-->
הנרצחים והנופלים מאזור חיפה במלחמת חרבות ברזל
הנרצחים והנופלים מאזור חיפה במלחמת חרבות ברזל

שנה לטבח: ונזכור את כולם

כ-1,700 אזרחים וחיילים קיפחו את חייהם במלחמת חרבות ברזל שפרצה בעקבות הטבח של 7 באוקטובר - 51 מהם מחיפה, מהקריות ומטירת כרמל. אלו הם שמותיהם

פורסם בתאריך: 7.10.24 12:51

ב-7 באוקטובר 2023 פרצו מחבלי חמאס והג'יהאד האסלאמי את המחסום היבשתי בגבול עזה, חדרו לשטח ישראל וביצעו טבח בתושבי העוטף ובמבלים במסיבת הנובה סמוך לקיבוץ רעים. כ-1,700 אזרחים וחיילים קיפחו את חייהם במלחמת חרבות ברזל שפרצה בעקבות הטבח – 51 מהם מחיפה, מהקריות ומטירת כרמל. אלה שמותיהם:

חיפה

איתי בנג'ו ז"ל, בן 30 מחיפה, נרצח במסיבת הנובה ברעים. איתי היה במסיבה ביחד עם שותפתו לדירה בבאר שבע שני קופרווסר ז"ל. הוא סיים את התואר הראשון בלימודי הנדסת חומרים ועמד להתחיל את לימודי התואר השני. איתי היה בוגר בית הספר ליאו באק, וחבריו סיפרו על בחור עם לב ענק, בעל חוש הומור משובח וחיוך מאוזן לאוזן.

 

איתי בנג'ו ז"ל

איתי בנג'ו ז"ל

 

דניאלה (דנה) פטרנקו ז"ל, בת 23 מחיפה, נרצחה במסיבה ברעים. במשך ארבעה ימים לא ידעה משפחתה של דנה מה עלה בגורלה, עד שקיבלו את הבשורה הקשה מכל, שהיא נרצחה במסיבה. דנה למדה בבית הספר עירוני ג' בכיתה המדעית, ובצבא שירתה כמקפלת מצנחים. למסיבה היא הגיעה עם בן זוגה דניאל גולטמן ז"ל מראשון לציון שנרצח גם הוא. חבריה סיפרו שהיא היתה בחורה צעירה שאהבה את המשפחה ואת החיים, תמיד עזרה עם אחיה הקטנים ואהבה לחגוג ולשמוח.

 

דניאלה (דנה) פטרנקו ז''ל

דניאלה (דנה) פטרנקו ז"ל

 

איליה שאמץ ז"ל, בן 35 מחיפה, נרצח במסיבת הנובה. איליה, בן יחיד להוריו, עבד במסיבה ברעים כמאבטח. חבריו מספרים על בחור צנוע, שתמיד עשה הכל בחצי הומור עם צחוק מתגלגל.

 

איליה שאמץ ז"ל

איליה שאמץ ז"ל

 

שני קופרווסר ז"ל, בת 28 מחיפה, נרצחה במסיבה ברעים. הוריה של שני חיכו ימים ארוכים לסימן חיים ממנה עד שהתבשרו על מותה. שני למדה בבית הספר ליאו באק, וחבריה מספרים על בחורה חייכנית, מלאת שמחת חיים, תלמידה חרוצה ושקדנית. מכיוון שבכיתתה היו שלוש נערות בשם שני, היא קיבלה את הכינוי "קופר" שליווה אותה עד למותה. שני סיימה את לימודי התואר השני בכלכלה באוניברסיטת בן גוריון והיתה אמורה להתחיל עבודה חדשה.

 

שני קופרווסר ז"ל

שני קופרווסר ז"ל

 

ענבר היימן ז"ל, בת 27 מחיפה, נחטפה ב-7 באוקטובר ממסיבת הנובה ונרצחה בשבי חמאס בעזה. ענבר התנדבה במסיבה כמטפלת רגשית, הלפרית, וסייעה לאנשים שחשו לא בטוב. עם הישמע האזעקות, ענבר וחברותיה הסתתרו מתחת לבמה במסיבה, ולאחר מכן רצו לשדות, וענבר נתפסה על ידי שני מחבלים. במשך 71 ימים משפחה וחבריה קיוו שהיא תשוב, עד שהגיעה הבשורה המרה. ענבר היתה אמנית גרפטי שכונתה "פינק" ולמדה תקשורת חזותית במרכז האקדמי ויצו. היא היתה אחת מ-101 אוהדי מכבי חיפה שנרצחו או נפלו במלחמה.

 

ענבר היימן ז"ל

ענבר היימן ז"ל

 

אריה זלמנוביץ' ז"ל, בן 85, יליד חיפה, נחטף על ידי מחבלי חמאס מביתו בקיבוץ ניר עוז. בדצמבר 2023 הודיע הקיבוץ על הירצחו. זלמונביץ', אב לשניים וסב לחמישה, ממקימי ניר עוז, עסק בגידולי שדה והתמחה בחיטה. הוא היה איש ספר ובעל ידע רחב בהיסטוריה ובידיעת הארץ. בחודש אוגוסט דווח שזלמנוביץ' הוא החטוף שנרצח ליד פרחאן קאדי – חטוף שהושב לישראל.

 

אריה זלמנוביץ' ז"ל

אריה זלמנוביץ' ז"ל

 

סמ"ר שלמה רשטניקוב ז"ל, בן 20 מחיפה, לוחם בגדוד 51 של חטיבת גולני, נפל ב-7 באוקטובר 2023. שלמה עלה לישראל מרוסיה בשנת 2017 והיה חבר בבני עקיבא. הוא הותיר אחריו הורים – נטליה ואולג, ואח – אנדריי. שלמה הובא למנוחות בהר הרצל.

 

שלמה רשטניקוב ז"ל

שלמה רשטניקוב ז"ל

 

סמל אמיר איל ז"ל, בן 19 מחיפה, לוחם איסוף בגדוד 414 של חיל הגנת הגבולות, נפל ב-7 באוקטובר 2023. חבריו של אמיר, בוגר מחזור ק"ג בבית הספר הריאלי, מספרים על חבר טוב ואוהב ספורט, ששיחק כדורסל, פינג פונג וטניס. לאחר מותו ערכו חבריו של אייל מחווה לכבודו, כשרשמו את שמו על אחד מהפגזים לפני ששוגר לעבר עזה. הוא הותיר אחריו הורים – שרן ושי, ואחים – שחר ושיר. אמיר הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בחיפה.

 

אמיר איל ז"ל

אמיר איל ז"ל

 

סמל אמיל סמוילוב ז"ל, בן 22 מחיפה, מאבטח מתקנים במתפ"ש, נפל ב-7 באוקטובר 2023. אמיל, שעלה לישראל בשנת 2021 מרוסיה, אהב ספורט, חילק את זמנו בין כדורגל לאגרוף ויזם הקמת חדר כושר בבסיסו. הוא הותיר אחריו הורים – רינה ופנחס, ואח – לאונרד. אמיל הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי קרית שאול.

 

אמיל סמוילוב ז"ל

אמיל סמוילוב ז"ל

 

סמ"ר דניאל משה דנינו ז"ל, בן 21 מחיפה, לוחם בגדוד 13 של חטיבת גולני, נפל ב-7 באוקטובר 2023 בהיתקלות עם מחבלים. דניאל למד בבית הספר לווינסון בקרית ים, וחבריו מספרים על ילד חייכן שתמיד רצה לעזור. הוא אהב טבע וטיולים. דניאל הותיר אחריו הורים – ענת ושלום, ואחיות – שני ומיראל. הוא הובא למנוחות בבית העלמין צור שלום.

 

דניאל משה דנינו ז"ל

דניאל משה דנינו ז"ל

 

רס"ל עמית פלד ז"ל, בן 21 מחיפה, לוחם ביחידת אגוז של עוצבת הקומנדו, נפל ב-7 באוקטובר 2023. עמית למד בבית הספר הריאלי, וחבריו מספרים על ילד מאושר ושמח, עדין ושקט, שחלם לטפס על האוורסט. הוא הותיר אחריו הורים – דניה ועמר, ואחות – גיה. עמית הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בחיפה.

 

עמית פלד ז"ל

עמית פלד ז"ל

 

סרן אלינה פרבוסודובה ז"ל, בת 23 מחיפה, קצינה במחוז דרום בפיקוד העורף, נפלה ב-7 באוקטובר 2023.  למדה בבית הספר אליאנס בכיתת מת"ת למנהיגות, לתקשוב ולתקשורת. היא הצטיינה בלימודיה והיתה ילדה ספורטאית, שבילתה שעות באימוני של אמנויות לחימה ובריקוד בלט. אלינה, מתנדבת במד"א, שירתה בבסיס אורים, ובשבת השחורה ניהלה קרב בחמ"ל שאליו ניסו המחבלים לחדור. היא הצליחה לחסל קבוצה של מחבלים והוכרעה מרימון שהושלך לעברה. אלינה הותירה אחריה הורים – אולגה ומיכאל, ואח – דניאל. היא הובאה למנוחות בבית העלמין הצבאי בחיפה.

 

סגן אלינה פרבוסודובה ז"ל (צילום מתוך חשבון האינסטגרם שלה))

אלינה פרבוסודובה ז"ל

 

סנ"צ ודים בליך ז"ל, בן 39 מחיפה, שוטר ביחידת מתפ"א של משטרת ישראל, נפל בקרב ב-7 באוקטובר 2023, במהלך ניסיון לסייע לאנשי קיבוץ בארי. הוא נלחם בחירוף נפש לצד חבריו כשנתקלו במחבלים, הסתער וחיסל רבים מהם. ודים הותיר אחריו הורים – נונה ואלכנסדר, אשה – אורטל, ושלושה ילדים. הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בחיפה.

 

סנ"צ ודים בליך ז"ל (צילום: דוברות משטרת ישראל)

ודים בליך ז"ל

 

מפקח אלכסיי שמקלוב ז"ל, בן 34 מחיפה, לוחם ימ"מ במשמר הגבול, נפל בקרב ב-7 באוקטובר 2023. אלכסיי היה אחד מהגיבורים שנפלו בקרב על תחנת המשטרה בשדרות. הוא הותיר אחריו הורים – ילנה ואיגור, ואח – יוליה. אלכסיי הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בחיפה.

 

אלכסיי שמקלוב ז"ל

אלכסיי שמקלוב ז"ל

 

סמ"ר נריה בן דוד ז"ל, בן 22 מחיפה, מפקד כיתה בגדוד 603 של חיל ההנדסה הקרבית ב-8 באוקטובר 2023. נריה אהב את הטבע, למד בישיבת רגבים בגולן והתנדב בחווה בבית רימון. הוא הותיר אחריו הורים – מיכל וברוך, ואח – עקיבא, מוריה, הלל, רננה, אודיה, אביחי ויחזקאל. נריה הובא לקבורות בבין העלמין הצבאי בהר הרצל.

 

נריה בן דוד ז"ל

נריה בן דוד ז"ל

 

סרן בני וייס ז"ל, בן 22 מחיפה, מפקד מחלקה בגדוד 195 של עוצבת בני אור, נפל בקרב בצפון רצועת עזה ב-2 בנובמבר 2023. בני למד בבית הספר חוגים, ובני משפחתו סיפרו שהוא היה אדם של פעולה ועשייה, עם חיוך תמידי על פניו ושאיפה למצוינות. הוא הותיר אחריו הורים – אינה ואלי, ואחים – טומי ודניאל. בני הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בחיפה.

 

בני וייס ז"ל

בני וייס ז"ל

 

רב"ט אברהם פטנה ז"ל, בן 20 מחיפה, לוחם בגדוד ארז של המשטרה הצבאית, נפל בפיגוע במחסום המנהרות בירושלים ב-16 בנובמבר 2023. אברהם נולד בטירת כרמל וגדל בחיפה. הוא נהרג לאחר שזיהה ארבעה מחבלים ומנע פיגוע גדול בירושלים. בני משפחתו סיפרו על אדם אמיץ וחזק. אברהם הותיר אחריו הורים – איילנש ואווקה, ואחים – שלמה, נצנת ואברם. אברהם הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בחיפה.

 

רב"ט אברהם פטנה ז"ל (צילום מתוך דף הפייסבוק שלו)

אברהם פטנה ז"ל

 

סמל אחיה דסקל ז"ל, בן 19 מחיפה, לוחם בגדוד 51 של חטיבת גולני, נפל בקרב בצפון רצועת עזה ב-12 בדצמבר 2023. הוא היה בוגר הישיבה התיכונית הדתית יבנה בחיפה ותלמיד שיעור ג' בישיבת ההסדר קרית שמונה. בני משפחתו מספרים על ילד עדין נפש ומופנם עם לב ענק. אחיה הותיר אחריו הורים – שלומית ועמוס, ואחים – מנשה, אביגיל, תהילה, דוד, עטרה, אבישי, יצחק ורחל. הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בחיפה.

 

אחיה דסקל ז"ל

אחיה דסקל ז"ל

 

סמ"ר אוראל בשן ז"ל, בן 20 מחיפה, לוחם בגדוד ההנדסה 603 של עוצבת סער מגולן, נפל בקרב בדרום רצועת עזה ב-23 בדצמבר 2023. אוראל למד בבית בתיכון עמל בקרית חיים, וחבריו מספרים על נער חייכן עם חוש הומור. הוא ההותיר אחריו הורים – ליאת ויצחק צחי, ואחים – אופק, מאור ואביאל. אוראל הובא למנוחות קבור בבית העלמין הצבאי צור שלום.

 

אוראל בשן ז"ל

אוראל בשן ז"ל

 

סמ"ר דוד בוגדנובסקי ז"ל, בן 19 מחיפה, לוחם בגדוד ההנדסה 603 של עוצבת סער מגולן, נפל בקרב בדרום רצועת עזה ב-23 בדצמבר 2023. חבריו סיפרו על אדם צנוע בעשייה, בבגרות ובאחריות, שביצע תמיד את משימותיו על הצד הטוב ביותר והיה ראשון לעזור לחברים ולמפקדים. דוד הותיר אחריו הורים – יוליה וודים, ואחות – אלינה. הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בחיפה.

 

סמ"ר דוד בוגדנובסקי ז"ל (צילום: דובר צה"ל)

דוד בוגדנובסקי ז"ל

 

רס"ר (מיל') אליהו מאיר אוחנה ז"ל, בן 28 מחיפה, לוחם בגדוד 7810 של חטיבת יפתח, נפל בקרב במרכז רצועת עזה ב-23 בדצמבר 2023. משפחתו סיפרה על אדם שאהב את המדינה והיה גאה לשרת בצבא. בזמן שהותו במילואים נולד בנו, והוא הספיק לצאת לברית. אליהו הותיר אחריו הורים – חנה ואברהם, אחים – שרה, יוסף, רות, מנשה, מרים ודן, אשה – רויה, ושני ילדים – טוהר ויוסף. הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בחיפה.

 

אליהו מאיר אוחנה ז"ל

אליהו מאיר אוחנה ז"ל

 

סרן אושרי משה בוצחק ז"ל, בן 22 מחיפה, מפקד צוות בסיירת הנח"ל, נפל בקרב ברצועת עזה ב-23 בדצמבר 2023. חבריו סיפרו שהוא היה הגאווה של משפחתו, כתר ראשם. אושרי למד בישיבת ההסדר טפחות וויתר על המסלול בשביל להתגייס לצבא. הוא הותיר אחריו הורים – אייל ורעות, אחים – הראל, טליה, נבו, חגי וצהלה, וארוסה – רביד דמתי, אשר לה לה התארס חודש לפני שנהרג. אושרי הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בחיפה.

 

אושרי משה בוצחק ז"ל

אושרי משה בוצחק ז"ל

 

רס"ם (במיל') מתן לזר ז"ל, בן 32 מחיפה, לוחם בגדוד 6261 של חטיבה 261, נפל בקרב בדרום רצועת עזה ב-22 בינואר 2024. הוא למד בבית הספר הריאלי ועבד כאח במרכז הרפואי כרמל. חבריו סיפרו על אדם מסור ומקצועי, עם לב גדול, מלא ברגש ואמפתיה. הוא הותיר אחריו הורים – סילביו ויוספה, אח – לירן, אשה – אלינה, ובן – ארי, שהיה בן שנתיים וחצי כשאביו נהרג. מתן הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בחיפה.

 

מתן לזר ז"ל

מתן לזר ז"ל

 

רס"ל עדי אלדור ז"ל, בן 21 מחיפה, לוחם ביחידת מגלן של עוצבת הקומנדו, נפל בקרב בדרום רצועת עזה ב-11 בפברואר 2024. עדי למד בבית הספר הריאלי. חבריו ומפקדיו סיפרו על אדם ערכי, מסור וחדור מוטיבציה. למרות שנפצע במהלך שירותו הוא היה נחוש לחזור לשירות משמעותי. עדי הותיר אחריו הורים – רקפת ולירון, ואחים – לאורי, הילי וספיר. הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בחיפה.

 

עדי אלדור ז"ל

עדי אלדור ז"ל

 

סא"ל (במיל') נתנאל יעקב אלקובי ז"ל, בן 36 מחיפה, מפקד גדוד 630 בחטיבה הדרומית, נפל בקרב בדרום רצועת עזה ב-12 בפברואר 2024. אשתו סיפרה על אדם טוטאלי בכל מה שעשה – בצבא, בעבודה ועם המשפחה – אבא מדהים שתמיד שם את המשפחה בראש סדר העדיפויות. הוא הותיר אחריו הורים – מרים ואלברט, אחיות – לירז ושרה, אישה – שרית, וחמישה ילדים – נהאל, אבישג, טליה, אביעד ואביתר. נתנאל הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בחיפה.

 

נתנאל יעקב אלקובי ז"ל

נתנאל יעקב אלקובי ז"ל

 

סמ"ר נדב כהן ז"ל, בן 20 מחיפה, לוחם בגדוד 77 של עוצבת סער מגולן, נפל בקרב בדרום רצועת עזה ב-31 במרץ 2024. חבריו ספדו לו שמורשתו היתה לאהוב את כולם, להתחבר ולהיות ביחד כעם אחד, ושהוא נתן את כל כולו למדינה ולצוות בשריון. נדב למד בבית הספר חוגים. הוא הותיר אחריו הורים – מיכל ודורון, ואחים – יונתן ורוני. נדב הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בחיפה.

 

נדב כהן ז"ל

נדב כהן ז"ל

 

סמל תומר קרן ז"ל, בן 20 מחיפה, לוחם בגדוד 51 של חטיבת גולני, נפל בלחימה בצפון ב-19 בספטמבר 2024. תומר למד בבית הספר עירוני ה', וחבריו ובני משפחתו סיפרו על אדם מלא בשמחת חיים, מוקף בחברים ופעיל בצופים. הוא הותיר אחריו הורים – סנדרה ועמית, ואח – בן. תומר הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בחיפה.

 

תומר קרן ז"ל

תומר קרן ז"ל

 

קרית מוצקין

מוריה רביב ז"ל, בת 23 מקרית מוצקין, נרצחה במסיבה ברעים. לאחר ימים של חיפושים התבשרו בני משפחתה על הירצחה, ככל הנראה בזמן מנוסתה מהמחבלים. במסיבה היתה עם חברותיה זיו פרנקל ז"ל ולין דפני ז"ל שנרצחו גם הן. מוריה למדה בבית הספר אורט מוצקין, וחודשיים לפני הטבח היא חזרה לארץ מטיול בדרום אמריקה. מוריה אהבה לרקוד, וחבריה מספרים על בחורה מיוחדת במינה, מוקפת בחברות ומלאת שמחת חיים.

 

מוריה רביב ז"ל

מוריה רביב ז"ל

 

זיו פרנקל ז"ל, בת 22 מקרית מוצקין, נרצחה במסיבת הנובה. במשך כמעט שבוע המתינה משפחתה למידע על גורלה, עד שהגיעה הבשורה המורה – זיו נרצחה וגופתה זוהתה. זיו היתה במסיבה יחד עם חברותיה לין דפני ז"ל מעין המפרץ ומוריה רביב ז"ל. בשבת בבוקר היא עוד היתה בקשר עם המשפחה, אך מהר מאוד הקשר נותק. זיו ולין חזרו מהטיול הגדול שאחרי הצבא זמן קצר לפני הטבח. זיו שירתה במשטרה הכחולה ואף קיבלה פרס הצטיינות. חבריה ומשפחתה מספרים על בחורה מוכשרת ועל ספורטאית שהציבה לעצמה יעדים והשיגה אותם.

 

זיו פרנקל ז"ל (שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

זיו פרנקל ז"ל

 

רס"ל (במיל') אסף פנחס טובול ז"ל, בן 22 מקרית מוצקין, לוחם בגדוד 77 של עוצבת סער מגולן, נפל בקרב בדרום רצועת עזה ב-27 בדצמבר 2023. חבריו סיפרו על אדם שכולו נתינה לזולת ושר חושב על כולם מלבד על עצמו. אסף הותיר אחריו הורים – אסתר ומאיר, וחמישה אחים – הדר, יחיאל, רעות, אור, דניאל ויהונתן. הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בחיפה.

 

אסף פנחס טובול ז"ל

אסף פנחס טובול ז"ל

 

סמ"ר ישראל אליהו סוויסה ז"ל, בן 20 מקרית מוצקין, לוחם בחטיבת הצנחנים, נפל ב-5 במרץ 2024. הוא עלה עם משפחתו לישראל מקנדה, ולפני כשנתיים, כשמשפחתו שבה לקנדה, הוא נשאר בארץ כדי להתגייס. ישראל נלחם בעזה מתחילת המלחמה, יצא להתרעננות ומצא את מותו בתאונת אופנוע. הוא הותיר אחריו הורים – חוה פרחה ומשה, ואחים – סלמה, יוסף, מנחם, מרים, חיה, חיים, לוי, מזל, מנוחה ונתנאל. ישראל הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בחיפה.

 

ישראל אליהו סוויסה ז"ל

ישראל אליהו סוויסה ז"ל

 

סמל דניאל לוי ז"ל, בן 19 מקרית מוצקין, לוחם בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל, נפל בקרב בצפון רצועת עזה ב-10 במאי 2024. בני משפחתו סיפרו על ילד עם לב ענק שהיה גאווה של כולם, שהיה חבר בבני עקיבא. דניאל הותיר אחריו הורים – סיגל ודוד, ואחים – בת אל, אוראל, איליי, ליאל, ירין ואוריאן. הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בקרית אתא.

 

דניאל לוי ז"ל

דניאל לוי ז"ל

 

סמ"ר נועם דואק ז"ל, בן 19 מקרית מוצקין, לוחם שריון בגדוד 9, של עוצבת הברזל, נפל בקרב בדרום רצועת עזה ב-25 ביולי 2024. בני משפחתו סיפרו על ילד עם לב זהב שהיה האור של הבית, נועם נפצע בלחימה בעזה והתעקש לחזור ולהילחם עם חבריו. הוא הותיר אחריו אם – אוסנת, ושני אחים – דור ורז. נועם הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בקרית אתא.

 

נועם דואק ז"ל

נועם דואק ז"ל

 

 

קרית ים

דוד ליסצ'וב ז"ל, בן 35 מקרית ים, נרצח במסיבה ברעים. דוד עבד במסיבה כמאבטח. חבריו מספרים על אדם מלא שמחת חיים, בעל חוש הומור וחברותי, שתמיד היה מסמר הערב והראשון שרץ לעזור. דוד השאיר אחריו אשה ושני ילדים, הורים ואחות.

 

דוד ליסצ'וב ז"ל

דוד ליסצ'וב ז"ל

 

רחל רייצ'ל דב ז"ל, בת 25 מקרית ים, נרצחה במסיבת הנובה. רייצ'ל היתה בת יחידה לאמה, לאחר שאביה יוסף דב ז"ל נרצח לפני כעשור. רחל, בוגרת בית הספר רבין בקרית ים, התגוררה בשנים האחרונות בתל אביב. היא היתה במסיבה עם חברה אליעד שמש, שהיה בטוח שהיא פצועה קשה בזמן שהתחבא איתה ברכב במשך שמונה שעות. חבריה מספרים על בחורה מיוחדת, חרוצה וחייכנית, שאהבה לשמוח ולרקוד.

 

רחל רייצ'ל דב ז"ל

רחל רייצ'ל דב ז"ל

 

אילקין נזרוב ז"ל, בן 30 מקרית ים, נרצח במסיבה ברעים. אילקין, בן יחיד להוריו, יצא לבלות במסיבה עם חברים וכשהבחין במחבלים הוא התחבא במכולה. הקשר איתו נותק לאחר שכתב להוריו שהוא אוהב אותם. מספר ימים לאחר מכן הם התבשרו שהוא נרצח ושגופתו זוהתה. חבריו מספרים על בחור חייכן וטוב לב שתמיד עזר לכולם.

 

אילקין נזרוב ז"ל

אילקין נזרוב ז"ל

 

אוראל פסו ז"ל, בן 26 מקרית ים, נרצח במסיבת הנובה. שלושה ימים לאחר מכן קיבלה משפחתו את ההודעה המרה. הסטורי האחרון של אוראל באינסטגרם היה כשהוא רץ לבטונדה ואמר שאם לא המשטרה מפריעה להם ליהנות אז החמאס מפריע. אוראל חלם לפרוץ כיוצר מוזיקת טרנס, ובני משפחתו סיפרו שהנתינה היתה חלק בלתי נפרד מחייו, ושהוא אהב במיוחד לעזור לסבא שלו שנמצא בבית אבות.

 

אוראל פסו ז"ל

אוראל פסו ז"ל

 

סמ"ר שלו דגן ז"ל, בן 20 מקרית ים, לוחם בגדוד 51 של חטיבת גולני, נפל ב-7 באוקטובר 2023. שלו למד בבית הספר אורט מוצקין, אהב כדורגל ושיחק כמגן ימני במכבי צור שלום. בני משפחתו סיפרו על בחור מלא באור ובשמחת חיים, שעזר לחלשים, היה חרוץ וחכם, וסחף אחריו את כולם. שלו הותיר אחריו הורים – פלור ויואל, ואח – עומר. הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בנהריה.

 

שלו דגן ז"ל

שלו דגן ז"ל

 

רס"ר (במיל') עידו אביב ז"ל, בן 28 מקרית ים, לוחם במסייעת שריון בגדוד חש"ן 9232 של עוצבת יפתח, נפל בקרב במרכז רצועת עזה ב-28 באפריל 2024. עידו, במקור מכרמיאל, התגורר בקרית ים עם בת זוגו. הוא היה מדריך גלישה בקרית ים שהדריך מאות ילדים והיה דמות ידועה ואהובה. הוא הותיר אחריו הורים – אמי ומרק, אחים – ניב ושקד, ובת זוג. עידו הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בכרמיאל.

 

עידו אביב ז"ל

עידו אביב ז"ל

 

קרית אתא

חי צפתי ז"ל, בן 27 מקרית אתא, נרצח במסיבה ברעים. בשבת בשעה 6:30 בבוקר התקשר חי לאמו וסיפר לה על הטילים, ואז נותקק הקשר איתו. חי היה אוהד בית"ר ירושלים, ובני משפחתו וחבריו סיפרו על בחור שהחיוך שלו כבש את כולם, אדם שכולו לב ונתניה.

 

חי צפתי ז"ל

חי צפתי ז"ל

 

אופיר צרפתי ז"ל, בן 27 מקרית אתא, נחטף מהמסיבה לרצועת עזה. ב-30 בנובמבר, בזמן שבני משפחתו היו עם מכבי חיפה במשחק בהונגריה, קיבלו בני משפחתו את הבשורה על מותו, והוא הובא למנוחות כמה ימים לאחר מכן. אופיר הציל את בת זוגו שובל ואת חברתם שי, והכניס את השתיים לרכב שחילץ אותן. לאופיר לא נותר מקום, והוא נחטף על ידי מחבלי חמאס בעודו בחיים. אופיר הגיע למסיבה כדי לחגוג את יום הולדתו עם חבריו, שמספרים על אדם שדאג לכולם.

 

אופיר צרפתי ז"ל (צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

אופיר צרפתי ז"ל

 

רס"ל אוראל אלון ז"ל, בן 23 מקרית אתא, נפל בקרב בבארי ב-7 באוקטובר 2023. אוראל היה לוחם ביחידה לתיאום פעולות אכיפה של משטרת ישראל, ומיד כשפרצה המלחמה הצטרף לכוחות בדרום. כעבור כשבוע התבשרה משפחתו שגופתו זוהתה. משפחתו וחבריו סיפרו על דמות משמעותית מאוד, בעל לב זהב והבחור הכי מצחיק, שאהב לעשות שטויות ולאהוב את החיים. אוראל למד בבית הספר רוגוזין. הוא השאיר אחריו הורים – טלי ואלי, אחים – קורל נויה, מורי ואסתר, וחברה – נועה בנעים. אוראל הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בקרית אתא.

 

אוראל אלון ז"ל

אוראל אלון ז"ל

 

סמל ירון זהר ז"ל, בן 19 מקרית אתא, לוחם בגדוד 13 של חטיבת גולני, נפל ב-7 באוקטובר 2023. ירון נלחם במשך שעות בבוקר השבת השחורה במחבלים שניסו לחדור למוצב ליד קיבוץ ארז וחיסל רבים מהם. בני משפחתו סיפרו על ילד צנוע שחלם להפוך לכדורגל מקצועי. הוא הותיר אחריו הורים – ליהי ועמרם, ואחים – עופרי וגיא. ירון הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בקרית אתא.

 

ירון זהר ז"ל

ירון זהר ז"ל

 

רס"ל אביאל מלקמו ז"ל, בן 21 מקרית אתא, לוחם ביחידת אגוז של עוצבת הקומנדו, נפל ב-9 באוקטובר 2023. משפחתו מספרת על אדם חייכן, מצחיק וחבר אמת, שהתחבר עם אנשים והיה אהוב בזכות אישיותו. לאחר נפילתו נמצאה בטלפון הסלולרי שלו רשימת חלומות שכתב, ואחד מהם היה לחנך נוער בסיכון. הוא הותיר אחריו הורים – שראיט וגרמאי, ואחים – רגל, אילן, חיים, בת אל, לירון ושי לי. אביאל הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בקרית אתא.

 

אביאל מלקמו ז"ל

אביאל מלקמו ז"ל

 

רס"ל נזר איטקין ז"ל, לוחם ביחידת אגוז של עוצבת הקומנדו, נפל בקרב בדרום לבנון בערב ראש השנה, 2 באוקטובר 2024. הוא עלה מאוקראינה לישראל ביחד עם אביו כי רק בישראל הרגיש בבית. אמו ואחיו סטס מתגוררים בקייב באוקראינה. נזר הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בקרית אתא.

 

נזר אטקין ז"ל

נזר אטקין ז"ל

 

קרית ביאליק

נועה אנגלנדר ז"ל, בת 23 מקרית ביאליק, נרצחה במסיבת הנובה ביחד עם בן זוגה נועם אפרים, ככל הנראה בזמן שניסתה לברוח מהמסיבה. במשך כמה ימים לא ידעה משפחתה מה עלה בגורלה, עד שקיבלו את הבשורה הקשה. בני משפחתה וחבריה סיפרו שהיא אהבה מאוד לרקוד ולהאזין למוזיקה. היא למדה בבית הספר אורט קרית ביאליק ואהבה אמנות ובעיקר ציור.

 

נועה אנגלנדר ז"ל (צילום: מתוך הפייסבוק)

נועה אנגלנדר ז"ל

 

רס"ן אריאל בן משה ז"ל, בן 27 מקרית ביאליק, מפקד פלוגה בסיירת מטכ"ל, נפל ב-7 באוקטובר 2023. אריאל בוגר בית הספר הריאלי והפנימייה הצבאית, היה לוחם מצטיין. בני משפחתו סיפרו על בחור מלח הארץ, שלצד הקריירה הצבאית אהב את תל אביב. הוא הותיר אחריו הורים – גלית וצור, אחים – לירון, קורן, שביט, ניתאי ואדר, ואשה – יובל. אריאל הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בחיפה.

 

רס"ן אריאל בן משה ז"ל (צילום מתוך דף הפייסבוק של הפנימייה הצבאית לפיקוד)

אריאל בן משה ז"ל

 

סמל יוסף דסה ז"ל, בן 19 מקרית ביאליק, לוחם בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל, נפל בקרב בצפון רצועת עזה ב-10 במאי 2024. חבריו סיפרו על חייל חדור מוטיבציה שהשירות הצבאי עשה לו טוב ושהיה אהוב על חבריו הלוחמים. הוא הותיר אחריו הורים – גנט וטמסגן, ואחים – קסהון, מאיה, אריאל וליאל. יוסף הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בקרית אתא.

 

סמל יוסף דסה ז"ל (צילום: דובר צה"ל)

יוסף דסה ז"ל

 

סמ"ר סימון שלומוב ז"ל, בן 20 מקרית ביאליק, לוחם בגדוד 202 של חטיבת הצנחנים, נפל בקרב בדרום רצועת עזה ב-18 בפברואר 2024. בשנת 2017 עלה סימון לארץ במסגרת תוכנית נעל"ה, התחנך בכפר הנוער מאיר שפיה והמשיך למכינה הקדם צבאית הראל. חבריו סיפרו על אדם קשוב ורגיש לזולת, נכוןן לעזור ומלא בשמחת חיים. הוא הותיר אחריו הורים – אינה ואיגור, ואחים – מרק, נזר ויאן מצד אביו. סימון הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בראשון לציון.

 

סימון שלומוב ז"ל

סימון שלומוב ז"ל

 

טירת כרמל

עדן ליז אוחיון ז"ל, בת 24 מטירת כרמל, נרצחה במסיבה ברעים. עדן גדלה בחיפה ולמדה בבית הספר עירוני ג'. לפני כשלוש שנים היא עברה לטירת כרמל עם אמה. חבריה מספרים על בחורה חייכנית ומצחיקה שאהבה את החיים ואהבה לרקוד.

 

עדן ליז אוחיון ז"ל

עדן ליז אוחיון ז"ל

 

אוראל אבוחצירה ז"ל, בן 25 מטירת כרמל, נרצח במסיבת הנובה. אוראל עבד במסיבה כמנהל הבר. כאשר החלו ההתראות הוא עדכן את אמו שהם שכובים על הרצפה. השיחה נותקה, ואוראל לא חידש את הקשר שוב. במשך ימים לא ידעה משפחתו מה מצבו, עד שקיבלה את ההודעה על הירצחו. אוראל למד בבית הספר היסודי זבולון והיה אוהד שרוף של מכבי חיפה, שלדברי חבריו היתה כל עולמו.

אוראל אבוחצירה ז"ל

אוראל אבוחצירה ז"ל

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר