-->
כנס רובעי ההתחדשות בעיר התחתית (צילום: ראובן כהן)
כנס רובעי ההתחדשות בעיר התחתית (צילום: ראובן כהן)

כ-25 מיליון שקל לפיתוח חדשנות בעיר התחתית

משרד האוצר מתכוון להשקיע את הכספים בפיתוח העיר התחתית כמוקד תעשייה עתירת ידע עד שנת 2020. ההשקעה נועדה לפתיחת חממות הייטק, לאירועי יזמות וליצירת קשרים בין חברות ומוסדות אקדמיים

פורסם בתאריך: 8.9.17 08:51

בכנס שהתקיים אתמול (חמישי) בנמל חיפה ואשר עסק בפיתוח רובעי חדשנות מסר מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד כי כ–25 מיליון שקל יושקעו על ידי רשות החדשנות של משרד הכלכלה והתעשייה ומשרד האוצר עד לשנת 2020 בחיזוק מעמדה של העיר התחתית בחיפה כמוקד תעשייה עתירת ידע. במסגרת ההשקעה המתוכננת יוענקו מענקי עידוד לפתיחת חממות הייטק ויוקצו משאבים לאירועי יזמות, ליצירת קשרים בין חברות טכנולוגיה לבין מוסדות אקדמיים ויזמים ולהקמת חללי עבודה ליזמי הייטק.

הכנס התקיים ביוזמת משרדי ראש הממשלה, האוצר, הכלכלה והתעשייה והשיכון והבינוי בשיתוף עם עיריית חיפה ועם נמל חיפה.

יצוין כי כיום כבר מתקיימת פעילות הייטק בעיר התחתית, שבה פועלות חממות טכנולוגיות וחברות סטארט אפ. ההשקעה הממשלתית החדשה אמורה להעצים את הפעילות הנוכחית שהשתלבה בפרויקט קמפוס הנמל שיזמה העירייה.

חיזוק מעמדה של חיפה כמוקד תעשייה עתירת ידע מהווה חלק ממסקנותיה של ועדת היגוי לחיזוק מעמדה של העיר בראשותו של באב"ד. מסקנות הוועדה קובעות כי לחיפה פוטנציאל לביסוס משמעותי של יזמות טכנולוגית שתקנה לעיר מקומות תעסוקה איכותיים. עוד מצאה הוועדה כי בחיפה קיימות תשתיות מיטביות הנחוצות לצמיחה של התחום, ובהן מוסדות אקדמיים, מכוני מחקר רפואיים, מערך תחבורה ציבורית מתקדם וחברות הייטק מובילות. הרציונל של מהלך ההשקעה בעיר התחתית הוא שהרחבת מערך היזמות הטכנולוגית על ידי חברות הייטק קטנות ובינוניות יהווה אבן שואבת לכלל מחוז הצפון ויספק משרות איכותיות שיביאו צעירים להתגורר בחיפה.

באב"ד: "כחלק מהחלטת הממשלה לחיזוקם של חיפה ומחוז הצפון נבנתה בחודשים האחרונים תוכנית ייחודית לפיתוח תעשיית הייטק בעיר התחתית. עולם הסטארט אפים יכול וצריך להתרחב מעבר למרכז הארץ, וזיהינו בחיפה פוטנציאל משמעותי להיות זירה להתפתחות של קהילת הייטק משגשגת. הממשלה תוסיף לתמוך בשנים הקרובות בחיזוק היתרונות היחסיים של חיפה, בדגש על פיתוח משרות חדשות ועל תעשייה עתירת ידע".

פרופ' אבי שמחון, ראש המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה: "לממשלה יש מטרה ברורה לפתח כלכלית וחברתית את הצפון ואת הנגב. בשביל לעשות את זה חייבים מרכזים מטרופוליניים גדולים וחזקים בחיפה ובבאר שבע שיוכלו להיות מוקד משיכה לסטארט אפים ולחברות הייטק, אשר יוסיפו משרות איכותיות מחוץ לגוש דן".

ראש העיר יונה יהב: "החלטת הממשלה עולה בקנה אחד עם הפיתוח המסיבי שאותו מבצעת העירייה בשנים האחרונות בעיר התחתית. כבר היום משקיעים מגיעים לחיפה ומגלים התעניינות בסצנת ההייטק בעיר. התוכנית שאותה השקנו היום עתידה להוסיף לעיר כ-150 סטארט אפים ומאות עובדים תודות לשיתוף הפעולה בין המוסדות האקדמיים, תעשיית ההייטק, השקעות העירייה והשקעות האוצר".

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר