-->
תיאטרון חשבה (צילום: בועז כהן)
תיאטרון חשבה (צילום: בועז כהן)

בזמן מלחמה: פסטיבל "ימי פלסטין" בחיפה

פסטיבל סרטים קצרים פלסטיני, שנפתח היום ויימשך עד ליום שבת, מתקיים בתיאטרון ח'שבה בעיר התחתית. מייסד התיאטרון בשאר מורכוס סירב להתייחס, ומנכ"ל בצלמו שי גליק מסר: "שוב קומץ קיצוני ושולי מנסה להפוך את חיפה לבירת פלסטין. בטוחני שתיאטרון זה ייסגר כמו תיאטרון אל-מידאן"

פורסם בתאריך: 19.9.24 20:13

בזמן שישראל נמצאת במלחמה מול אויביה בכל החזיתות וחיפה אבלה על נפילתו של סמל תומר קרן ז"ל, מתקיים בעיר פסטיבל סרטים קצרים פלסטיני. פסטיבל "ימי פלסטין", שנפתח היום (חמישי) ויימשך שלושה ימים, מתקיים בתיאטרון ח'שבה בסמטת ח'טיב בעיר התחתית.

היום יוקרנו הסרטים "חמזה – לרדוף אחר השד שרודף אחרי" של ורד כיאל ו"מכתב לחבר" של אמילי ואקיר. מחר יוצגו הסרטים "אני מפלסטין" של אימאן זווהרי, אשר מגולל את סיפורה של נערה פלסטינית-אמריקאית, שביומה הראשון ללימודים מוצאת כי זהותה בסימן שאלה כאשר היא מתמודדת עם מפת עולם שאינה כוללת את מולדתה; "הדגים של עזה" של מוחמד חרב על ילדה שנאלצת לעבוד כדייגת כדי לפרנס את משפחתה; "סוקרניה 59" של עבדאללה אל-חטיב שעוסק במשפחה של פליטים סורים ממוצא פלסטיני שמתגוררת בגרמניה ונאלצת לפתע להתגורר ביחד עם אם ובתה שברחו מהמלחמה באוקראינה.

בשבת יוקרנו הסרטים "דם כמו מים" של דימה חמדאן על אדם שבטעות גורר את משפחתו למלכודת – או לשתף פעולה עם הכיבוש הישראלי או להיות מושפלים על ידי בני עמם; "ויברציות מעזה" של ריהאב נזאל על חוויותיהם של ילדים חירשים בשטח החוף של עזה שנולדו וגדלו תחת מצור והתקפות ישראליות, אשר מתארים את תפישתם של פגיעות הטילים והפצצות באמצעות חישת רעידות באוויר, רעד של הקרקע ותהודה של מבנים קורסים. הסרט בוחן אם לקות השמיעה של הילדים הללו היא תוצאה של הנשק הישראלי ומעלה שאלות לגבי חירשות העולם אל מול התנאים שבהם חיים כשני מיליון אנשים.

 

 

מייסד תיאטרון ח'שבה בשאר מורכוס סירב להתייחס לשאלות "כלבו – חיפה והקריות".

מנכ"ל בצלמו שי גליק מסר: "שוב קומץ קיצוני ושולי מנסה להפוך את חיפה לבירת פלסטין. חיפה היא עיר שגאה במדינת ישראל ובחיילי צה"ל. נפעל ביחד עם משטרת ישראל ועם עיריית חיפה לסגירת כל גוף קיצוני שפועל בניגוד לחוק, מסית ומתסיס את העיר. לא ניתן לאף קיצוני להרוס את הדו הקיום הנפלא ששורר בעיר. בטוחני שתיאטרון זה ייסגר בקרוב בדיוק כמו תיאטרון אל-מידאן".

 

תיאטרון חשבה (צילום: בועז כהן)

תיאטרון חשבה (צילום: בועז כהן)

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר