-->
טקס הסיום של קורס החובלים (צילום: דובר צה"ל)
טקס הסיום של קורס החובלים (צילום: דובר צה"ל)

חוד החנית: 37 צוערים סיימו את קורס החובלים

34 צוערים ושלוש צוערות הצליחו לסיים את מחזור 149 של קורס חובלים. בטקס שנערך בבסיס זרוע הים בחיפההוענקו להם סיכות קצין הים ודרגות סגן. מפקד זרוע הים אלוף דוד סער סלמה אמר לבוגרים: "הגנו על המולדת שלנו, שמרו על צנעה וחזרו תמיד בשלום אל נמלי הבית"

פורסם בתאריך: 12.9.24 07:51

טקס הסיום של קורס חובלים מחזור 149 התקיים אתמול (רביעי) בבסיס זרוע הים בחיפה. בטקס השתתפו סגן הרמטכ"ל אלוף אמיר ברעם, מפקד זרוע הים אלוף דוד סער סלמה, מפקד בה"ד זרוע הים אל"מ תמיר שמש, מפקדים, חיילים ובני משפחותיהם של הבוגרים החדשים. את הקורס סיימו 34 חובלים ושלוש חובלות, ובטקס נחשפו סיכות קצין הים והוענקו להם דרגות סגן.

בחודשים האחרונים של הקורס הצטרפו הצוערים לכלי השיט השונים שעליהם הם עתידים לשרת, לקחו חלק בפעילויות מבצעיות – חשאיות וגלויות, וביצעו את מספר שעות הים המבצעיות הגדול ביותר של מסיימי קורס חובלים. בוגרי הקורס קיבלו תואר אקדמי במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה ורישיון סקיפר (משיט 30). הקצינים הימיים מצטרפים כעת לשורת הפיקוד של זרוע הים וישמשו מפקדים בכלי השיט השונים.

 

בוגרי קורס החובלים עם סגן הרמטכ"ל ומפקד זרוע הים (צילום: דובר צה"ל)

בוגרי קורס החובלים עם סגן הרמטכ"ל ומפקד זרוע הים (צילום: דובר צה"ל)

 

אלוף ברעם אמר לבוגרי הקורס: "כמפקדים בים תידרשו להוביל את פקודיכם לשוט אחריכם בימים סוערים. תידרשו להקפיד, לדעת ולהכיר כל פרט ופרט בכלי השיט, להיות קשובים לכל שינוי בתנועות הספינה והים, ובד בבד גם לרחשי לבם של אנשי הצוות שבראשו תעמדו, כי 'פיקוד בים הוא אתגר לאדם', ולא בצוללת ולא בספינת הטילים טמון הכוח אלא באנשים שהופקדו בידיכם למשמרת. לא אוכל להבטיח לכם כאמרת הימאים 'ימים שקטים ורוחות טובות' – אנחנו במלחמה".

 

 

עוד אמר סגן הרמטכ"ל: "לעולם אל תאמינו שהמלחמה תהיה חלקה ופשוטה, או שמי שיוצא למשימה בים יוכל להעריך באופן מושלם את עצמת הגלים, את טיב האויב ואת סוג הסופות שבהן ייתקל, אך הכלים שרכשתם יאפשרו לכם לשוט בבטחה, האמצעים וכלי השיט יאפשרו לכם לבצע את המשימה, וכמובן האנשים. ספינה יוצאת לים כשהיא מוכנה למלחמה. זכרו זאת כשתעמדו על סיפון הספינה, בבטן הצוללת או על גשר הפיקוד – אתם המשמר של מדינת ישראל. גם השבוע נוכחנו לפגוש את מחיר המלחמה, כאשר שלושה מלוחמינו הטובים נפלו בגזרות השונות. לוחמי צה"ל ומפקדיו ממשיכים להילחם באויב בים, באוויר וביבשה, ולפעול כל העת בכל הגזרות תוך חירוף הנפש".

 

סגן הרמטכ"ל אלוף אמיר ברעם (צילום: דובר צה"ל)

סגן הרמטכ"ל אלוף אמיר ברעם (צילום: דובר צה"ל)

 

אלוף סער סלמה אמר לצוערים: "הטקס הזה הוא מרגש מאוד עבור כל מי שנוכח כאן, ולנוכח המלחמה נוספו למעמד המיוחד הזה עוד רבדים של עומק ומשמעות. אנחנו מצויים בעיצומה של המלחמה על הזכות שלנו לחיות כאן בביטחון. אנחנו נלחמים כבר כמעט שנה ללא הפוגה. הבאנו הישגים חסרי תקדים, אך לצערנו גם כאב עמוק ומחיר כבד. זוהי מלחמה שאין צודקת ממנה. יצאנו אליה בעל כורחנו, אך אנו חדורי מטרה ונחישות".

מפקד זרוע הים הוסיף: "יש בנו אורך רוח, רוח קרב ובעיקר אמונה בצדקת דרכנו. במהלך ההכשרה הפלגתם כולכם מאות רבות של שעות, והייתם שותפים מלאים לפעילות המבצעית ולמאמצי ההגנה וההתקפה בכל זירות הלחימה. ביצעתם זאת כצוערים, וכעת תבצעו זאת כמפקדים, כאשר כובד האחריות מורגש על כתפיכם. אתם מצטרפים אל נושאי הלפיד של מדינת ישראל, אל חובשי כובע הפלדה, אל מפעילי לוע התותח, אל לוחמי ישראל שאמונים על בטחונה יום יום, שעה שעה. מלאו את תפקידכם במסירות ובמקצוענות, קבלו החלטות ובצעו משימות. הגנו על המולדת שלנו, שמרו על צנעה וחזרו תמיד בשלום אל נמלי הבית".

 

מפקד זרוע הים אלוף דוד סער סלמה (צילום: דובר צה"ל)

מפקד זרוע הים אלוף דוד סער סלמה (צילום: דובר צה"ל)

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר