ההזמנה לסרט "ג'אנין ג'נין" של מוחמד בכרי
ההזמנה לסרט "ג'אנין ג'נין" של מוחמד בכרי

קרב גרסאות: מדוע לא יוקרן מחר הסרט של מוחמד בכרי?

מחר אמור היה להתקיים אירוע להקרנת הסרט "ג'טנין, ג'נין" של הבמאי מוחמד בכרי ולאיסוף תרומות לתושבי עזה. אלא שהאירוע לא יתקיים, והדעות חלוקות באשר לסיבה. בארגוני הימין טוענים שהאירוע בוטל בשל לחץ שהפעילו, אך בחד"ש ובמק"י מסבירים שהאירוע נדחה בשל סיבות אישיות של בכרי

פורסם בתאריך: 8.9.24 12:45

סערת הקרנת הסרט "ג'טנין, ג'נין" של הבמאי מוחמד בכרי מסרבת לשכוך. מחר (שני) אמורה היתה להתקיים הקרנתו של הסרט במועדון הקונגרס של חד"ש, אך ההקרנה לא תתקיים, ובאשר לסיבה – הדעות חלוקות.

כזכור, לפני שבועיים אמורה היה להתקיים אירוע להקרנת הסרט, שבמסגרתו תוכנן איסוף תרומות לקמפיין Think Gaza. יממה לפני המועד המתוכנן זומנה מזכירת סניף מק"י בחיפה רים חזן למשטרה לחקירה תחת אזהרה, וביום האירוע הודיעה המשטרה על סגירתו של המועדון לכמה שעות מחשש לפגיעה בסדר הציבורי. במק"י ובחד"ש זעמו והודיעו כי האירוע יתקיים ביום שני, 9 באפריל.

אלא של"כלבו – חיפה והקריות" נודע כי גם מחר האירוע לא יתקיים. בארגוני הימין לוקחים לעצמם את הקרדיט, ומתנועת בצלמו נמסר: "בעקבות לחץ חסר תקדים, הסרט 'ג'נין, ג'נין 2' לא יוקרן מחר בחיפה, וזאת אחרי חשיפת בצלמו על כך שבסרט מופיעים חלקים מהסרט הראשון שנאסר לצפייה".

 

 

מנכ"ל בצלמו שי גליק הוסיף: "לא ניתן להסתה ולשנאה להרים ראש. בכרי לא יפיץ בישראל עלילות דם אנטישמיות נגד חיילי צה"ל. חיפה תישאר בירת הצפון של מדינת ישראל – עיר יהודית, ציונית ולאומית גאה. אנחנו מודים לראש העיר יונה יהב ולמשטרת ישראל על העמידה הנחושה נגד שיח ההסתה והשנאה של שוליים קיצוניים שלא מייצגים אפילו אחוז אחד מתושבי העיר החיפאים".

אבל במק"י ובחד"ש לא מתרשמים מהדברים. לטענתם, האירוע לא בוטל אלא נדחה למועד שייקבע בהמשך, וזה בשל סיבות אישיות של בכרי. "מק"י וחד"ש חיפה החליטו, בתיאום עם בכרי, לדחות את הקרנת הסרט 'ג'אנין, ג'נין'. במקום זאת, ובמועד שיפורסם, יתקיים אירוע בנושא חופש ביטוי ויצירה בזמן המלחמה והשתוללות הפשיזם".

 

תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. מפעל אתא

    עדיין נותנים במה למחבל הזה?!
    חיפה לא התעוררתם אחרי 7.10
    כסילים

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר