-->
יותם מינץ (צילום: בועז כהן)
יותם מינץ (צילום: בועז כהן)

"זו לא כיתת כוננות משודרגת, זה גדוד חי"ר מאומן"

יחידת מילואים חדשה - אוגדה 96 - מוקמת כעת בצה"ל לצורכי סיור וביטחון שוטף. בתוך האוגדה יוקם גדוד כרמל, שיורכב מחיילי מילואים תושבי אזור חיפה, ותפקידו יהיה לתת מענה לתרחישי ביטחון. המג"ד יותם מינץ, תושב נוה שאנן, קורא לכם להצטרף אליו: "זה צו השעה"

פורסם בתאריך: 11.9.24 07:53

צה"ל מקים יחידת מילואים חדשה – אוגדה 96 – שתיקרא אוגדת דוד ותשמש בעיקר לצורכי סיור וביטחון שוטף. בתוך האוגדה יוקם גדוד כרמל, שיורכב מחיילי מילואים תושבי חיפה וערים נוספות במטרופולין ואשר תפקידו יהיה לתת מענה לתרחישי ביטחון באזור. מי שנבחר לשמש מג"ד, לבנות את הגדוד ולעצב אותו הוא יותם מינץ, תושב נוה שאנן, רב סרן במילואים שכעת יקבל דרגת סגן אלוף.

בימים אלו מאייש מינץ את הגדוד, שהוא היה זה שזכה לבחור את שמו, והוא פונה לתושבי האזור בקריאה להצטרף אליו. "זהו גדוד חדש שמורכב כולו מאנשי חיפה, הקריות, נשר, טירת כרמל, יגור, עוספיה ודלית אל-כרמל", הוא מספר, "מדובר בגדוד חי"ר עם מפקדת מלאה, ויש מעליו חטיבה מלאה. כל החיילים בגדוד הזה, בניגוד לגדודים אחרים בצה"ל, מתגוררים פה באזור. יהיה להם נשק בבית, וזה שינוי מציאות מדהים. בפועל, תוך מקסימום חצי שעה אמור הגדוד להתייצב לכל אירוע משמעותי במרחב. הייחודיות של הגדוד הזה היא שהוא מחזיר אנשים עם פטור משירות, כלומר יש לי מפקדי פלוגות שהם בני 50".

מה המטרה של הגדוד?

"לתת מענה מידי לאירועים גדולים. אם יש אירוע לאומני גדול שמתרחש במרחב, חיילים לא יצטרכו לנסוע למחסנים כדי להצטייד ולקבל נשקים. הם יתייצבו הרבה יותר מהר כי כל הציוד כבר יהיה אצלם בבית. אנחנו בעצם בונים יכולת להגיב בצורה מהירה לכל אירוע. זו לא כיתת כוננות משודרגת, זה גדוד חי"ר עם מפקדים שמאומנים לאירועים כאלה".

 

 

מינץ אומר כי הקמת הגדוד נעשתה כחלק מלקחי 7 באוקטובר: "בצה"ל הבינו שצריך להגדיל את הסד"כ (סדרי כוחות; ב"כ). מאז מלחמת יום כיפור לא הוקמה אוגדה בצה"ל. העומס עלינו, אנשי המילואים, הוא אדיר, ואחת מהמטרות בהקמת האוגדה היא להגדיל את הסד"כ. אנחנו מגייסים אנשים מכל המרחב".

מינץ קורא לבוגרי יחידות מיוחדות, חי"ר, מג"ב והנדסה עד גיל 55 שאינם משובצים או שיש להם פטור, להצטרף לגדוד שלו, ומתגאה בהרכב החיילים שלו: "תהיה גם פלוגה דרוזית של תושבי דלית אל-כרמל ועוספיה שמעוניינים מאוד לתרום. אנחנו פועלים בהרבה מקומות, ובעתיד ניפגש עם ראשי הערים ונערוך תיאומים כי בסופו של דבר אנחנו צריכים לעבוד ביחד".

לדבריו של מינץ, יש היענות רבה להצטרף לגדוד: "זה צו השעה. ההרשמה היא מטורפת – מיום חמישי בלילה נרשמו לפחות 100 אנשים. 7 באוקטובר שינה משהו אצל אנשים, ואני לא חושב שאוגדה כזאת היתה יכולה להתרומם לפני השבת השחורה. אנשים מבינים שצריך להיכנס מתחת לאלונקה, ואנחנו רואים שאנשים שסיימו את השירות חוזרים כי מבינים שצריכים אותם".

להצטרפות לגדוד לחצו כאן.

 

תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. שמחה טולדו

    כל הכבוד על היוזמה המבורכת .
    זה מאוד חשוב ויתן לנו התושבים יותר ביטחון שמישהוהשומר עלינו.
    בהצלחה וושתמיד תחזרו הביתה לשלום.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מהמם בע"ה נעשה ונצליח
    רק בבקשה בבקשה בבקשה תפסיקו עם הביטוי הזה, אסור לקרוא לשבת שבת השחורה . בזכות השבת ניצלו הרבה אנשים. אם ה 7.10 לא היה קורה בשבת שמחת תורה כשחצי מהעם מתפלל ורוקד עם ספרי תורה היה יכול להיות הרבה יותר גרוע. בבקשה אל תקראו לשבת קודש שבת השחורה, בטח לא אתם שאתם אנשים מאמינים, זה אסור

  3. אייל

    היה בלתי אפשרי לגהץ את המדים לפני שהצטלם בהם לכתבה?
    איזה רישול וזלזול… הכל מוביל אחרכך למחדלים גדולים

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר