ג'מבו יוון באאוטלט חוצות המפרץ (צילום: נמרוד אשכנזי)
ג'מבו יוון באאוטלט חוצות המפרץ (צילום: נמרוד אשכנזי)

רשת הסטוק ג'מבו הגיעה לחוצות המפרץ, מה אפשר למצוא שם?

ג'מבו יוון, שמוכרת לישראלים מחופשותיהם, פתחה את הסניף החדש והענק שלה בחוצות המפרץ אאוטלט. עם כמיליון מוצרים, מצעצועים ועד כלי גינה, שמסודרים במסלול ארוך ומפותל ללא נקודת יציאה, נשאלת השאלה אם מה שמתאים לישראלי כשהוא בחופשה, יתאים לו גם בחיי היומיום

פורסם בתאריך: 8.9.24 16:44

ביום שישי נפתח במרכז הקניות חוצות המפרץ אאוטלט הסניף השני בישראל של רשת הסטוק ג'מבו היוונית. סניפי הרשת ביוון, בקפריסין ובמזרח אירופה התחבבו על הלקוחות הישראלים והפכו למקום ביקור קבוע במהלך חופשות מעבר לים. בסוף השבוע, ובעיקר בשבת, צבאו הלקוחות על הסניף החדש, ותורים ארוכים השתרכו בכניסה אליו. התכונה סביב מותגים זרים שעושים עלייה לארץ כבר מוכרת, ולא פעם היא דועכת אחרי זמן קצר. האם גורלה של ג'מבו יהיה שונה? ייתכן שכן, גם בגלל הגב שהיא זוכה לו מקבוצת פוקס.

ג'מבו יוון נוסדה ב-1986, והיא נסחרת בבורסה המקומית בשווי של 3.6 מיליארד יורו. יש לה הכנסות שנתיות של יותר ממיליארד יורו, והיא מפעילה כ-121 חנויות באירופה ומעסיקה יותר מ-7,000 עובדים בקפריסין, בבולגריה, ברומניה ובסרביה. הסניף הראשון של ג'מבו בישראל נפתח באילת בשנה שעברה והפך אטרקציה לנופשים בעיר. ב-2025 ייפתחו ארבעה סניפים נוספים – בבאר שבע, באשדוד, בכפר סבא ובנתניה. מתחת לשלט הענק עם השם JUMBO בשני הסניפים הקיימים נוספו המילה יוון ודגל המדינה – זכר לתביעה שהגישה לפני כמה שנים רשת ג'מבו סטוק הישראלית, שטענה לבלעדיות על השם. הצדדים הגיעו לפשרה, אך מאז ג'מבו הישראלית נסגרה ונעלמה מהמפה.

 

הכניסה לסניף החדש של ג'מבו יוון בחוצות המפרץ (צילום: נמרוד אשכנזי)

הכניסה לסניף החדש של ג'מבו יוון בחוצות המפרץ (צילום: נמרוד אשכנזי)

 

הכניסה לחנות בחוצות המפרץ, שמשתרעת על פני שטח של כ-10,000 מ"ר בשתי קומות, מזכירה טרמינל בשדה תעופה, כאשר שני מסועים מובילים את הלקוחות ישר אל קומת המסחר השנייה ורחבת הידיים. כבר במבט ראשון ניכר שהושקע כאן כסף רב בעיצוב. הכל צבעוני ונוצץ, כולל הקירות שנצבעו בצבעים עזים. מיליון הפריטים שממלאים את חנות הענק מסודרים לפי קטגוריות, וההליכה בחנות היא במסלול מעגלי ומתעקל, פעם פנייה ימינה, פעם פנייה שמאלה, ובכל מסדרון מוצרים מקטגוריה שונה. מרגע שנכנסת תוכל לצאת רק בסופו של המסלול, שבהליכה בקצב סביר ניתן להשלים בכ-20 דקות.

 

מה יש כאן? כמעט כל מוצר שאפשר להעלות על הדעת – צעצועים לילדים, כלי כתיבה, כלים חד פעמיים מסוגננים, חומרי ניקוי, ציוד לבעלי חיים, מוצרי פרפומריה, כלי גינון, כלים לבית ולחצר, מגבות, מצעים, הלבשה תחתונה, פיג'מות, ציוד ספורט ועוד ועוד. אפשר לצאת מכאן עם לגו לילד וארגז חול לחתול או עם תחתונים חדשים וספסל לגינה. המבחר הוא עצום, חלקו מתוצרת מותג הבית של ג'מבו וחלקו ממותגים מוכרים כמו אדידס, נייק, פילה, לגו, ברבי, דיסני, פישר פרייס, פליימוביל, Nerf, littleponey, קוביה ו-Foxmind.

ומה לגבי המחירים? בג'מבו מספרים כי רוב הפריטים בחנות הם בטווח של עד 20 שקל, וכך אכן מסתמן בביקור בחנות. עם זאת, נראה כי המותגים המוכרים שנמכרים בה אינם זולים במיוחד מהמחיר שבו הם נמכרים בחנויות אחרות. יש כאן כמויות של פיצ'פקס כמו ברשת המתחרה מקס סטוק, ובהחלט אפשר למלא את העגלה בעשרות מוצרים קטנים ולסיים בסוף עם חשבון זעום. אבל קנייה של ציוד לבית הספר למשל, עם תיק וקלמר מיצרן מוכר וכלי כתיבה באיכות טובה, כנראה שתעלה כמו ברשתות אחרות.

 

אזור כלי הכתיבה והתיקים בג'מבו יוון בחוצות המפרץ (צילום: נמרוד אשכנזי)

אזור כלי הכתיבה והתיקים בג'מבו יוון בחוצות המפרץ (צילום: נמרוד אשכנזי)

 

בשעות הצהריים המוקדמות היום (ראשון), התורים של סוף השבוע כבר נעלמו אך הסניף היה מלא באנשים. למרות זאת, לא הורגש לחץ או דוחק בגלל גודלו של המקום. חוויית הקנייה כאן היא מעט מוזרה, המעבר בין עולמות שונים תוך כמה צעדים הוא מסחרר. מי שמגיע עם מטרה ברורה לקנות מוצר מסוים, לא בטוח שזהו המקום בשבילו. כדי להגיע למשל למוצרי הרחצה צריך לעבור חצי מהמסלול – דרך שלוקחת כמה דקות טובות – ומשם עוד הליכה לא קצרה עד לקופות שנמצאות בקומה הראשונה בסוף המסלול, שגם היום היו בהם תורים לא קטנים. זהו מקום שבאים אליו בשביל הבילוי שבקנייה ולא בשביל קנייה פרקטית וממוקדת. לכן נשאלת השאלה: האם מה שמתאים לישראלי שנמצא בחופשה – לקחת עגלה ולמלא אותה בכל טוב – יתאים לו גם בחיי היומיום?

מרכז אאוטלט חוצות המפרץ, שעות פתיחה: ראשון-חמישי, 21:30-9:30, שישי, 15:30-9:30, שבת, 22:00-10:00.

 

התור לקופות בג'מבו חוצות המפרץ (צילום: נמרוד אשכנזי)

התור לקופות בג'מבו חוצות המפרץ (צילום: נמרוד אשכנזי)

 

תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. אייל חיפה

    הייתי בחנות החוויה דומה לבית כלא. פשוט נכנסים ונבלעים בכל הג'אנקיאדה שאף אחד לא באמת צריך, וגם לא ממש זול כמו ביוון.
    בקיצור – לדעתי יחזיק אולי שנה שנתיים ואז יעופו משם וייפתח אולם ארועים.

  2. ש. שגיא

    בביקור שערכנו שפ השבוע עם כל הצפיפות הנוראה, אישה פרצה בזעקות שבר שתיקה נעלם מעל לעגלה בשניה שלא שמה לב ונערה אחרת סיפרה בדמעות שארנקה על כל תכולתו נעלם. שימו לה.

  3. אבי

    הייתי שם ביום שבת , תאמת מאוד נהנתי מהחוויה , יש מוצרים שזולים ויש מוצרים שהם יקרים ולא שווה לרכוש שאותום מוצרים בקפריסין היו זולים ,
    שמתי לב שחסרים המון מוצרים שלא היו כמו שיש בקפריסין מבחר עצום , מקווה שעם הזמן הכל יגיע , לדוגמא בסוף הסיבוב ליד הקופות יש חטיפים שוקולדים , בקפריסין יש מבחר חטיפים ושוקולדים שבחוצות המפרץ היה הרבה אוסם לא ראיתי משהו מיוחד
    אני מקווה שבהמשך יוסיפו עוד מוצרים
    בגדול אחלה מקום נהנתי מאוד

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר