדינת ישראל, יהודים ונוצרים כאחד, ולכן נבקש טיפול דחוף במקרה זה והבהרה כי אירועים מסוג זה אינם מייצגים את עמדות המערכת. נוסף על כך אני מבקש להעלות את נושא הקמת אתר הנצחה לחללי העדה הנוצרית שעדיין לא מומש. חללי העדה, שנפלו על הגנת מדינת ישראל, ראויים להוקרה ראויה, ואנו מבקשים לקדם את הנושא בהקדם".

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. שתי כתבות תוך כמה שעות ואף לא

    פעם אחת ביקשתם את תגובת העירייה/בית העלמין?
    מה הסיבה לכיסוי? מי יזם ומי אישר את הכיסוי?

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר