-->
אוטובוס של אגד (צילום: שושן מנולה)
אוטובוס של אגד (צילום: שושן מנולה)

למרות שתיקף נסיעה: הנוסע הושפל ונלקח למשטרה

נוסע שעלה על אוטובוס בהדר תבע את אגד לאחר שלטענתו, למרות שתיקף את הנסיעה קפצו עליו שני פקחים שהיו לא מזוהים, סירבו לבדוק את התיקוף, הורידו את שאר הנוסעים בתחנה הבאה והורו לנהג לנסוע לתחנת המשטרה. הוא שוחרר כשהתברר שתיקף, הגיש תלונה במשטרה, ועכשיו גם תביעה

פורסם בתאריך: 16.9.24 07:54

זהו סיפורו של תושב חיפה שעלה על אוטובוס של אגד, ומהר מאוד מצא את עצמו בתחנת המשטרה. כעת נדרש בית משפט השלום בעיר לתת את דעתו בעניין.

הנוסע תבע את חברת אגד, לדבריו בשל התנהגותם של הפקחים והשפלתו לעיניהם של כל הנוסעים האחרים. ב-21 במאי 2023 בשעה 13:53 עלה הנוסע על קו 25 בתחנה ברחוב הנביאים פינת אחד העם בהדר. "התיישבתי בכיסא ליד הדלת האחורית ופתחתי את היישום מוביט לצורך תיקוף הנסיעה", הוא מגולל בתביעתו, "סרקתי את קוד האוטובוס וביצעתי את פעולת התיקוף. בעודי עושה זאת קפצו עלי זוג מבקרים שישבו בספסלים האחוריים של האוטובוס. הם היו לא מזוהים בהתאם לפקודת התעבורה, והקפיצה שלהם עלי היתה פתאומית, מבהילה ומאיימת. נציגי התובעת ביצעו מארב מתוכנן כשהם מסתתרים מאחור בכוונה לתפוס אנשים שלא מתקפים את הנסיעה, לקפוץ עליהם ולתפוס אותם לצורך הגשת דוח. זה מהלך מתוכנן בהוראת התובעת ובניגוד לחוק".

עוד נטען בכתב התביעה כי "נציגי התובעת טענו שלא תיקפתי את הנסיעה, זאת למרות שהם לא בדקו את התיקוף שביצעתי. הם ביקשו שאציג בפניהם תעודת זהות ולתת לי דוח מבלי שבדקו את התיקוף. ביקשתי שיבדקו את התיקוף, והם סירבו בטענה שתיקפתי כי ראיתי אותם. חזרתי ואמרתי שיבדקו ביישום, שם מצויים כל הפרטים, והם סירבו וכלאו אותי באוטובוס. הם הורידו את שאר הנוסעים בתחנה הבאה והורו לנהג לנסוע למשטרת חיפה. המבקרים התנהגו באלימות מאיימת, בהשפלה ובביזוי בפני כל נוסעי האוטובוס, כלאו אותי באוטובוס ולקחו אותי בניגוד לרצוני ובניגוד לדין לתחנת המשטרה".

 

 

כשהגיעו לתחנת המשטרה "חיכו לנו שלושה שוטרים שביררו את טענות הצדדים, ומשראו שאכן תקפתי את הנסיעה שחררו אותי לדרכי". לאחר ששוחרר הגיש הנוסע תלונה במשטרה. לטענתו, למרות שביצע את התיקוף בזמן, המבקרים סירבו לבדוק את התיקוף בטענה כי הוא בוצע רק לאחר שפנו אליו – טענה שאינה סבירה שכן האוטובוס היה במרחק של כ-20 מטר בלבד מתחנת היציאה.

כעת טוען הנוסע כי התנהלות המבקרים עולה לכדי ביצוע עוולת לשון הרע, שעל פי החוק היא כל דבר שפרסומו עלול להשפיל אדם בעיני הבריות או לבזותו בשל מעשים או התנהגות המיוחסים לו: "התנהלות זו של נציגי החברה בפרהסיה השפילה את התובע בפני כל הנוסעים ובפני עצמו. התנהלות המבקרים נעשתה בזדון ובחוסר תום לב, מתוך כוונה לפגוע בתובע ולהשפילו. המעשה גרם לתובע לעוגמת נפש רבה".

בשל כך מבקש הנוסע מבית המשפט לפסוק לזכותו פיצויים בסך של 5,000 שקל בהתבסס על חוק איסור לשון הרע, וזאת בגין הפגיעה בכבודו ובשמו הטוב.

מאגד לא נמסרה תגובה.

 

תגובות

9 תגובות
9 תגובות
  1. מיכל ארבל

    מה שהולך עם הבריונים עם תג מפקח הוא פשע מתמשך,לי לעגו,צחקו הרביצו,למרות שתיקפתי,רק כי הערתי להם על התנהגותם כלפיי אישה שלטענתם לא תיקפה,כשראו תעודת נכת צהל כשחיטטו לי בארנק לצורך הזדהות השמיעו כלפיי הערות גזעניות כל השלושה,דחפו אותי מהאוטובוס ומנעו ממני לעלות לאחר!אגד דממת אלחוט וגם משרד התחבורה,ואף אחד לא מפסיק את הבזיון הזה

  2. מנסיון

    להפסיק תיקוף שלא במכונות.
    בני נוער נוסעים בחינם עושים כאילו תיקפו
    צריך להוריד את האופציה הזאת.

  3. פתרון

    כיוון שלא נראה שאגד או משרד התחבורה רוצים לטפל בבעיית הפקחים, זה תפקידה של העיתונות לחשוף את המקרים וגם את תמונות הפקחים המעורבים.
    זה יגרום לאפקט מצנן למי שלא רוצה לראות את תמונתו בעיתון ושקרוביו ושכניו יכירו את התנהגותו.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר